    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 11 Nov 2014 14:01:49 -0800 (PST)
    <e...@g...com>
    <d...@g...com>
    <0...@g...com>
    <8...@g...com>
    <4...@g...com>
    <d...@g...com>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    <b...@g...com>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Makra w jezyku Scheme
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 listopada 2014 21:48:47 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:

    > nie zgodze sie. C stanowi lekka abstrakcje ponad maszynami von Neumannowskimi.
    > To ze masz takie rzeczy jak typy char, short, int i inne, ktore odpowiadaja
    > rejestrom maszynowym, pokazuje, w jak duzej mierze C jest zwiazany ze
    > specyficzna klasa maszyn obliczeniowych. To, ze masz wskazniki, pokazuje,
    > jak bardzo jest przywiazany do tablicowego modelu pamieci.

    wierze tak jakby apriori ze problemy w scheme latwiej jest wyrazic/rozwiazac w scheme
    niz w c (powazne problemy (wezmy na przyklad konkretne przykladowe problemy
    jak (wiec to ze pomoze jest tylko hipotezą), sam z siebie jakos nic nie widze - na
    oko wyglada po prostu na to ze te problemy musisz rozkminic i rozwiazac na
    pozajęzykowym polu -- z drugiej
    testowanie wiec jezyk i srodowisko mogloby miec pewne znaczenie

    czasochlonne ze mozna stracic motywacje) mozna to zaimplementowac i to jest chyba
    mniejsza czesc problemu, ja moge to wtedy zrobic w c

> [...]
    > ktory przeprowadza programista. Programista powinien wypisywac swoje
    > zalozenia i twierdzenia, ktore nastepnie kompilator moglby wykorzystywac
    > do optymalizacji kodu.
    >
    > Na przyklad, programista powinien wklepac do programu to, czym jest macierz
    > i na czym polega mnozenie macierzy, i nastepnie okreslic, jake sa wlasnosci
    > poszczegolnych macierzy zdekomponowanych w oparciu o SVD, i ewentualnie
    > kilka twierdzen pomocniczych (np. tych, ktore posluzyly do stworzenia algorytmu
    > w fortranie), natomiast kompilator powinien wypluc optymalny algorytm

    energią. to zo mnie teraz glownie interesuje to piksele (zwane przezemnie
    programistycznym piachem)

    > ja u siebie zauwazylem cos takiego, ze moj projekt przez wiekszosc czasu
    > stoi w miejscu, az w koncu cos we mnie dojrzeje i dokonam jakiegos przelomu
    > (i potem znow stoi w miejscu...)

    malo to jest scisle, ja jak mowilem bardziej sie ostatnimi czasy interesuje nie
    narzedziami tylko "researchem" konkretnymi rzeczami ktore mozna przy ich pomocy
    zrobic (na tyle ze to ustawiczne gadanie o narzędziach mnie zaczyna lekko irytowac -
    bez przesady oczywiscie, ale tak naprawde wolalbym pogadac, poczytac [w sukcesywnych
    latach ] cos nie o narzedziach tylko o konkretnych 'przedmiotach' jakie tymi
    narzedziami mozna wykonac -
    c czy scheme to sa narzedzia, jak pisalem
    wiekszosc roboty jaka musisz zrobic to jest
    "przedmiotówka" nie narzędziówka i wątpie by tu scheme ci coś pomoglo