  • Data: 2021-03-15 19:13:00
    Temat: Re: Miejscowa konkurencja dla chińskich prototypów pcb
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 19:02:20 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Ja z kolei uważam, że wszystko byłoby mnóstwo razy prostsze jakby były
    > tylko:
    > - VAT (większy niż obecnie) - usługi i towary,
    > - Belka - zyski kapitałowe
    > i żadnych innych podatków.

    Ale VAT to podatek konsumpcyjny. Wydajesz malo, placisz malo.
    A potem wyjezdzasz za granice tam wydawac ... a kto utrzyma rzad ? :-)

    A jak trzeba potem pilnowac tych malych paczek z Chin ... szczegolnie,
    ze proponujesz podniesc stawki ..

    Zyski kapitalowe ... zainwestowac za granica :-)

    > PITo-logia zajmuje mi co roku bite 2 dni. Ile to jest zmarnowanych
    > roboczogodzin w skali kraju...

    Etatowcy maja latwiej. w 5 minut mozna pita zlozyc, ba - wcale nie
    trzeba juz skladac.
    Chyba ze ... pojawia sie operacje kapitalowe :-)

    Inna sprawa, ze przepisy coraz gorzej napisane, skomplikowane,
    poukrywane ... i czasem zupelnie nie wiadomo po co tak skomplikowane -
    chocby ta "skladka zdrowotna".

    Ale przeciez jest wiecej prostych podatkow - pogłówne, od
    nieruchomosci, obrotowy w sklepie ..

    J.