  • 31. Data: 2021-02-01 23:35:33
    Temat: Re: Max długość przewodu eSATA
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "_Master_"
    > E-sata działa DOBRZE jak normalnie podpięty dysk do blaszaka. Nic więcej

    W sensie, że podpinasz przed rozruchem i odpinasz dopiero po wyłączeniu
    kompa?
    A w czasie pracy kompa e-sata rozłączane, podłączane już się nie sprawdza?

  • 32. Data: 2021-02-01 23:39:25
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen"
    > E-sata to natywne SATA, usb to syf do podłączania drukarek

    Jak widzisz prawidłowe podłączanie do e-sata na pracującej maszynie?
    Mowa o dysku który trzeba napędzić osobnym złączem zasilania.
    Najpierw połączyć linię SATA a potem podawać zasilanie?
    Czy najpierw podać zasilanie a dopiero potem SATA wpinać?
    A odpinanie w jakiej kolejności aby to nie denerwowało dysku.

  • 33. Data: 2021-02-02 00:14:45
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 1 Feb 2021 23:35:33 +0100
    doszła do mnie wiadomość <Vm%RH.9953$09Oe.708@usenetxs.com>
    od "jedrek" <w...@...on> :
> [...]
    >kompa?
    >A w czasie pracy kompa e-sata rozłączane, podłączane już się nie sprawdza?

    Od tego są stacje dokujące do dysków 3.5 z własnym zasilaniem, Dysk 2.5 podpinasz
    bezposrednio do kabla esata-p, przed odpięciem trzeba zamknąć aplikacje które go
    używają
    i odmontować z systemu.
    Czasami coś nie pozwala go odmontować, ale i na to są sposoby.
    Zaleta? Masz wszystkie dobrodziejstwa SATA bez łaski(TRIM i podobne), co na USB może
    być
    problematyczne(jednak ostatnimi czasy się poprawiło, bo można sobie wygooglać u
    producenta model stacji/kabla z TRIM), poza tym, port esata czy esata-p nie ma
    dodatkowego, spowalniającego transmisję pośredniczącego kanału USB(esata-p to w
    zasadzie
    połączenie portu USB z SATA, z tego powodu zasili bezpośrednio tylko dysk 2.5).
    Gniazda:
    https://en.wikipedia.org/wiki/ESATAp
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA

    Przykładowe tacje dolujące:
    https://www.startech.com/en-eu/hdd/sdocku313e
    Adapter do dysku IDE(jeśli stacja nie ma takiego złącza), z tego co widzę, adapter
    pracuje ze stacją dowolnego producenta:
    https://www.startech.com/en-us/hdd/sat2ideadp

  • 34. Data: 2021-02-02 03:26:53
    Temat: Re: Max długość przewodu eSATA, przejściówka SATA USB3.0
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:Lk%RH.41478$k2db.25389@usenetxs.com>
    user jedrek pisze tak:

    > "PiteR" news:XnsACB3BC071292PanElektronik@127.0.0.1

    > Jak dedukuję w zestawie nie ma zasilacza, sam sobie wykombinowałeś
    > niezależny 12V 2A?

    Tak. Na śmietniku znalazłem 12v 5A do tv w pudełku nierozerwany.
    Tu ludzie wyrzucaja czesto nowe rzeczy np kobieta nie wie co to
    i jeb do śmieci. Kolega po 7 telewizorze przestał brać do domu.

    Można tanio kupic coś na alledrogo.

    > Bez zasilacza nie uciągnie talerzowca 3,5' z samego USB?

    3.5 wymaga 12v i 5v

    > W tym pudełeczku jak rozumiem jest od razu dodatkowy stabilizator
    > impulsowy produkujący z 12V także 5V dla elektroniki dysku?

    pewnie jest nie rozbierałem

    > Stabilnie ci to chodzi?

    Tak jestem bardzo zadowolony

    > Czy są obecnie dla USB3.0 przejściówki które oprócz SATA mają
    > możliwość przyłączenia starszych taśmowych dysków ATA?

    to niech sie ktos wypowie bo ja zgrałem dyski kompem starym i
    wyrzuciłem wszystko.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 35. Data: 2021-02-02 11:55:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-01 o 23:35, jedrek pisze:
> [...]
    > kompa?
    > A w czasie pracy kompa e-sata rozłączane, podłączane już się nie sprawdza?

    Jeśli ustawisz łatwe rozłączanie to nie osiągniesz dużych transferów.
    Jak ustawisz MAX buforowanie to masz problemy z odłączeniem.

    Skutek: Taka stacja chodzi sobie teraz w trybie usb2.0 i wiem co mam.

    Jak chcę duży transfer to podpinam normalnie do płyty głównej. Przy
    wyłączonym kompie oczywiście.

    A że dysk systemowy SSD PCi-e to nie jest to tak upierdliwe jak kiedyś ;-)

  • 36. Data: 2021-02-02 11:58:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-02 o 00:14, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > bezposrednio do kabla esata-p, przed odpięciem trzeba zamknąć aplikacje które go

    Tak jest w teorii.
    A w praktyce jest tyle problemów z ODMONTOWANIEM że moja anielska
    cierpliwość WYMIĘKŁA ;-)

    I jeszcze jedno. Nie wiem czy wszystkie stacje tak mają ale w trybie
    e-sata widać jeden dysk a w USB 2.0 DWA dyski.

