  • 21. Data: 2010-11-08 20:42:27
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-08 14:22, LEPEK pisze:

    > Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona...
    > Nie chciałbym jakiegoś dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadł
    > mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo słabszy... Jeśli
    > chodzi i Citroena, to mam słabe rozeznanie, co do silników.
    > Co byście polecili (zarówno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy
    > są jakieś silniki, wersje, roczniki itp., których się należy ystrzegać
    > ze względu na usterkowość?

    Ja przez ostatnie 3,5 roku jeździłem Scenikiem I ph I, 99r, ale silnik
    już był ten co w ph II - 1.6 16v benzyna. W miarę żwawy, spalanie
    średnio 7l. W chwili sprzedaży miał 190 tys km, z silnikiem nic isię nie
    działo, przez cały okres użytkwania wymieniłem tylko świece i rozrząd.
    Nie wiem jak z ph II ale mojego ruda zaczęła strasznie chrupać - od
    tylnych nadkoli leciały całe progi. Zwróc szczególną uwagę właśnie na
    blacharkę. Serwis też w sumie nie najtańszy, a na polskich drogach przy
    zawieszeniu trzeba często drobne rzeczy robić.

    Jacek

  • 22. Data: 2010-11-08 23:00:36
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Waldek Godel napisal:
    > Nie, żebym się zaraz pastwił i kazał szukać fabrycznej nawigacji :-)
    > Ale tak, żeby np. nie miały korbkotronika w tylnych drzwiach.

    Hm,... mój?! ;)

    Ale na razie nie zamierzam sprzedawać :D

    Jako rodzinny dual do roboczego konia, Astry, jest bardzo fajny.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 23. Data: 2010-11-08 23:54:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin krzysiek82

    > Otóż to, tylko tutaj większość Cię zgani za takie podeście, ale jest ono
    > w 100% zgodne z rzeczywistością. Sam każde auto ściągałem z zachodu i
    > gołym okiem widać różnice i nie mówię tutaj o chlewie wewnątrz bo to się
    > z roku na rok zmienia u nas na plus ale o stan techniczny i jakość
    > serwisu.

    Głupie uogólnienia. Może jest to racja w przypadku jakichś trupów i
    parchów. O w miarę dobre auta w Polsce też wiele osób dba. Trzeba
    obejrzeć konkretny egzemplarz i tyle. A od handlarza w ogóle bym auta nie
    kupił.

    --
    ignorance is bliss

  • 24. Data: 2010-11-09 10:54:55
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

    > a w czym sie ta wielkosc przejawia?
    >
    > zakladam, ze w PL i poza uzytkownicy sa swiadomi, ze maja auta wymagajace
    > okresowego dogladu i serwisowania.

    właśnie na świadomości dotyczącej utrzymana auta. W EU robi się przeglądy
    jak
    serwis karze - czyli często, wymienia sie wszystko co jest konieczne, u nas
    przegląd się dostaje jak samochód ma 4 koła, silnik, światła, hamulce
    jakieś, opony nie za bardzo łyse - na zachodzie jak masz inny skład spalin
    niż przewidują normy to przeglądu nie dostaniesz, jak masz trochę łyse
    opony, inne niż przewiduje fabryka - przeglądu nie dostaniesz. U nas każdy
    warsztat kombinuje jak zaoszedzić, a to pasek rozrządu tańszy, a to oleum z
    beczki tańszej (inny olej niż przewiduje producent), a to uszczelke założą
    starą - bo da rade... Na zachodzie klient oddaje samochód do serwisu,
    dostaje sprawne auto - wpis w książkę serwisową, fakture i gwarancję.
    Jednym słowem: kupiłem już dla rodziny 5 czy 6 samochów, wiekowo zawsze 6-8
    lat,
    koszt samochodu to zawsze koło 2000-3000 E, i zawsze w książce serwisowej
    koszt ostatnich napraw w ciągu 2-3 lat to koło 3 tys E, ostatnis amochód to
    audi z wymienionymi wstryskami, całym wydechem, sondami, rozrządem itp.
    to co innego niż kupienie samochodu u nas i na dzień dobry ładowanie 3-4 tys
    w serwis.
    pozdr.
    Gr

  • 25. Data: 2010-11-09 11:08:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 9 Nov 2010 10:54:55 +0100, GR napisał(a):

    > właśnie na świadomości dotyczącej utrzymana auta. W EU robi się przeglądy
    > jak
    > serwis karze - czyli często, wymienia sie wszystko co jest konieczne, u nas

    A za jakie przewinienia ten serwis karze, i dlaczego tak często?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 26. Data: 2010-11-09 11:54:41
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

    > A za jakie przewinienia ten serwis karze, i dlaczego tak często?

    sorry oczywiście "każe"
    gr

  • 27. Data: 2010-11-09 23:04:18
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2010-11-08 14:22, LEPEK pisze:

    > Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grę wchodzi
    > Pozdr,

    Z tych 2 to ja bym wybrał Zafirę A ;)

    Pojedź sobie do komisu, gdzie będziesz miał obok siebie oba francuzy i
    Zośkę - zaczniesz poważnie rozpatrywac 'trzecią drogę' ;)
    1,8 16V - rakieta toto nie jest, ale niezawodne. I same zalety: spód
    tani, bo z astry, ładniej wykonany, konfiguracja klima+szyber nie jest
    rzadkością, a w bagażniku pod podłogą - niespodzianka: siedzonko dla
    teściowej.

  • 28. Data: 2010-11-10 12:54:17
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-11-09 23:04, scob pisze:

> [...]
    > tani, bo z astry, ładniej wykonany, konfiguracja klima+szyber nie jest
    > rzadkością, a w bagażniku pod podłogą - niespodzianka: siedzonko dla

    Właśnie - muszę obejrzeć na żywca.
    Ale nt. Zafiry to ci powiem, że oglądając zdjęcia wnętrza najmniej mi
    się podoba: kokpit projektował ktoś, kto w designie zatrzymał się na
    pocz. lat 80', z tyłu jest kanapa, zamiast osobnych foteli, a te
    dodatkowe siedzenia w bagażniku to mi zupełnie niepotrzebne.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 29. Data: 2010-11-10 13:46:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 10 Nov 2010 12:54:17 +0100, LEPEK napisał(a):

> [...]
    > pocz. lat 80', z tyłu jest kanapa, zamiast osobnych foteli, a te
    > dodatkowe siedzenia w bagażniku to mi zupełnie niepotrzebne.

    To jeszcze pikuś, pojeździj tym po mieście...
    (tylko może nie po Wrocławiu, to byłoby niehumanitarne)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 30. Data: 2010-11-10 16:30:21
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-11-10 13:46, Waldek Godel pisze:

    > To jeszcze pikuś, pojeździj tym po mieście...
    > (tylko może nie po Wrocławiu, to byłoby niehumanitarne)

    Co masz na myśli: za duże, niekomfortowe, głośne, czy co?

    Pozdr,