  • Data: 2009-09-12 08:18:43
    Temat: Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Sep 2009 09:38:26 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:

    >Ja też "rury" nie widzę -

    Dla uscislenia
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Maszt_radiowy_w_Ko
    nstantynowie.jpg

    pod tym zielonym krzakiem jakas taka rurka jest.
    Czy to to, czy to moze jakas porecz na dzwigu to juz nie wiem.

    >widzę koncentryczną prowadnicę falową wewnątrz
    >masztu - czyli coś na kształt kabla koncentrycznego.

    Masz na mysli to z takimi gesto rozstawionymi okregami ?
    Mnie to wyglada na drabinke, a drabina tam przeciez musi byc.

    http://jerzyjedrzejkiewicz.webpark.pl/str01/galerie/
    rcn/rcn_01.html

    >Wewnętrzny przewód
    >kabla jest przewodem gorącym i zasila górną połówkę dipola,zewnętrzna
    >klatka tej prowadnicy jest uziemiona i podłączona do konstrukcji masztu.
    >Podejrzewam że gdzieś w połowie długości masztu gorący przewód wychodzi
    >na zewnątrz i zasilał transformator gamma...

    Nawet jesli, to jest swietna okazja do uziemienia od piorunow.

    J.