    Dlatego planuję zakupić stację SB 3.0 za 100 zł ;-)

  • 37. Data: 2021-02-02 12:25:20
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 2 Feb 2021 11:58:58 +0100
    doszła do mnie wiadomość <60193071$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    od _Master_ <M...@...pl> :

    >Tak jest w teorii.
    >A w praktyce jest tyle problemów z ODMONTOWANIEM że moja anielska
    >cierpliwość WYMIĘKŁA ;-)

    Jakoś nie mam z tym kłopotów, w ostateczności wyciągam na żywca czy odłączam
    zasilanie i
    po krzyku(na wszelki wypadek lepiej włączyć "szybkie usuwanie nośnika" co zmniejszy
    wydajność, ale będzie mniej uszkodzeń systemu plików spowodowanych buforowaniem
    zapisów
    przez system operacyjny)
    Windows śmieci w systemie plików nawet wtedy, kiedy się go o to nie prosi(potrafi
    blokować nie wiadomo z jakiej paki pliki metadanych o nazwach rozpoczynających się na
    $
    lub blokuje coś w katalogu system volume information(tego ostatniego można sprytnie
    usunąć zastępując go katalogiem o takiej samej nazwie).

    >I jeszcze jedno. Nie wiem czy wszystkie stacje tak mają ale w trybie
    >e-sata widać jeden dysk a w USB 2.0 DWA dyski.

    Nie spotkałem się z tym, możliwe, że stacja ma dwa mostki do dysków(sata i ide).

    >Dlatego planuję zakupić stację SB 3.0 za 100 zł ;-)

    Jak masz port USB 3 dostępny, to warto, szybkość zapisu się polepszy, ale to nie to,
    co
    sata.
    Mam porównanie, bo w laptopie E6530 mam i esata-p i USB 3, nawiasem mówiąc poszukuję
    dobrego kabla USB 3 A -> B, bo ten co mam, muszę podpierać pudełkiem zapałek(od
    strony
    złącza A, bez tego działa jako USB 2), to raczej wina kabla.

  • 38. Data: 2021-02-02 13:13:11
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 2 Feb 2021 11:55:31 +0100
    doszła do mnie wiadomość <60192fa1$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    od _Master_ <M...@...pl> :

    >Jeśli ustawisz łatwe rozłączanie to nie osiągniesz dużych transferów.
    >Jak ustawisz MAX buforowanie to masz problemy z odłączeniem.

    Za pomocą OpenedFilesView.exe od NirSoft możesz zobaczyć, co jest trzymane i przez
    jaki
    proces, ubić dziada lub zamknąć uchwyt pliku.
    Generalnie, dysk powinno się dać odmontować bez przeszkód niezależnie od tego, jak ma
    ustawione buforowanie, jeśli się nie daje, to jest wina syfiastego systemu lub
    syfiastej
    aplikacji która się uparła, że będzie trzymać otwarte pliki aż do swojego zgonu.

    >Skutek: Taka stacja chodzi sobie teraz w trybie usb2.0 i wiem co mam.
    >
    >Jak chcę duży transfer to podpinam normalnie do płyty głównej. Przy
    >wyłączonym kompie oczywiście.

    W biosach jakie widziałem, czasami dawało się ustawić dowolny dysk jako hot swap i to
    działało(oczywiście nie musi to być w każdym biosie).

    >A że dysk systemowy SSD PCi-e to nie jest to tak upierdliwe jak kiedyś ;-)

    Prawdę mówiąc od czasu kupna laptopa E6530 prawie wcale nie odpalam desktopów, nawet
    lekkie gry na nim chodzą, myślę o dość starych grach, MDK, POD czy podobnych.
    Nowe gry mnie nie rajcują.
    Na szczęście pozbyłem się katastrofalnego W10 z tego laptopa(teraz W7).

  • 39. Data: 2021-02-02 13:52:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-02 o 12:25, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > ale będzie mniej uszkodzeń systemu plików spowodowanych buforowaniem zapisów
    > przez system operacyjny)

    Z tego co pamiętam znacznie obniżało transfer.
    Wkur...o mnie to już przy kopiowaniu dysków 500 Giga.

    Teraz mam terabajty ;-)

  • 40. Data: 2021-02-02 13:57:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-02 o 13:13, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > Nowe gry mnie nie rajcują.
    > Na szczęście pozbyłem się katastrofalnego W10 z tego laptopa(teraz W7).

    Mój laptop ma zarżniętą baterię od stania na biurku ;-) i służy tylko do
    poczty. Główny komputer to w 8.1 w fajnej zwartej obudowie.

    Nigdy więcej nie przepłacę za laptopa z tak FATALNYM EKRANEM

    Nie gram. To nie powód wyboru blaszaka tylko ROZSĄDEK ;-)