  • Data: 2009-02-26 10:08:35
    Temat: Re: Miernik z portem usb - gad?et czy przydatny sprze^t
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. schrieb:
    > U?ytkownik "kolega" <m...@o...pl> napisa^(3) w
    > wiadomo?ci news:go4ft3$4d7$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    interfejs_usb_va18b_nowy_fv.html

    > Mysle ze prawie nie - jaka to ma czestosc pomiarow - beda choc 3/s
    > ?
    >
    > Oscyloskopu nie zastapi, za to przyda sie tam gdzie chcesz
    > wykonywac pomiary dlugotrwale.
    > Np jak sie rozladowywal akumulator, czy jaka byla temperatura w
    > serwerowni w czasie dnia.
    >
    > W ogolnosci bajer malo przydatny, ale 100zl nie majatek, nawet jak
    > sie przyda raz na rok..

    ja mam coś takiego w robocie i czasami naprawdę używam. Mniej więcej raz
    na kwartał ;-). Właśnie do monitorowania temperatury (tutaj laser
    miniaturowy podkręcony na 120% max przez tydzień, monitorowana
    temperatura i moc promienia (ale to już innym ustrojstwem). Inna rzecz
    to diody LED, podobne parametry, ale przy prądzie nominalnym. Także
    monitorowanie prądu urządzenia w czasie pomiarów przez 48h. Pomiary
    różne, czasami raz na sekundę, czasami raz na minutę. Kolega robił
    pomiary bardziej ciekawe: wykorzystał miernik jako trigger do
    oscyloskopu: jak prąd wylazł z normalnego przedziału, to był uruchamiany
    oscyloskop (też sterowany przez USB).

    Waldek