  • 41. Data: 2017-09-05 20:04:03
    Temat: Re: Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 5 września 2017 14:02:47 UTC+2 użytkownik BUNIEK napisał:

> [...]
    > droższe
    >
    > Ale tego co widzę potrzebujesz czegoś co będzie rosło wraz z Twoim apetytem
    > :)
    > Widzę tylko zwykłego PC w malej obudowie SFF + platforma virtualizacji np.
    > Vmware ESXI
    > np. Dell Optiplex 620 tanie to juz i ciche z energooszczędnym Prockiem z
    > VT-x i dość małe aby dało sie to niezauważenie upchnąć :)
    > Wada - ilość zużywanego prądu, gabaryt
    > Zaleta - może zastąpić router, NAS`a i jego funkcje - trzeba to odjąć od
    > faktycznego zużycia prądu. elastyczność(to tak dla zaspokojenia apetytu).

    No wlasnie, dumałem nad tym i w praktyce mialem taki standardowy trójkąt energia,
    wydajnosc, cena.
    Jak to mówią: Wybierz dwa z tych trzech :)

  • 42. Data: 2017-09-05 20:43:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dowolny router z USB (3.0 polecane) i HD w obudowie - zwrócić uwagę, żeby obudowa
    zewnętrznego dysku obsługiwała sama w sobie usypianie dysku podczas bezczynności.

    -----

  • 43. Data: 2017-09-05 20:52:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/5/2017 8:43 PM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Dowolny router z USB (3.0 polecane) i HD w obudowie - zwrócić uwagę, żeby obudowa
    zewnętrznego dysku obsługiwała sama w sobie usypianie dysku podczas bezczynności.

    Ćwiczę taki dysk od wielu miesięcy. Ma to wade. Z przyczyn nieznanych
    (bład hardware / software) potrafi czasami "sam się wyjąc z gniazdka" co
    powoduje utratę danych. Dopiero niedawno trafiłem na tania chińska
    obudowe która nie robi tego numery, ale nie mam pewności ze na innym
    chipsecie problem nie wroci.

    Dowolny router z USB 3.0 to drogi jest ;)

  • 44. Data: 2017-09-05 21:46:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ciekawe, jakie transfery chcesz uzyskać.
    10-15 Mbps zaczynają denerwować.
    45-60 Mbps dają żyć.

    -----

  • 45. Data: 2017-09-05 22:05:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-05 o 21:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ciekawe, jakie transfery chcesz uzyskać.
    > 10-15 Mbps zaczynają denerwować.
    > 45-60 Mbps dają żyć.

    No właśnie też tak czytam i trochę mieszane uczucie.
    Z jednej strony 1Gbit Ethernet, z drugiej dysk pod USB i dowolny
    słabiutki procesor kilkaset MHz.
    Mam "obudowę" NAS Zyxel NSA310S i mimo procesora ARM Marvell 1GHz ledwo
    te 50Mbit przy dużych plikach szło, ale sieć obsługuje mi Jumbo Frames
    9k (router, switch, NAS).

    --
    Irokez

  • 46. Data: 2017-09-06 07:12:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żadnego związku z procesorem nie ma, ale z obsługą dysku (szyna, usb) i systemem
    plików (szczególnie NTFS pod linuksem).

    -----

  • 47. Data: 2017-09-06 10:11:46
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >No wlasnie, dumałem nad tym i w praktyce mialem taki standardowy trójkąt
    >energia, wydajnosc, cena.
    >Jak to mówią: Wybierz dwa z tych trzech :)

    Nie wiem jak Ty ale ja jestem odosobnionym przypadkiem, moja infrastruktura
    domowa jest bardziej prof. niz. w niejednej mniejszej/średniej firmie.
    Moj Server ewulowal latami(jeszcze jak miałem siec trzepakowa) od
    486/pentium/DualCore/I3 530/I3 4150/obecnie I5 4570S(nieco oszczędniejszy).
    Natomiast kolega budowal serwer dla Virtualizacji na Linuxie i Intel G3260
    3.3GHz 8GB ram 3x3TB dysku + Kontroler Hardwarowy RAID zadowala sie około
    50W.
    czyli jakieś 25 - 30W więcej niż by miał dobry Rouer Tp-linka i Nas`a 3
    dyskowego jako oddzielne pudelka liczac 52 grosze na KWh daje do niecałe
    12pln do prądu miesięcznie a funkcjonalność i wydajność nieporównywalna.
    Moje zabawki pewnie żrą 100W non stop :) nie sprawdzałem - boje sie :) bo
    może niedoszacowałem.

    Jeżeli chcesz sie bawić/uczyć/dłubać/masz czas stawiaj cos rozwojowego i za
    szafę. :)

    BUNIEK

  • 48. Data: 2017-09-06 11:18:06
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 6 września 2017 10:11:45 UTC+2 użytkownik BUNIEK napisał:

    > Jeżeli chcesz sie bawić/uczyć/dłubać/masz czas stawiaj cos rozwojowego i za
    > szafę. :)

    No wlasnie jestem na rozdrozu. Bo widzę że dla prostej potrzeby starczy taki terminal
    lub routerek. Ale potrzeby rosną w miare kładzenia skrętki ;)

  • 49. Data: 2017-09-06 20:27:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/5/2017 9:46 PM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Ciekawe, jakie transfery chcesz uzyskać.

    200Mbps będzie wystarczające. Niestety 100 nie. Strumień jest m.in. z
    kamery.

  • 50. Data: 2017-09-06 20:56:37
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No to USB 2.0 nie wydoli 20 MB/s, potrzebujesz 3.0 i dysk może FAT (będzie dzieliło
    na 4 GB kawałki), a może Ext3, lub dobry sterownik NTFS.

    -----