  • Data: 2018-12-13 14:51:25
    Temat: Re: Mikroskop
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:pus9jo$c28$1$A...@n...chmurka.net...
    W dniu 2018-12-12 o 20:21, s...@g...com pisze:
> [...]

    Tak to jakos wyglada.
    I niekoniecznie sa to "dla elektronikow", ale te stereoskopowe jakos
    tak wlasnie maja, ze obiektywy sa daleko.

    >Ale w lustrzance mając zestaw obiektywów i ewentualnie pierścieni
    >(lub mieszek) możesz spokojnie ustawić odległość obrazową
    >kilkadziesiąt centymetrów i powiększenie zależne od ogniskowej.

    No wlasnie - ustawic daleko i odpowiednie powiekszenie moze byc
    trudno.

    >A przy dobrym oświetleniu hiperfokalna jest na tyle duża, że głębią
    >ostrości łapiesz chyba nawet całego Rubina 714 razem z obudową ;)

    To chyba nie tak latwo - duzy obiektyw, to mala glebia ostrosci.

    A jak chcemy daleko od przedmiotu i duze powiekszenie, to wydaje mi
    sie, ze optyka skomplikowana.

    Umknela mi nazwa (telefoto?) i rysunek, ale byla kiedys taka
    konstrukcja:
    dwa obiektywy zestawione tyłami, a miedzy nimi przesłona z małą
    dziurką.
    Obiektywy w odleglosci ogniskowej od przeslony.

    Tylko promienie rownolegle do osi przechodzily przez pierwszy
    obiektyw, dziurke w przeslonie, i drugi zamienial je znow w rownolegle
    do osi.
    wychodzil przyrzad, w ktorym wielkosc obrazu nie zalezala od
    odleglosci przedmiotu.
    No i mial bardzo duza glebie ostrosci.
    Tylko niestety duze straty swiatla.

    J.