    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Date: Fri, 30 Mar 2012 22:46:23 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Mandat i blokada na prywatnej posesji

    On Fri, 30 Mar 2012, 'Tom N' wrote:

    > Bo i po co.

    Mi tłumaczysz?
    Odpowiadałem Robertowi - była droga, niczym nie wyróżniajaca
    się z otoczenia, nijak nie wygladajaca na "niemiastowa",
    a jednak będaca własnoscia PKP.

    > Przepis dotyczący włączania się do ruchu nie zmienił się OIDP od /dziestu/
    > lat.

    Ano nie zmienił. Przecież nie podważam.

    > "Art. 17.
    > 1. Włączanie się do ruchu następuje przy [...]
    > oraz przy wjeżdżaniu:
    > na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego
    > obiektu,
    [...]
    > IMHO nieistotne jest kto jest właścicielem obiektu przydrożnego, kto drogi
    > dojazdowej, skoro już pierwszy warunek został spełniony.

    Robertowi chodzi o to, skad przeciętny kierownik pojazdu ma wiedzieć,
    że droga przebiegajaca przed dworcem jest niepubliczna.
    BTW: już nie pamiętam czy były prezentowane rysunki czy zdjęcia,
    Nie wygladało to na "oczywisty wyjazd" typu wyjazd z pętelki pod
    dworcem do drogi.
    W wielu miastach taka własnie droga jest miejska (a raczej:
    "*również* jej odcinek pod dworcem jest miejski").
    Zwykła prosta droga, której kawałek był (może jest? nie wiem)
    własnoscia PKP.
    Na nieszczescie (dla kierujacego który brak znaku przyjał za dobra
    monetę) kończyła się w miejscu "wjazdu", przecięcia z droga publiczna.

    > Nawet gdyby jakaś wykolejona lokomotywa wyjechała, a maszynista nie miał PJ
    > ;)

    Wiesz, droga przy dworcu dosć często przebiega WZDŁUŻ torów i peronów,
    ale raczej nie za blisko, wyjatkowo stwierdzenie ze lokomotywę 'ciężko'
    *aż tak* wykoleić chyba nie będzie błędem językowym ;)

    pzdr, Gotfryd