-
1. Data: 2021-09-07 09:55:46
Temat: Mercedes się stara?
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
"Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
15 minut.
Mają być one prawdziwą ekologiczną rewolucją lat 30. XXI wieku. Będą one
pozbawione metali rzadkich i szlachetnych, a jednocześnie mają być
niezwykle łatwe w recyklingu. Co niezwykłe, po zużyciu, będzie można
zrobić z nich kompost i zasadzić na nim drzewa."
To cytat z GeekWeek.pl. Widział ktoś gdzieś jakieś inne, dokładniejsze
informacje o tych ogniwach?
--
Jacek
I hate haters.
-
2. Data: 2021-09-07 10:15:18
Temat: Re: Mercedes się stara?
Od: K <n...@e...com>
On 07/09/2021 08:55, Jacek Maciejewski wrote:
> "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
> Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
> organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
> zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
> je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
> 15 minut.
> Mają być one prawdziwą ekologiczną rewolucją lat 30. XXI wieku. Będą one
> pozbawione metali rzadkich i szlachetnych, a jednocześnie mają być
> niezwykle łatwe w recyklingu. Co niezwykłe, po zużyciu, będzie można
> zrobić z nich kompost i zasadzić na nim drzewa."
>
> To cytat z GeekWeek.pl. Widział ktoś gdzieś jakieś inne, dokładniejsze
> informacje o tych ogniwach?
>
Nie, nikt nie widzial. Ale jak chwile poczekasz to sie dowiesz, ze latwo
da sie recyklingowac ich pewna czesc, a w 15 minut da sie je naladowac
do pelna ladowarka, ktora znajduje sie w siedzibie Mercedesa. Ale
informuj nas na biezaco bo brzmi to jak sci-fi w porownaniu do obecnych
rozwiazan. Jesli prawda bedzie 15min do 100% i 700km zasiegu przy
predkosci wiekszej niz 70kmh o kazdej porze roku to mam nadzieje, ze nie
bedzie kosztowal 500tys pln.
-
3. Data: 2021-09-07 10:20:07
Temat: Re: Mercedes się stara?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2021-09-07 o 09:55, Jacek Maciejewski pisze:
> "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
> Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
> organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
> zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
> je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
> 15 minut.
> Mają być one prawdziwą ekologiczną rewolucją lat 30. XXI wieku. Będą one
> pozbawione metali rzadkich i szlachetnych, a jednocześnie mają być
> niezwykle łatwe w recyklingu. Co niezwykłe, po zużyciu, będzie można
> zrobić z nich kompost i zasadzić na nim drzewa."
>
> To cytat z GeekWeek.pl. Widział ktoś gdzieś jakieś inne, dokładniejsze
> informacje o tych ogniwach?
>
Nie wiem, czy to dokładnie takie:
https://glowny-mechanik.pl/2021/07/09/nowy-rodzaj-ak
umulatorow-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-aut-elekt
rycznych-jest-prostszy-w-produkcji-i-przyjazniejszy-
dla-srodowiska-niz-baterie-litowe/
Jest informacja także tu:
https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219588
0337377110
Co ciekawe - piszą, że Chińczycy rozpoczynają sprzedaż już we wrześniu.
http://chinamobil.ru/eng/gac/aion-v/?view=props
T.
-
4. Data: 2021-09-07 10:29:10
Temat: Re: Mercedes się stara?
Od: K <n...@e...com>
On 07/09/2021 09:20, T. wrote:
> W dniu 2021-09-07 o 09:55, Jacek Maciejewski pisze:
>> "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
>> Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
>> organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
>> zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
>> je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
>> 15 minut.
>> Mają być one prawdziwą ekologiczną rewolucją lat 30. XXI wieku. Będą one
>> pozbawione metali rzadkich i szlachetnych, a jednocześnie mają być
>> niezwykle łatwe w recyklingu. Co niezwykłe, po zużyciu, będzie można
>> zrobić z nich kompost i zasadzić na nim drzewa."
>>
>> To cytat z GeekWeek.pl. Widział ktoś gdzieś jakieś inne, dokładniejsze
>> informacje o tych ogniwach?
>>
>
> Nie wiem, czy to dokładnie takie:
>
> https://glowny-mechanik.pl/2021/07/09/nowy-rodzaj-ak
umulatorow-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-aut-elekt
rycznych-jest-prostszy-w-produkcji-i-przyjazniejszy-
dla-srodowiska-niz-baterie-litowe/
>
>
> Jest informacja także tu:
> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/219588
0337377110
> Co ciekawe - piszą, że Chińczycy rozpoczynają sprzedaż już we wrześniu.
>
> http://chinamobil.ru/eng/gac/aion-v/?view=props
>
> T.
Jak zwykle, poczekamy zobaczymy.
-
5. Data: 2021-09-07 10:33:28
Temat: Re: Mercedes się stara?
