-
Data: 2010-04-19 14:34:32
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Shadowchaser pisze:
> On 4/18/2010 11:23 AM, kffiatek wrote:
> To by mi bardzo poprawiło komfort życia gdybym
>> dał się przekonać, że diesel jest lepszy, a nie dla "biedaków".
>>
>> pozdrawiam
>
> To zeby Ci poprawic komfort zycia moge Ci powiedziec, ze diesel nie jest
> dla biedakow. Taki biedak jak ja, ktory nie robi wiecej niz 20 tys.
> rocznie wyliczyl sobie, ze diesel wyjdzie o wiele drozej. I sie to
> sprawdza. Zwlaszcza na przegladach. Pomijam tu, ze to pyrkanie diesela
> doprowadza mnie do szalu;)
>
> Pozdro!
Mi jednak wyszło, że 20 tyś. km jest tańsze dieslem niż benzyną.
Przybliżona pojemność i założenie, że nie ma napraw tylko wymiany
eksploatacyjne (olej, filtry). Więc tak. Przyjąłem Golfa MK3 1,9TD i 1,8
benzyna. Diesel w mieści pali max. 6 litrów, benzyna 8 lekko weźmie 8
litrów. Czyli na 100 km mam do przodu prawie 10 zł na korzyść na każde
100 km. Zakup używanego golfa ok. 1000 zł na korzyść benzyny (ten sam
rok i wyposażenie). Czyli te 1000 PLN to 10 tyś przejechanych
benzyniakiem. Więc każdy przebieg powyżej to już na plus dla diesla.
Przegląd kosztuje tyle samo (100 PLN). OC to samo. Wymiana oleju to samo
(4,5 litra oleju w tych silnikach). Filtr oleju tańszy pare zeta w
benzynie. Filtr powietrza podobnie. Jedynie filtr paliwa w dieslu dużo
droższy (choć wymienia się go co 30 tyś. km lub więcej). Więc na
pierwsze 20 tyś. km przebiegu na dieslu zaoszczędzam powiedzmy lekko 700
PLNów. A większe przebiegi różnica już dużo większa na korzyść diesla.
Części inne eksploatacyjne (hamulce, zawieszenie i inne duperele to już
cenowo to samo dla tych samych aut). Naprawa diesla jest rzeczywiście
droższa niż benzyny, jednak jak ktoś dba o samochód, regularnie wymienia
olej, filtry, nie katuje silnika to awarie są bardzo rzadko. Porządny
diesel przejedzie dużo więcej niż benzyna bez awarii. Moje Mk3 1,9TD ma
na blacie 372 tyś. km i jakoś awarii nie miałem w nim. Nawet turbina nie
puszcza oleju, trzyma kompresje prawie książkową, zalany olejem 10w40.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.04.10 14:35 kamil
- 19.04.10 15:10 Shadowchaser
- 19.04.10 17:45 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 19.04.10 18:01 kamil
- 19.04.10 18:12 J.F.
- 19.04.10 18:15 J.F.
- 19.04.10 18:16 Cavallino
- 19.04.10 19:03 Karolek
- 19.04.10 20:42 Gregorius
- 19.04.10 20:47 J.F.
- 19.04.10 21:12 Karolek
- 19.04.10 21:49 Robert Rędziak
- 19.04.10 21:57 DoQ
- 19.04.10 23:20 Cavallino
- 20.04.10 08:22 Kamil 'Model
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=