-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Max bezpieczne napięcie aku samochodowego - pod obciążeniem czy bez?
Date: Sun, 29 Oct 2017 00:09:12 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 34
Message-ID: <ot2v68$mdg$1@usenet.news.interia.pl>
References: <ot21ev$sm2$1$gof@news.chmurka.net>
<59f4e444$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1509228552 22960 83.15.205.22 (28 Oct 2017 22:09:12
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 28 Oct 2017 22:09:12 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
In-Reply-To: <59f4e444$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:725407
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-10-28 o 22:10, (c)RaSz pisze:
> W dniu 2017-10-28 o 15:41, Adam Wysocki pisze:
>> Rok temu przymierzałem się do zrobienia ogrzewania postojowego przy
>> użyciu nagrzewnicy 1kW i dodatkowego akumulatora samochodowego.
>>
>
> Ja nie elektryk, ja chemik, no i tak mi wychodzi, że ogrzewanie takie,
> jeśli w dodatku ma działać dłuższy czas, to na palniku jakimś lepiej już
> zrobić. Jedna sporą trudność może sprawić to, że niełatwo byłoby
> zmajstrować palnik bezobsługowy. Ale choć niełatwo, to by się dało,
> tyle, że wystąpi wiele problemów do rozwiązania przez całkiem spory
> zespół kompetentnych inżynierów, a może też jakichś naukowców. Bo tak w
> warunkach garażowych to faktycznie: powiesić grzejnik na akumulatorze
> będzie dużo prościej.
Takie coś ludzkość już wymyśliła.
Nazywa się to ogrzewanie postojowe. Najbardziej znane to Webasto i
Eberspächer.
>
> Pamiętaj, że nie powinien on działać całą noc, nie ma takiej potrzeby!
> Wystarczy, aby włączył się rano, jakiś kwadrans przed tym, jak będziesz
> chciał skorzystać z pojazdu. A całonocny to już tylko na palnik: odpada
> problem z zainicjowaniem zapłonu, wszak da się je rozpocząć ze
> wspomaganiem rąk użytkownika.
>
Całonocne to używa się chyba tylko w warunkach arktycznych.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 29.10.17 00:16 Adam
- 02.11.17 15:43 Adam Wysocki
- 02.11.17 15:43 Adam Wysocki
- 02.11.17 15:47 Adam Wysocki
- 02.11.17 18:08 jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
Najnowsze wątki
- 2025-02-24 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-24 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-24 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-24 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-24 Antifa
- 2025-02-23 Orange Free na kartę - coś się popsuło
- 2025-02-23 Ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego USA
- 2025-02-22 spalinki
- 2025-02-22 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-02-22 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-22 Spalinki:)
- 2025-02-23 Useme
- 2025-02-22 Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=