  • Data: 2016-04-25 10:57:01
    Temat: Re: Mikroprocesory dekodowanie obrazków.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bo(o)t manager" napisał w wiadomości
    >Jeśli chciałbym wrzucić na kartę SD jakieś obrazki do
    >wyświetlenia na LCD, to jaki format z kompresją będzie najłatwiejszy
    >do
    >zdekodowania(chodzi mi o wydajność)? JPG, PNG, a może tiff, czy coś
    >innego?

    Ale jakie obrazki ? JPG sie nadaje do fotek z aparatu, za to np nie
    nadaje do rysunkow technicznych.

    Tak ogolnie:
    -BMP - duze, bo bez kompresji, ale za to proste.
    -JPG - skomplikowane w odtwarzaniu, ale swietne do naturalnych
    widokow. Kompresja skompresowana i stratna.
    -GIF - niezla alternatywa, kompresja zdaje sie dosc latwa, patent
    chyba juz dawno wygasl, ilosc kolorow ograniczona, no i przestarzaly
    jest.
    -TIFF - smietnik, w ktorym jest wszystko. Nikt juz chyba nie potrafi
    powiedziec ile mozliwych formatow moze byc w srodku. Wiec zawsze sie
    moze okazac, ze obrazek niekompatybilny jest z tym co zaprogramowales.

    -PNG ... troche jak TIFF - tez moze zawierac kilka formatow. Ale
    bardziej uporzadkowany.
    A ze kilka formatow, to tak naprawde kilka roznych funkcji do
    dekompresji.
    Za to nadaje sie dla roznych rodzajow obrazow.

    >Z bitmapą to chyba prosto, GIMP znów pozwala zapisać obrazki do
    >plików .c lub .h, ale to znów dużo roboty jest bo trzeba by najpierw
    >plik
    >obrobić w GIMP'ie.

    Albo bedziesz obslugiwal wszystkie/wiele formatow, albo przerobka Cie
    nie minie ...

    J.