  • 1. Data: 2013-05-30 13:30:14
    Temat: Markowy zasilacz wysadził mi korki w mieszkaniu
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    TAGAN 380W. Służył kilka lat. Dziś wysadził mi korki przy nieznacznym
    obciążeniu IDLE.

    Komputer stary, łączna maksymalna moc procka i karty graf. to 100W.

    Po wystrzeleniu - rozebrałem zasilacz. Musiałem w tym celu zerwać plombę
    na śrubie.

    Co się okazało? Że jest tak zapchany kurzem, że bardziej już chyba się
    nie da. Nic dziwnego, że jego dwa 8-centymetrowe wiatraki pracowały na
    sporych obrotach nawet w IDLE.

    Jaki zasilacz kupić? Taki do ok 400W będzie w sam raz jak mniemam. Czy
    pchać się w kolejny markowy za 250 zł, czy może jakiś nie-topowy za 120
    zł. Ma być cichy, ale niekoniecznie ultra-cichy.

    W głównym kompie mam Be-quiet 450W i nie jestem powalony jego ciszą.
    Szumi trochę bardziej niż się spodziewałem po cenie prawie 300 zł.

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-05-30 13:40:31
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-05-30 13:30, Marcin N pisze:
> [...]

    > się w kolejny markowy za 250 zł, czy może jakiś nie-topowy za 120 zł. Ma
    > być cichy, ale niekoniecznie ultra-cichy.

    możesz kupić markowy i potroić wartość kompa ;)
    Ja bym kupił cokolwiek taniego, ale zaraz się odezwą grupowicze co mnie
    zjadą :)
    Bo ja używam co najwyżej feela II od ho ho...
    A wcześniej codegeny i inne takie...
    Ale dzisiaj lepsze i firmowe są niewiele droższe chyba od takiego
    codegena.
    Byle był z dużym wiatrakiem.

  • 3. Data: 2013-05-30 13:46:01
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > W głównym kompie mam Be-quiet 450W i nie jestem powalony jego ciszą.
    > Szumi trochę bardziej niż się spodziewałem po cenie prawie 300 zł.

    Offtopicznie - moj tagan 380 tez odszedl kiedyś z hukiem :)

    Jesli masz problem "kurzowy" to od czasu do czasu musisz zerknac i po
    prostu wyssac odkurzaczem syf. Dlatego ja kupuje zasilacze takze pod tym
    katem - zeby bylo widac czy w srodku jest syf czy nie ma.

    Ostatnio kupowalem za ok <100 zł - TRACER Be Cool 420W Silent
    ani cichy, ani glosny, po prostu zasilacz do po prostu kompa.
    dziala :)

    Kupowalem do innego kompa Chieftec GPA-400S8 bulk 80%+ efficency
    za okolo 150 zł
    i j.w. - po prostu dziala, ani glosno ani cicho. :)

    Ogolnie unikam jednej marki, za to dostosowuje moc/cana do potrzeb.

    Zasilacze >300 jak i te do 100 padaja z moich obserwacji podobnie :)

    Dla ZU sa zwykle te za 100-150 ok.

  • 4. Data: 2013-05-30 13:47:30
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Jawi napisał:
    > W dniu 2013-05-30 13:30, Marcin N pisze:

    > Bo ja używam co najwyżej feela II od ho ho...

    Feel 2 byly cool :)

  • 5. Data: 2013-05-30 13:49:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-30 13:40, Jawi pisze:

    > możesz kupić markowy i potroić wartość kompa ;)

    Ten komputer rośnie z moim dzieckiem. To nie tak, że to stary zapyziały
    graciol. Niedawno kupiłem do niego 4 GB RAM bo na 2 GB córka się dusiła
    (serio używa komputer w tak specyficzny sposób, że Win XP na 2 GB nie
    wyrabiał).

    A ten Twój zasilacz to cichy jest?
    Widzę Feele po około 120 zł. Cena atrakcyjna.

    --
    MN

  • 6. Data: 2013-05-30 14:52:58
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-05-30 13:49, Marcin N pisze:

> [...]
    > wyrabiał).
    >
    > A ten Twój zasilacz to cichy jest?
    > Widzę Feele po około 120 zł. Cena atrakcyjna.

    Mój egzemplarz jest cichy.
    Jak wiatrak będzie duży i wolnoobrotowy a te duże to chyba raczej
    wszystkie są to będą w miarę ciche. Komp bierze mówisz 100W średnio, to
    taki 400W nie będzie mocno obciążony, jak zasilacz będzie miał regulację
    obrotów wentylatora to będzie cichy.

  • 7. Data: 2013-05-30 15:11:48
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Marcin N" napisał:

> [...]
    > graciol. Niedawno kupiłem do niego 4 GB RAM bo na 2 GB córka się dusiła
    > (serio używa komputer w tak specyficzny sposób, że Win XP na 2 GB nie

    To i niedługo karta graficzna przestanie się wyrabiać, więc warto pomyśleć o
    zapasie mocy, chociaż IMHO "prawdziwe" 400-450 W w zupełności wystarczy, ale
    z pewnością znajdą się tu tacy, co zalicytują od 550 w górę.. BTW: czy XP na
    4 GiB faktycznie przestał się dusić? ;->

    JoteR

  • 8. Data: 2013-05-30 15:31:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-30 14:52, Jawi pisze:

> [...]
    > wszystkie są to będą w miarę ciche. Komp bierze mówisz 100W średnio, to
    > taki 400W nie będzie mocno obciążony, jak zasilacz będzie miał regulację

    http://www.komputronik.pl/product/133605/Sprzet_komp
    uterowy_/Podzespoly/MODECOM_Feel_1_420W.html

    Ja się pytam, gdzie on ma 6-pinowe złącze do karty graficznej?
    Serio robią teraz takie "niedokończone" zasilacze?

    --
    MN

  • 9. Data: 2013-05-31 12:16:05
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Ja bym kupił cokolwiek taniego, ale zaraz się odezwą grupowicze co mnie
    > zjadą :)

    Bo roznica miedzy dobrym, a tanim zasilaczem jest taka, ze ten pierwszy
    po prostu padnie i co najwyzej wywali bezpieczniki, a ten drugi
    dodatkowo zabierze ze soba wszystko z kompa poza obudowa. Jak rozumiem
    Marcinowi padl TYLKO zasilacz.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2013-05-31 12:21:33
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Pawel O'Pajak napisał:

> [...]
    > po prostu padnie i co najwyzej wywali bezpieczniki, a ten drugi
    > dodatkowo zabierze ze soba wszystko z kompa poza obudowa. Jak rozumiem

    No nie wiem, moze tak było 5 lat temu, jak mozna bylo kupic chinskiego
    no name.

    Obecnie choć są zasilacze po 50 zł to kupuje za ok. 100+ zł. I nie
    doświadczylem jeszcze spalenia kompa choc kilka zasilaczy padlo (mam pod
    opieką troche sprzetu).

    Imho zamiast wydawac krocie na zasilacz, lepiej miec tanszy zasilacz i
    UPS chocby najslabszy, ale troche usprawniajacy siec elektryczną.