eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMałosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805 › Re: Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805
  • Data: 2010-07-29 08:57:10
    Temat: Re: Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andgro" <b...@a...com> napisał w wiadomości
    news:4c50b438$0$19168$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dioda Schottky'ego do blokowania impulsu z cewki przekaźnika jest zupełnie
    > zbędna - przerost formy. Jak najbardziej zwykła impulsowa.
    > Poza tym sprawdź, czy używany tranzystor nie ma przypadkiem wbudowanej w
    > strukturę diody Zenera dużej mocy, która właśnie ma zabezpieczać przed
    > przepięciami. Wtedy możesz sie na dobrą sprawę obyć bez tej diody zupełnie
    > (choć nie jest to eleganckie).

    Z punktu widzenia styków przekaźnika to z taką diodą Zenera jest znacznie
    lepiej niż ze zwykłą diodą, a z Schottky'ego najgorzej.
    Spadający powoli prąd cewki (o szybkości spadku decyduje napięcie na cewce
    po wyłączeniu tranzystora) powoduje powolne oddalanie się styków, co w
    niektórych przypadkach prowadzi do powstania łuku, który by nie powstał
    gdyby styki odeszły od siebie tak jak założył producent przekaźnika.
    P.G.