  • Data: 2009-06-02 20:38:57
    Temat: Re: Membrana czy skafander (zwany kondomem)?
    Od: rozan <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Czemu wypinać membranę latem? Założenie membrany jest chyba takie że w
    zimne / mokre / wietrzne dni chroni przed szkodliwymi czynnikami z
    zewnątrz (woda, zimne powietrze), za to w upalne dni odprowadza parę
    wodną idącą z ciała na zewnątrz. Ja dotąd z membraną miałem do
    czynienia jedynie w obuwiu, i dobra membrana (Gore-Tex) idealnie się
    sprawdzała w suchym, mokrym, zimnym, gorącym otoczeniu. Mam letnią
    kurtkę z membraną, rzadko używaną ale raczej też się sprawdza. Czemu w
    kurtkach motocyklowych miałaby się nie nadawać na lato? Przymierzam
    się do zakupu kurtki tekstylnej z membraną, dlatego pytam :)

    A jeśli kurtka robi się mokra (tzn. membrana nie przepuszcza wody do
    ciała, ale zewnętrzny materiał przesiąka) to po prostu zaimpregnuj
    zewnętrzną warstwę materiału, to nie powinno zakłócić pracy membrany.

    Pozdrawiam,
    Różan