  • Data: 2008-02-07 06:47:18
    Temat: Re: Migrujemy do IPv6 ?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SlawcioD pisze:

    > moze pudelek jej akurat nie bedzie interesowal, ale np brak piwa juz tak
    > i np bedzie mogla zamowic za Ciebie brakujacy towar;).

    To wiem - prawie 10 lat temu byłem na prezentacji ericssonowskiej
    inteligentnej lodówki i trochę sobie z nią pogadałem. Ale zdalne zakupy,
    szczególnie generowane automagicznie, niewiele mają wspólnego z
    dostawcami treści.
    Na zwiększenie ruchu w tym zakresie wpływ mają generalnie dwa czynniki:
    - zwiększenie liczby *żywych* użytkowników
    - zwiększenie dostępnych treści
    a wprowadzenie lub nie IPv6 w niewielki sposób wpływa na te dwa
    parametry. I o to mi chodziło w tym pytaniu. Internetowa lodówka, pralka
    czy TV mogą ściągać content na "własne" potrzeby (wspomniane RSSy z
    przepisami) lub na żądanie uzytkownika, ale wiąże się to ze zwiększeniem
    treści z odpowiednią zawartością i w odpowiedniej formie (protokole). A
    zwiększenie ruchu poprzez udostępnienie nowych serwisów jest wykonywane
    już dziś.
    Dla dostawców treści wprowadzenie lub nie IPv6 jest w zasadzie obojętne,
    no może za wyjątkiem koniecznych inwestycji (jak dla każdego).

    M.