eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMała Li-Po i maksymalny prąd ładowaniaRe: Mała Li-Po i maksymalny prąd ładowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.us
    enet.farm!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer02.ams1!peer.a
    ms1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.high
    winds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02
    .news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mała Li-Po i maksymalny prąd ładowania
    Date: Mon, 11 Apr 2022 12:41:43 +0200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    In-Reply-To: <t30m9s$c4e$1$cezar91@news.chmurka.net>
    References: <5...@h...invalid>
    <t30m9s$c4e$1$cezar91@news.chmurka.net>
    Message-ID: <a...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Groundhog 2.08 Newsreader for Android
    http://83.220.108.211/bins/groundhog/
    Lines: 23
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.0.49.110
    X-Trace: 1649673704 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 449 31.0.49.110:3219
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2141
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:771222
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 11 Apr 2022 08:45:00 +0100, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > Jeśli chodzi o żywotność to baterie LiPo mają ją najdłuższą w
    > temperaturach 15-40 stopni oraz przy ładowaniu do 0.8-0.9C
    > Wiele baterii spokojnie wytrzymuje ładowanie 30-50C


    Zestawiając te dwa zdania jak praktycznie to wygląda? Część
    producentów wysokoprądowych lipo proponuje ładowanie pow. 1C (jawnie
    określają to na metce). Jak praktycznie przez to spadnie trwałość i
    czy będzie to widoczne w zastosowaniu modelarskim-lotniczym tj.duże
    prądy rozładowania i uzyskiwany czas lotu?

    Ostatnio "doktoryzuję" się w ładowaniu lipo budując tzw. ładowarki
    równoległe izolowane galwanicznie dla każdej celi (w oparciu o
    Chińskie moduły TPS* jak i hybrydowe w oparciu o LM2596 jako źródło
    napięciowo-prądowe). W modułach TPS irytuje mnie małą precyzja trybu
    CV tj. nie ładują do 4.20 (ale tak luźno około 4.17-4.18) i brak
    kalibracji tego napięcia. W LM mam już możliwość kalibracji CC/CV co
    daje pewną satysfakcję z ładowania.

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: