  • 41. Data: 2013-11-07 00:00:49
    Temat: Re: Miejscowi i skrzyżowanie w kształcie "T"
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > W poscie nie było napisane, że jest jakiekolwiek inne oznakowanie.
    > Było napisane, że jest znak STOP.
    >
    > Co to znaczy "daleko, daleko wczesniej" ?
    > Spotkałeś gdzieś tak postawiony znak ? gdzie ? jak daleko ?

    Oczywiscie.
    Znak jestesn a drodze z pierwszenstwem bardzo czesto nie jest powtarzany co
    skrzyzowanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 42. Data: 2013-11-07 00:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@m...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Zastanawiam się co w sytuacji opisanej wyżej, on stoi ja dojeżdzam, ja
    > nie widzę znaku. Nie wiem dlaczego się zatrzymał, mam go przepuścić
    > czy on mnie?

    Musicie wyjsc z samochodu i sie umówic kto jedzie pierwszy.
    Z ciekawości - zglosiłes?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 43. Data: 2013-11-07 04:20:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Z ciekawości - zglosiłes?

    Artykułu nie widzisz ?

  • 44. Data: 2013-11-07 09:25:36
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Odpowiedź była rzeczowa, tylko jej nie zrozumiałeś.

    Ja zrozumiałem tylko w TYM przypadku założenia romana były błędne do czego
    nie raczył się przyznać tylko zaczał pyskować.

    > I zamiast się ciskać z tego powodu, grzecznie poproś o wyjaśnienie.

    Przecież on już sam się pogubił w tym co pisze o tym konkretnym miejscu.

  • 45. Data: 2013-11-07 13:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Artykułu nie widzisz ?

    Jakiego artykułu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 46. Data: 2013-11-07 16:50:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jakiego artykułu?

    Zgłosił

  • 47. Data: 2013-11-07 22:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zgłosił

    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 48. Data: 2013-11-10 10:31:00
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Uznawanie własnego pierwszeństwa na podstawie widzianych od tyłu
    > znaków
    > na pozostałych ulicach jest moim zdaniem dyskusyjne.

    Nie jest dyskusyjne, ponieważ są 2 znaki tj. "stop" oraz "ustąp
    pierwszeństwa przejazdu" inne niż wszystkie, których nie da się pomylić
    z żadnymi innymi znakami patrząc na nie od tyłu i właśnie po to są one
    inne :)

  • 49. Data: 2013-11-12 01:31:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Nov 2013, BaX wrote:

    > Zastanawiam się co w sytuacji opisanej wyżej, on stoi ja dojeżdzam, ja nie
    > widzę znaku. Nie wiem dlaczego się zatrzymał, mam go przepuścić czy on mnie?

    Obróćmy kota ogonem.
    Możliwości że się zatrzymał są ze dwie:
    - wynikające z ruchu drogowego
    - nie wynikające z ruchu

    Ta druga wyklucza ustępowanie pierwszeństwa, zgadza się?
    (wyłączył się z ruchu, nic to że na skrzyżowaniu, więc przy
    włączaniu musi ustąpić, wszystkim, tyle, że tego nie wiemy
    o ile nie widać objawów, np. wsiadania pasażera)

    Ta pierwsza jest ciekawsza.

    Był tu opis wypadku przy markecie - gość "polował" na stłuczkę.
    I nie wyszedł mu numer z "zajechaniem drogi", bo była kamera, było
    widać że on NIE MUSIAŁ NAWET ZWALNIAĆ (przyspieszył, i to ostro,
    aby zdążyć trafić w "zajeżdżającego").

    Ergo, skutkiem dyskusji było odesłanie do PoRD.
    Do definicji "ustąpienia pierwszeństwa", czyli tego, do czego
    kierujący jest ZOBOWIĄZANY.

    Idzie to tak, łamanie moje, subiektywne/złośliwe/<dopisać inwektywy>:
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/kodeksD
    rogowyZPrzypisami.html
    +++
    23) ustšpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu,
    jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierujšcego
    do
    zmiany kierunku lub pasa ruchu
    albo istotnej zmiany prędkoœci,
    a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
    ---

    No to spytam.
    Powiadasz że JEDZIESZ a on STOI?

    <OT>
    Tak BTW - mi się zdaje, że w ogóle brakuje "wytycznych" co do
    oczywistych zasad ruchu *LUB* stosownych zmian przepisów.
    Choć chyba to pierwsze.
    Dajmy na to (uwaga reklamy):
    http://wideo.onet.pl/moto-suv-pedzil-na-czolowke,929
    05,w.html
    Wedle przepisów, filmujący jedzie "swoim" pasem.
    To wyprzedzający wpakował się nie tam gdzie go potrzeba,
    więc to on ewakuuje się na aut, a nie czeka aż jadący
    swoim pasem sam będzie ryzykował wylot jak np. tu:
    http://www.liveleak.com/view?i=fec_1340120933
    Pytanie, jak często powodowałoby to w .pl reklamacje
    "no nie uciekł na pobocze" :>
    <\OT>

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2013-11-15 09:23:22
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > W jakimś celu ten znam ma całkiem różny kształt od pozostałych. I -
    > tak - mam prawo na podstawie kształtu znaku oraz linii bezwarunkowego
    > zatrzymania zapewne namalowanej na jezdni oczekiwać ustapienia
    > pierwszeństwa.

    Ten znak B-20, D-1, A-7 mają specjalny kształt by można było ocenić ich znaczenie
    kiedy będą one zasypane np sniegiem lub z innych powodów nieczytelne.

    W warunkach polskich, traktowanie znaków poziomych, jest trochę niepoważne.
    Przy opadach śniegu i szybkości reakcji służb porządkowych sugerowanie się liniami
    (np na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym) może być złudne.

    J.