  • 31. Data: 2020-08-13 10:03:55
    Temat: Re: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Zerknij na Linuxa. Darmowy OS z rozwiązaniami które stosuje się w sprzęcie
    > do zabawy i profesjonalnym. I ludzie tego oczekuja. Kretyni.

    Linux nie jest systemem zabawkowym, porównanie kompletnie bez sensu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 32. Data: 2020-08-13 10:05:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Aug 2020 08:34:32 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Jeśli to kontroluje jądro które własnie wyleciało to masz sytuację
    > kiedy
    > sam siebie kontrolujesz.

    ??
    Jego to coś umie wyświetlić oops/panic to unie też zrobić reboot.
    Wustatczy dodać jedna linijkę kodu

    --
    Marek

  • 33. Data: 2020-08-13 10:07:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Aug 2020 08:48:39 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie "świetnie". Wymaga to kernelowania kompili.

    No I? N. Każdą odpowiedź arguumentujesz podając zalety konstatując że
    to problem.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2020-08-13 10:10:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/08/2020 09:58, Zbych wrote:
    > Tylko to się nie zrobiło, bo ktoś tego oczekiwał, tylko dlatego że ktoś
    > poświęcił czas i kasę na implementację tego.

    Wniosek z tego jest taki że ludzie od Pi nie poświęcili czasu i nie
    poświęcili kasy ;) No dobra, przesadzam.

    Pi jest zrobione na kolanie. Nic lepszego jednak nie ma.

    Natomiast nie rozumie agresji kiedy ktoś pokazuje palcem wady. Tak, pi
    jest do dupy pod taką ilością względów że w zasadzie ciezko znaleźc
    pozytywy, poza ceną. W zasadzie to przykład jak nie projektować mimo
    sukcesu.

    To troche tak:
    1984:
    - Steve, a co robimy z A20?
    - A h... z tym, pier... to pod jakiś drut od klawiatury bo już prawie
    fajrant
    - Dobra

    2024:
    - Chińczycy implementują sterowanie linią A20 w swoim CPU lecącym na Marsa

    Jak nie przemyslisz pd poczatku to ludzie się przyzwyczajają do
    dziadostwa i na koniec dorabiają filozofię. A to tylko zwykłe dziadostwo.

  • 35. Data: 2020-08-13 10:11:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/08/2020 10:05, Marek wrote:
    > ??
    > Jego to coś umie wyświetlić oops/panic to unie też zrobić reboot.

    Jesteś pewny że jak coś nadpisze pamięc jądra to w ogóle masz pewnośc że
    cokolwiek możesz zrobic w kontrolowany sposób?

    > Wustatczy dodać jedna linijkę kodu

    Że też te tępe ćwoki od hypervisorów o tym nie wiedzą ;)

  • 36. Data: 2020-08-13 10:11:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/08/2020 10:03, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Linux nie jest systemem zabawkowym, porównanie kompletnie bez sensu.

    I właśnie dlatego jest stosowane w profesjonalnym Pi ;)

  • 37. Data: 2020-08-13 10:12:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/08/2020 10:07, Marek wrote:
    > No I? N. Każdą odpowiedź arguumentujesz podając zalety konstatując że to
    > problem.

    Khem... padł tu argument że to ma mieć walory edukacyjne. Nie do końca
    jestem przekoany że kernelowanie kompili i lutowanie drutów to zalety
    edukacyjne czy zwykłe workaroundy. Ale co kto lubi.

  • 38. Data: 2020-08-13 10:18:33
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 13.08.2020 10:10, heby wrote:

    > Wniosek z tego jest taki że ludzie od Pi nie poświęcili czasu i nie
    > poświęcili kasy ;) No dobra, przesadzam.

    Poświęcili kasę i czas na te rzeczy, które były ważne dla nich. A że nie
    dla ciebie? Trudno.

    > Pi jest zrobione na kolanie. Nic lepszego jednak nie ma.

    Zależy jakie kryteria "lepszości" się przyjmie.

  • 39. Data: 2020-08-13 10:24:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/08/2020 09:11, heby wrote:

    > I właśnie dlatego jest stosowane w profesjonalnym Pi ;)

    Mozesz sobie zainstalowac Windowsa10 na RPi. Linux jest za darmo i
    dziala na kazdej architekturze.

  • 40. Data: 2020-08-13 10:24:31
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Jesteś pewny że jak coś nadpisze pamięc jądra to w ogóle masz pewnośc że
    > cokolwiek możesz zrobic w kontrolowany sposób?

    Ale mowa była o ooopsie, czyli sytuacji gdy jądro zareagowało na
    nieprawidłową sytuację. Teraz z kolei mówisz o sytuacji tak krytycznej, że
    nawet ooops ma nie zadziałać. Wtedy faktycznie trzeba zareagować jakimś
    sprzętowym nadzorcą. Ale nie wprowadzajmy tego na siłę do taniego
    jednopłytkowca.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/