  • 1. Data: 2010-01-19 09:39:59
    Temat: Małe auto o podwyższony prześwicie (Suzuki Vitara czy coś innego?)
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Witajcie
    Poszukuje auta które będzie miało podwyższony prześwit tak aby można
    było spokojnie jeździć w zimę. Nie musi być 4x4, w oko wpadła mi Vitara
    z silnikiem benzynowym 1.6 do tego LPG jakie macie opinie na temat tego
    auta, jak wygląda kwestia ceny części? Może macie ewentualnie jakieś
    inne propozycje, do wydana na ten cel jest do 12tyś (nie chce więcej bo
    to będzie auto tylko na zimę)

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2010-01-19 11:06:48
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Jak ma być mały i zwinny i niezawodny to polecam Suzuki Ignis 4x4

  • 3. Data: 2010-01-19 12:19:23
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Marek P. pisze:
    > Jak ma być mały i zwinny i niezawodny to polecam Suzuki Ignis 4x4

    hmm nie brałem go pod uwagę, a całkiem fajne auto i nawet na cały rok by
    nie było złe. Ja jednak bym wolał wariant z napędem na jedną oś. Muszę
    zgłębić temat. Dzięki za sugestię.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-01-19 12:32:34
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "krzysiek82" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > hmm nie brałem go pod uwagę, a całkiem fajne auto i nawet na cały rok by
    > nie było złe. Ja jednak bym wolał wariant z napędem na jedną oś. Muszę
    > zgłębić temat. Dzięki za sugestię.

    Ignis był też 2WD

  • 5. Data: 2010-01-19 12:55:03
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Przemek V pisze:
    > Ignis był też 2WD

    tak właśnie się doszukałem tej informacji,bardzo fajne auto i części np
    zawieszenie nie mają jakiś kosmicznych cen. Orientuje się ktoś na temat
    silnika 1.3 16v jak z trwałością, jak wygląda kwestia części rozrządu?

    Jak wygląda także kwestia spalania LPG miasto/trasa, rozważam sprzedaż
    punto i chciałbym się całkowicie na to suzuki przesiąść. Roczne
    przebiegi nie więcej niż 80tyś dlatego myślę o LPG.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-01-19 14:10:20
    Od: "Przemek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > auta, jak wygląda kwestia ceny części? Może macie ewentualnie jakieś inne
    > propozycje, do wydana na ten cel jest do 12tyś (nie chce więcej bo to

    Jak Vitara, to tylko 4x4. Bez tego zapomnij o jeździe zimą.
    A co do opinii, moja 19 letnia Vitara mniej się psuje niż matki 5 letni
    Wagon :) A cioram ją w terenie ostro.

    --
    Pozdrawiam:
    Przemek

  • 7. Data: 2010-01-19 14:21:11
    Od: "Damian / EXCAR Group" <2...@g...pl>

    Użytkownik "krzysiek82"
> [...]
    > punto i chciałbym się całkowicie na to suzuki przesiąść. Roczne przebiegi
    > nie więcej niż 80tyś dlatego myślę o LPG.

    Rozrzad jest na lancuchu.
    Trzeba uwazac na sprzeglo - dosc szybko pada ale czesci nie sa drogie.
    Spalanie benzyny to od 6l w gore.
    Na trasie zalecana maksymalna predkosc to 100-120 km. Potem juz jest
    w tym autko troche glosno i dziwnie.
    U mnie w firmie lata takie cudo i jest bez problemow. Robi minimum 100 km
    dziennie
    po miescie i zadnych defektow.

  • 8. Data: 2010-01-19 14:59:27
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Damian / EXCAR Group pisze:
    > Rozrzad jest na lancuchu.
    a orientujesz się jaki jest koszt kompletnego rozrządu? Wiadomo
    łańcuch także może się domagać wymiany, o czym przekonałem się na
    przykładzie silnika 1.3 multijet.

    > Trzeba uwazac na sprzeglo - dosc szybko pada ale czesci nie sa drogie.

    mniej więcej jaki koszt i czy wymiana jest upierdliwa (bo wszystko robie
    sam)
    > Spalanie benzyny to od 6l w gore.

    Całkiem znośnie, LPG pewnie od 8l wyjdzie.

    > Na trasie zalecana maksymalna predkosc to 100-120 km. Potem juz jest
    > w tym autko troche glosno i dziwnie.

    no trudno się mówi :)

    > U mnie w firmie lata takie cudo i jest bez problemow. Robi minimum 100 km
    > dziennie
    > po miescie i zadnych defektow.

    coraz bardziej czuje się przekonany do tego auta.

    Orientuje się może jakiej wersji montowali komputer pokładowy i
    sterowania radia z kierownicy? Czy w ogóle były takie wypasy :)?
    Jak wygląda kwestia korozji?

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-01-19 21:10:01
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    suzuki jimny,
    bardzo pasuje pod "małe" i wysokie

  • 10. Data: 2010-01-19 22:17:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    krzysiek82 pisze:
> [...]
    > auta, jak wygląda kwestia ceny części? Może macie ewentualnie jakieś
    > inne propozycje, do wydana na ten cel jest do 12tyś (nie chce więcej bo

    Może ci to poszerzy zakres poszukiwań, ale do wielu aut dostępne są też
    rozmaite mody (również firmowe) zawieszenia do jego podnoszenia -
    zazwyczaj się to nazywa "wyposażenie na trudne warunki".

    Ewentualnie nawet zwykłe gumy wkładane między zwoje sprężyn (można je
    włożyć np. przy okazji wymiany opon).

    To zimą daje bardzo dużo - takie podniesienie o 2-3cm samochodu
    znakomicie poprawia dzielność podczas jazdy przez śniegi.

    Trzeba tylko pamiętać, że pogarsza się zachowanie takiego auta w zakrętach.