  • 1. Data: 2012-02-07 13:12:11
    Temat: Mapy Google
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Witam!

    Mam pytanie odnośnie mechanizmu google maps.

    Nie chcę umieszczać mapki google na stronie, ale chcialbym dać możliwość
    kliknięcia na link, ktory by przenosił do odpowiedniego miejsca już na stronie
    google maps. Jest taka możliwość? Bo cokolwiek probuję wyszukać, to zwraca
    rezultaty z mapami umieszczonymi bezposrednio w stronie.

    Ostatecznie jesli będę musiał to to zrobię, ale wolał bym cos w stylu wywołania
    linku: googlemaps.com?parametr=costam&parametr2=innecostam i zeby wycentrowalo
    ladnie na podanej przeze mnie w parametrach szerokosci i dlugosci geograficznej.

    Da się?:)

    --
    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 2. Data: 2012-02-07 13:14:40
    Temat: Re: Mapy Google
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Tue, 7 Feb 2012 14:12:11 +0100, Gabriel Zastawnik wrote:

> [...]
    > ladnie na podanej przeze mnie w parametrach szerokosci i dlugosci geograficznej.

    Ale lokalizacja jest wpisana do bazy Google? Tzn. firma/cokolwiek ma tam
    wpis?

    --
    M.G.

  • 3. Data: 2012-02-07 13:21:19
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "M.G." <k...@t...zna> napisał w wiadomości
    > Ale lokalizacja jest wpisana do bazy Google? Tzn. firma/cokolwiek ma tam
    > wpis?

    No nie ma.. Przynajmniej w chwili obecnej. I właściciel raczej nie chce tego
    dopisywać tej lokalizacji do bazy googla poprzez "dodaj firmę".

    Ale mam odczytane długosc i szerokosci i wiem gdzie mi ma wycentrowac krzyżyk
    jakby się dało właśnie w ten sposob to zrobic w jaki opisalem procedure w
    pierwszym poscie:)

    A jak nie to stworzę odrębny plik html i tam wrzucę tę mapę i tyle. I będę
    odpalał właśnie ten plik z odrębnego linku. Tylko chciałem to zrobic ..
    prosciej?:)

  • 4. Data: 2012-02-07 13:26:27
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Tue, 7 Feb 2012 14:12:11 +0100, Gabriel Zastawnik napisał(a):

> [...]
    > google maps. Jest taka możliwość? Bo cokolwiek probuję wyszukać, to zwraca
    > rezultaty z mapami umieszczonymi bezposrednio w stronie.

    Jak ustalisz jakąś lokalizację w Mapsach, to w menu po lewej u góry masz
    opcję wygenerowania linka dla lokalizacji, który możesz skopiować i użyć do
    własnych potrzeb, wydaje mi się że to powinno pomóc.

    Np.:
    http://maps.google.pl/?ll=50.3263,19.188673&spn=0.01
    0836,0.032315&t=h&z=16

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2012-02-07 13:28:14
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opcję wygenerowania linka dla lokalizacji, który możesz skopiować i użyć do
    > własnych potrzeb, wydaje mi się że to powinno pomóc.

    O dzięki dobry czlowieku:) O to wlasnie chodzilo!:)
    A nie wiesz czy w tych parametrach, ktore mozna podac oprocz dlugosci,
    szerokosci i zoom jest taki, ktory umozliwial by dodanie znacznika "to jest tu"
    czyli popularnej pinezki (czy innego identyfikatora graficznego - bez
    znaczenia).

    W kazdym razie nawet jesli nie ma takiej opcji to i tak wielkie dzieki za
    pomoc:)

  • 6. Data: 2012-02-07 13:30:37
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-02-07 14:12, Gabriel Zastawnik pisze:
    > Nie chcę umieszczać mapki google na stronie, ale chcialbym dać możliwość
    > kliknięcia na link, ktory by przenosił do odpowiedniego miejsca już na
    > stronie google maps. Jest taka możliwość?

    http://support.google.com/maps/bin/answer.py?hl=en&a
    nswer=144361

    --
    NotBear

  • 7. Data: 2012-02-07 13:36:51
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Tue, 7 Feb 2012 14:21:19 +0100, Gabriel Zastawnik wrote:

    > Użytkownik "M.G." <k...@t...zna> napisał w wiadomości
    >
    > No nie ma.. Przynajmniej w chwili obecnej. I właściciel raczej nie chce tego
    > dopisywać tej lokalizacji do bazy googla poprzez "dodaj firmę".

    Dziwne... bo to się potem ładnie pozycjonować może. Ale Kapsel już Ci
    odpowiedział :-) Namawiaj klienta na wpis w każdym razie.

    [...]

    --
    M.G.

  • 8. Data: 2012-02-07 13:41:44
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Tue, 7 Feb 2012 14:28:14 +0100, Gabriel Zastawnik napisał(a):

> [...]
    > znaczenia).
    >
    > W kazdym razie nawet jesli nie ma takiej opcji to i tak wielkie dzieki za

    Technicznie w linku możesz różne dane umieścić, jest API które pozwala
    sporo zrobić, pamiętam że nawet zmieniałem grafikę itd.

    Teraz tak na szybko, wyszukałem sobie obiekt i mogę dla niego określić link
    z pinezką:
    http://maps.google.pl/maps?q=pkz+d%C4%85browa+g%C3%B
    3rnicza&hl=pl&ie=UTF8&ll=50.326121,19.188673&spn=0.0
    05603,0.016158&sll=50.3263,19.188673&sspn=0.011206,0
    .032315&hq=pkz&hnear=D%C4%85browa+G%C3%B3rnicza,+%C5
    %9Bl%C4%85skie&t=h&z=17

    albo nawet:
    http://g.co/maps/cr64g
    ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2012-02-07 13:46:46
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    wtorek, 7 lutego 2012 14:28. Wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Gabriel Zastawnik:

> [...]
    > szerokosci i zoom jest taki, ktory umozliwial by dodanie znacznika "to
    > jest tu" czyli popularnej pinezki (czy innego identyfikatora graficznego -

    W samych parametrach chyba nie, ale możesz stworzyć własną mapę, na której
    dodasz pinezki i ich opis. Taką mapę możesz potem udostępnić. Jedną z wad
    (?) takiego rozwiązania jest to, że wszystkie opisy będą opatrzone datą
    utworzenia i nazwiskiem autora. Możesz więc umieścić swój punkt w relacji do
    bardziej rozpoznawalnych miejsc w mieście.

    Żeby to zrobić:
    1. Klikasz ,,moje miejsca" i ,,Utwórz mapę"
    2. Jak już zrobisz co masz do zrobienia, klikasz ,,Udostępnij"
    3. W okienku w polu ,,Wiadomość" masz adres URL mapy, który sobie skopiujesz
    (zazwyczaj nie mieści się on w jednej linijce, więc uważaj na zakodowane
    spacje, które mogą Ci się tam wkraść)
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 10. Data: 2012-02-07 14:37:14
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Mam pytanie odnośnie mechanizmu google maps.

    Dzieki wszystkim!

    Wasze podpowiedzi doprowadzily do tego co chcę osiągnąć:)