  • 51. Data: 2018-01-09 00:49:43
    Temat: Re: Mandat. przez rurkę.
    Od: "Yeron" <g...@j...pl>

    Użytkownik "zhbick" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
    news:5a53709a$0$5144$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    > a głowę wystawić przez szyberdach

    albo oddychać przez rurkę wystawioną na zewnątrz.

  • 52. Data: 2018-01-09 08:11:52
    Temat: Re: Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 21:52, Uzytkownik pisze:

    > A miałeś okazję to użytkować?
    >
    > Wcale to nie jest takie super, bo w nocy na tych drucikach powstają
    > refleksy światła, a czasem to i przy ostrym słońcu w dzień powstają.

    Mam takie rozwiązanie w Firdzie - to rewelacja jesienią i zimą.
    Odszrania i odladza w ok. pół minuty. Bez względu na warstwę lodu -
    odkleja ją od szyby. Nie poradzi sobie z grubą warstwą śniegu - najpierw
    trzeba odśnieżyć, ale z lodem i szronem nie ma problemu. Żadnych
    refleksów nie miałem okazji zauważyć - te druciki są tak cienkie, że je
    trudno zauważyć. Poza tym - jeśli ktoś to uważa za problem - VW
    wprowadził grzane szyby za pomocą folii grzejnej między dwiema warstwami
    szkła. Tam nie ma żadnych drutów. Problem podobno w tym, że w Fordzie
    jak coś nawali, to wyłącza się jedna sekcja grzania (kilka cm grzania
    szyby), w VW - od razu leci całość (to wersja mojego mechanika).
    T.

  • 53. Data: 2018-01-09 08:13:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 21:10, T. pisze:
> [...]
    iu-zamarznietych-szyb,804443.html

    > Zwykle przepis ten nie dotyczy Policji siedzącej w radiowozie. W moim
    > miasteczku pracuje też w centrum spora betoniarka napędzana silnikiem
    > spalinowym.
    > Generalnie to warto wozić agregat prądotwórczy - to nie jest silnik
    > samochodu i może pracować ile chce. A czy wolno w mieście stać z
    > włączonym silnikiem elektrycznym?
    > T.
    Aha - i nie widziałem nigdy, żeby betoniarka stojąca z betonem miała
    wyłączony silnik (ten od gruszki) :-)
    T.

  • 54. Data: 2018-01-09 10:06:24
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-08 o 09:47, Marek pisze:

    > http://tvn24bis.pl/moto,99/na-co-uwazac-przy-skroban
    iu-zamarznietych-szyb,804443.html
    > Czy ktoś już spotkał się z przypadkiem ukarania za włączony silnik?

    Od dawna nie spotkałem się (we własnym życiu, a nie w opowieściach
    dziwnej treści) z żadnym przypadkiem ukarania. Ani za przejazd na
    czerwonym świetle, ani za przekroczenie prędkości, ani za parkowanie na
    przejściu dla pieszych, ani za przejazd po butach pieszemu na pasach,
    ani za pisanie smsa podczas kierowania pojazdem, ani za alkohol we krwi
    kierowcy, ani za źle ustawione rażące światła, ani za spowodowanie
    kolizji. Policja od kilku lat jakby zapadła się pod ziemię.

  • 55. Data: 2018-01-09 17:24:23
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 08-01-2018 o 11:28, miumiu pisze:

    > Ja od lat odmrażam szyby gorącą kranówą zabraną z domu w butelce 2l o temp.
    > 50-60 stopni i zero problemów. Niemniej nie wszystkie szyby muszą być równie
    > odporne.

    A Goździkowa stosuje etopirynę i też nie pękła :-D

    Bardziej poważnie: takie komentarze są bardzo szkodliwe. Ktoś poleje,
    szyba pęknie, zapłacisz za to?

    Przypuszczam, ze każdy zdaje sobie sprawę z tego, że pod wpływem ciepła
    szkło zmienia wymiary, powstają naprężenia. Wielkość szyby, jej kształt,
    sposób mocowania / cokolwiek mogą wpływać na to czy pęknie czy nie.

