  • Data: 2011-01-10 18:35:12
    Temat: Re: Mit o wielkich przebiegach samochodow w DE...
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-10 15:58, Massai pisze:
    > No właśnie - mit czy nie mit?
    >
    > Bo tak: jak się dyskutuje o sprowadzanych samochodach, ich przebiegach
    > itp. to się odzywają głosy "taaa, 150 tysięcy w 10 lat, to pewnie
    > jeszcze od dziadka co do kościoła jeździł".
    > Że niby mają autostrady, że dużo jeżdżą, że norma to dojeżdżanie 100 km
    > do pracy codziennie, stąd auta z DE po prostu MUSZĄ mieć duże przebiegi.
    >
    > Ale popatrzmy na raport TUV.
    > Tu są jakies za 2008 rok (nie ma znaczenia który rok, ważne ile mają
    > lat auta badane):
    > http://www.autofirmowe.pl/21358,raport_t_v_najbardzi
    ej_niezawodne_aut_uz
> [...]
    > Ale takie bardziej typowe niemieckie wozidła, A6, A4, Golf, Passat,
    > c-klasa, BMW 5, jakaś mazda 626, toyoty... Mało który z tych modeli
    > przekracza średnią 150 tysięcy km.
    >
    > Patrząc na wcześniejsze roczniki - podobnie wychodzi że tego typu auta
    > po prostu robią średnio około 15 tysięcy km rocznie.
    >
    > Więc niby gdzie te setki tysięcy km koniecznie tłuczonych przez każdego
    > Niemca i "Paaaaaanie, 150 tysięcy w 4 lata to mało jeżdżone auto wg
    > tamtych standardów!", hm?
    >
    > Jak się popatrzy na średni roczny przebieg to pewnie wcale tak więcej

    Dawno o tym pisałem i znudziło mi się już zaprzeczanie legendom jakie
    to przebiegi tam wszyscy robią (albo większość). Problem jedynie tkwi w
    tym, co się do Polski sprowadza i kto to kupi. Wiadomo jedno - do
    Polski sprowadza się samochody tanie, a te są ze sporym przebiegiem
    (bądź w inny sposób doświadczone). Znudziło mi się też tłumaczenie, że
    jakość transportu miejskiego oraz kwestia parkowania skutecznie
    zniechęca ludzi do codziennej jazdy samochodem do pracy. Tutaj
    oczywiście zawsze przeczytam, że tam to nie problem ta stówka w jedną
    stroną autostradą - ano nie problem, tylko jaki odsetek populacji robi.
    Gdybym ja miał taką komunikację miejską jak np. w Berlinie (no i dość
    dalekich okolicach - w końcu mieszkam w DC, więc mam porównanie do
    innej stolicy europejskiej) to mój samochód miałby przebiegi tylko
    z wyjazdów urlopowych, zakupów oraz jazd na tzw. 'działkę'.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.