  • Data: 2010-04-19 14:34:32
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Shadowchaser pisze:
    > On 4/18/2010 11:23 AM, kffiatek wrote:
    > To by mi bardzo poprawiło komfort życia gdybym

    > To zeby Ci poprawic komfort zycia moge Ci powiedziec, ze diesel nie jest
    > dla biedakow. Taki biedak jak ja, ktory nie robi wiecej niz 20 tys.
    > rocznie wyliczyl sobie, ze diesel wyjdzie o wiele drozej. I sie to
    > sprawdza. Zwlaszcza na przegladach. Pomijam tu, ze to pyrkanie diesela
    > doprowadza mnie do szalu;)
    >
    > Pozdro!

    Mi jednak wyszło, że 20 tyś. km jest tańsze dieslem niż benzyną.
    Przybliżona pojemność i założenie, że nie ma napraw tylko wymiany
    eksploatacyjne (olej, filtry). Więc tak. Przyjąłem Golfa MK3 1,9TD i 1,8
    benzyna. Diesel w mieści pali max. 6 litrów, benzyna 8 lekko weźmie 8
    litrów. Czyli na 100 km mam do przodu prawie 10 zł na korzyść na każde
    100 km. Zakup używanego golfa ok. 1000 zł na korzyść benzyny (ten sam
    rok i wyposażenie). Czyli te 1000 PLN to 10 tyś przejechanych
    benzyniakiem. Więc każdy przebieg powyżej to już na plus dla diesla.
    Przegląd kosztuje tyle samo (100 PLN). OC to samo. Wymiana oleju to samo
    (4,5 litra oleju w tych silnikach). Filtr oleju tańszy pare zeta w
    benzynie. Filtr powietrza podobnie. Jedynie filtr paliwa w dieslu dużo
    droższy (choć wymienia się go co 30 tyś. km lub więcej). Więc na
    pierwsze 20 tyś. km przebiegu na dieslu zaoszczędzam powiedzmy lekko 700
    PLNów. A większe przebiegi różnica już dużo większa na korzyść diesla.
    Części inne eksploatacyjne (hamulce, zawieszenie i inne duperele to już
    cenowo to samo dla tych samych aut). Naprawa diesla jest rzeczywiście
    droższa niż benzyny, jednak jak ktoś dba o samochód, regularnie wymienia
    olej, filtry, nie katuje silnika to awarie są bardzo rzadko. Porządny
    diesel przejedzie dużo więcej niż benzyna bez awarii. Moje Mk3 1,9TD ma
    na blacie 372 tyś. km i jakoś awarii nie miałem w nim. Nawet turbina nie
    puszcza oleju, trzyma kompresje prawie książkową, zalany olejem 10w40.