  • 11. Data: 2010-07-28 20:33:53
    Temat: Re: Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805
    Od: zenek <z...@o...pl>

    DO214AA to pies?

  • 12. Data: 2010-07-28 20:43:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-28 22:33, zenek pisze:
    > DO214AA to pies?

    "Szukam więc diody Schottkiego która weszłaby tam w miarę normalnie
    na pady 0805."

    MD

  • 13. Data: 2010-07-28 20:53:07
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-07-28 22:43, Mario pisze:

    > "Szukam więc diody Schottkiego która weszłaby tam w miarę normalnie
    > na pady 0805."

    Ja stosuje je w zasilaczu i daja rade.

  • 14. Data: 2010-07-28 21:06:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-28 22:53, zenek pisze:

    > Ja stosuje je w zasilaczu i daja rade.

    To jakie stosujesz. Diody 0805 z prądem dopuszczalnym 10mA czy diody w
    obudowie DO214AA? Podaj może typ diody.

    MD

  • 15. Data: 2010-07-28 21:25:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Roman" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Musi być Schottky ?
    > Onegdaj gasiki na uzwojeniu przekaźnika robiło się na
    > zwykłej diodzie ! Może wtedy łatwiej będzie coś dobrać...

    No jest to plan B na wypadek gdyby CDBF0240 nie było dostać...
    Myślałem jednak że się uda znaleźć coś Schottkiego w takiej obudowie.
    Dzięki.

  • 16. Data: 2010-07-28 21:28:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zenek" <z...@o...pl> wrote in message news:i2q47d$l3$1@news.onet.pl...
    > DO214AA to pies?

    Drogi Zenku :-)

    Miejsce na PCB pod 0805 ma ciut ponad 3mm, może 3.5mm góra.
    Przewidziane jest pod komponent co ma około 2mm długości.

    Zaproponowana przeze mnie dioda CDBF0240 ma długość 2,5mm.
    Jest więc ciut większa niż dioda 0805 ale wciąż mieści się
    przynajmniej w obrysie padów dla 0805. Nie wiem jak będzie
    z pływalnością cyny wokół tej diody i czy nie będzie problemów,
    ale jest to chyba bliższe wymiarom diody 0805 niż DO214AA.

    DO214AA ma długość ponad 5mm i sądzę że przy lutowaniu
    w piecu będzie je napięcie powierzchniowe stopionej cyny
    podciągało mocno na jednego pada, powodując efekt przerwy.

    W czym zatem dioda którą Ty proponujesz jest lepsza od tego
    co ja już mam? Czy zauważyłeś że pytałem o diodę 0805 lub coś
    lepszego od znalezionego już przeze mnie CDBF0240?

  • 17. Data: 2010-07-28 22:13:01
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-07-28 23:28, Pszemol pisze:

> [...]
    > co ja już mam? Czy zauważyłeś że pytałem o diodę 0805 lub coś
    > lepszego od znalezionego już przeze mnie CDBF0240?

    Najlepiej zapytaj swojego piekarza lub zrob prototypa x1 i bedziesz
    wiedzial czy stanela deba czy sie polozyla.

  • 18. Data: 2010-07-28 22:27:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zenek" <z...@o...pl> wrote in message news:i2qa19$gsu$1@news.onet.pl...

    > Najlepiej zapytaj swojego piekarza lub zrob prototypa x1 i bedziesz
    > wiedzial czy stanela deba czy sie polozyla.

    Widzę, że sobie pogadaliśmy... :-) Dzięki za rady.

  • 19. Data: 2010-07-28 22:50:36
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Pszemol pisze:

    > No jest to plan B na wypadek gdyby CDBF0240 nie było dostać...
    > Myślałem jednak że się uda znaleźć coś Schottkiego w takiej obudowie.

    Dioda Schottky'ego do blokowania impulsu z cewki przekaźnika jest
    zupełnie zbędna - przerost formy. Jak najbardziej zwykła impulsowa.
    Poza tym sprawdź, czy używany tranzystor nie ma przypadkiem wbudowanej w
    strukturę diody Zenera dużej mocy, która właśnie ma zabezpieczać przed
    przepięciami. Wtedy możesz sie na dobrą sprawę obyć bez tej diody
    zupełnie (choć nie jest to eleganckie).

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 20. Data: 2010-07-29 05:01:19
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Roman pisze:

    > Musi być Schottky ? Onegdaj gasiki na uzwojeniu przekaźnika robiło się na
    > zwykłej diodzie !

    I to działało :>

    --
    P. Jankisz