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Tue, 7 Sep 2021 10:20:07 +0200, T. napisał(a):
> Nie wiem, czy to dokładnie takie:
> Jest informacja także tu:
Nie sądzę. Aczkolwiek nie jest to wyraźnie powiedziane, chodzi zapewne w
obu przypadkach o baterie litowe w których zmodyfikowano elektrody
dodając grafen w celu zwiększenia przewodnictwa. Natomiast w info które
ja podałem mówi się o "bateriach organicznych bez metali rzdkich i
szlachetnych". Hmmm, właściwie lit ani rzadki ani szlachetny :) Jak
zwykle, pismacy coś usłyszą i przekręcą bo nie rozumieją a z drugiej
strony, firmy trzymają karty przy medalach bo stawka wysoka.
--
Jacek
I hate haters.
-
6. Data: 2021-09-07 11:10:00
Temat: Re: Mercedes się stara?
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
W dniu 2021-09-07 o 09:55, Jacek Maciejewski pisze:
> "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
> Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
> organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
> zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
> je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
> 15 minut.
Tak na szybko.
110kWh i 700km, czyli jakieś 15kWh/100km. Zapewne osiągalne w jakimś
małym wozidle i spokojnej jeździe.
Ale już 110kWh w 15 minut to licząc malutki narzut ładowania dobre 0.5MW
w gniazdku. Bardzo chętnie zobaczę.
Miłego.
Irek.N.
-
7. Data: 2021-09-07 11:21:44
Temat: Re: Mercedes się stara?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 07 Sep 2021 11:10:00 +0200, Irek.N. wrote:
> W dniu 2021-09-07 o 09:55, Jacek Maciejewski pisze:
>> "Vision AVTR posiada 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło.
>> Dysponują one łączną mocą na poziomie 470 KM. Akumulatory, z
>> organicznymi ogniwami na bazie grafenu, mają pojemność 110 kWh i
>> zapewniają zasięg 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście, można
>> je poddać recyklingowi, a naładowanie ich do pełna ma zajmować zaledwie
>> 15 minut.
>
> Tak na szybko.
> 110kWh i 700km, czyli jakieś 15kWh/100km. Zapewne osiągalne w jakimś
> małym wozidle i spokojnej jeździe.
> Ale już 110kWh w 15 minut to licząc malutki narzut ładowania dobre 0.5MW
> w gniazdku. Bardzo chętnie zobaczę.
Tramwaj tyle ma?
A to tylko 600V.
J.
-
8. Data: 2021-09-07 13:26:09
Temat: Re: Mercedes się stara?
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
> Tramwaj tyle ma?
> A to tylko 600V.
No to poszedłem tym torem, w końcu też mam wujka w kompie :)
Sieć trakcyjna na przewodach Djp100 o przekroju 100mm2. Zasilanie
660VDC. Metro w W-wie, 825VDC i 3200A. To by dało całe 5 stanowisk do
szybkiego ładowania.
Słabo to widzę w naszych realiach.
Miłego.
Irek.N.
-
9. Data: 2021-09-07 13:49:42
Temat: Re: Mercedes się stara?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 07 Sep 2021 13:26:09 +0200, Irek.N. wrote:
>> Tramwaj tyle ma?
>> A to tylko 600V.
>
> No to poszedłem tym torem, w końcu też mam wujka w kompie :)
> Sieć trakcyjna na przewodach Djp100 o przekroju 100mm2. Zasilanie
> 660VDC. Metro w W-wie, 825VDC i 3200A. To by dało całe 5 stanowisk do
> szybkiego ładowania.
>
> Słabo to widzę w naszych realiach.
Musialbys poszukac ile jest tych stacji zasilania metra.
Tramwajow to zdaje sie sporo - co kawalek.
Poza tym jakby tak kazdy doladowywal tylko po tych powiedzmy 20 km
jazdy codziennej ... przy takiej mocy, to ile by to trwalo - minute?
J.
-
10. Data: 2021-09-07 14:06:44
Temat: Re: Mercedes się stara?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Irek.N.,
Tuesday, September 7, 2021, 1:26:09 PM, you wrote:
>> Tramwaj tyle ma?
>> A to tylko 600V.
> No to poszedłem tym torem, w końcu też mam wujka w kompie :)
> Sieć trakcyjna na przewodach Djp100 o przekroju 100mm2. Zasilanie
> 660VDC. Metro w W-wie, 825VDC i 3200A. To by dało całe 5 stanowisk do
> szybkiego ładowania.
> Słabo to widzę w naszych realiach.
Przeceniasz obecne realia, nie doceniasz przyszłości. Obecnie jeden
wiatrak to kilka MW mocy. 15 minutowe ładowanie dotyczy zapewne
ładowania od 10 do 80% pojemności akumulatora, co daje niewiele ponad 300
kW, załóżmy 350 kW - jak obecne ładowarki Porsche. Z jednego wiatraka
na MOPie opędzisz 10 stanowisk superszybkiego ładowania. Do tego
równolegle z autostradą stosunkowo tania sieć wyrównawcza - wystarczy
nawet 110 kV, gdzieniegdzie włączona do krajowego systemu
energetycznego. Do tego farmy solarne i powerpacki po kilkanaście MWh...
Bardziej martwi mnie ładowanie samochodów ciężarowych. Ale oni
zazwyczaj mają dłuższe przerwy. 45-minutowe doładowanie akumulatora
400 kWh mocą 350 kW daje 65% - daje się wytrzymać. A aż tyle nie
potrzeba do turlania się 89 km/h przez 4 i pół godziny.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)