    Kumpel wymienił szybę po kamieniu, trzymał auto w garażu potem przez
    parę dni, wystawił auto przed garaż na słońce (latem) ... szyba warta
    5000zł (!!!) pękła przez całą wysokość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 56. Data: 2018-01-09 17:32:39
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 08-01-2018 o 16:33, J.F. pisze:

    > Ale nie napisali jaki jest duch, wiec pozostaje zdac sie na inteligencje
    > policji :-)
    > A jak im sie wyznaczy norme mandatow, to trzeba bedzie sie zdac na
    > inteligencje sadu :-)

    A tam obowiązuje zakaz jej używania :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 57. Data: 2018-01-09 18:05:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 08-01-2018 o 09:47, Marek pisze:
    > http://tvn24bis.pl/moto,99/na-co-uwazac-przy-skroban
    iu-zamarznietych-szyb,804443.html

    > Czy ktoś już spotkał się z przypadkiem ukarania za włączony silnik?

    Ja nie spotkałem się z tym. Moi znajomi też się nie chwalili iż dostali
    za to mandat. Przepis ten można ująć inaczej: jeśli nie masz zimą
    garażu, to mandat się należy.

    A skąd taki wniosek? Bo załóżmy, ze chcesz postąpić zgodnie z przepisami
    i odśnieżysz i oskrobiesz zimne auto. Co potem robisz? Wsiadasz do
    niego, odpalasz silnik i jedziesz. Po minucie wszystkie szyby stają się
    nieprzejrzyste bo od wewnątrz zachuchasz je wszystkie i nic nie widzisz.
    Preparaty na to nie działają. Może tylko w laboratorium i to wyłącznie
    amerykańskim. W dodatku szyba od strony zewnętrznej też potrafi
    natychmiast zamarzać zaraz za piórem wycieraczki. Łapie wilgoć z
    powietrza. Jeśli nic nie widzisz, to również mandat Ci się należy.

    Zgodnie z przepisami nie da się w takich warunkach wyjechać na ulicę.
    Ekologia bierze górę nad bezpieczeństwem. Gdyby policja / straż miejska
    stosowała się do tych durnych przepisów, to mieliby żniwa zimą każdego
    ranka.

    Ale przyszło mi do głowy obejście, być może złudne. Gdyby odśnieżyć i
    oskrobać auto na zimno a potem zamknąć się w nim, odpalić silnik i
    czekać aż się nagrzeje? Też mandat?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 58. Data: 2018-01-09 19:29:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-09 o 18:05, Marek S pisze:
> [...]
    > niego, odpalasz silnik i jedziesz. Po minucie wszystkie szyby stają się
    > nieprzejrzyste bo od wewnątrz zachuchasz je wszystkie i nic nie widzisz.

    Działa na to klimatyzacja. Włączasz ogrzewanie i jednocześnie
    klimatyzację. Wtedy szyby nie parują od środka.

  • 59. Data: 2018-01-09 19:34:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 19:29 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    Po minucie wszystkie

    > Działa na to klimatyzacja. Włączasz ogrzewanie i jednocześnie
    > klimatyzację. Wtedy szyby nie parują od środka.

    Zazwyczaj w autach które mam/miałem był to jeden dedykowany guzik. Po jego
    odpaleniu wentylator na przednią szybę był ustawiany na max'a, uruchamiała
    się sprężarka lub/i nagrzewnica w module klimatyzacji. Efekt: po paru min
    przednia szyba była w każdych warunkach czysta i sucha.

    TG

  • 60. Data: 2018-01-09 19:43:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > uruchamiała się sprężarka lub/i nagrzewnica w module klimatyzacji.
    > Efekt: po paru min przednia szyba była w każdych warunkach czysta i sucha.

    U mnie w starej Toycie nie było dedykowanego guzika, tylko mając
    włączone ogrzewanie wciskałem guzik AC i pokrętło wentylacji na szybę.
    Po 15 sekundach szyby były od środka odparowane. Teraz mam Climatronic i
    przednią szybę podgrzewaną bezprzewodowo i odbijającą promienie
    słoneczne więc w ogóle nie wciskam żadnych guzików, bo wszystko robi się
    samo.