  • Data: 2009-06-12 09:34:14
    Temat: Re: Marzenia Prezesa UKE
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W żadnej z tych firm nie pracuje, mam tylko ostatnio odruchy wymiotne na
    > urzędników, a szczególnie na UKE. Wielki pic i pozoractwo odbywa się w
    > UKE, wszystko załatwiają i nawet jak dzieciakom pupy podcierać a brak
    > konkretnego działania. Mnie wyślizgano z dwóch tematów i wqrza mnie jakieś
    > pisanie o nowych działaniach UKE. Interesuje się radiem cyfrowym, którego
    > nikt nie mógł ruszyć przez ostatnie dwadzieścia lat i znowu jesteśmy za
    > Białorusią i reszta Europy .

    Nie wiem jak jest na Białorusi ale Polska nadaje w systemie DRM na falach
    krókich program dla zagranicy (niestety z obiektu w Niemczech).
    We Wrocławiu trwa test systemu DAB+.
    Na cyfryzaję radia poczekamy nie tylko dlatego, że najpierw musi nastąpić
    cyfryzacja TV aby zwolnić VHF-III (pasmo L nadawców nie interesuje).
    Rownież dlatego że samym nadawcom to co jest bardzo pasuje (radiowym i
    telewizyjnym).
    Zmiany w TV (cyfryzacja) wymusiło ITU na szczeblu ogólnoświatowym (I region
    ITU ma wyłączyć TV analogową do dnia 17 czerwca 2015 roku i to ne dotyczy UE
    ale całego Regionu czyli np Bialorusi czy Rosji również).
    Radio nie ma takich obostrzeń i pasmo też inne bedzie dla radiofonii
    cyfrowej.
    A nadawcy chyba się specjalnie nie palą bo to dodatkowe koszty.
    vari