  • Data: 2011-03-24 08:55:45
    Temat: Re: Mając ETZ nie jestes motocyklistą??
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:imcf4i$upt$...@n...onet.pl...

    > Mocą silnika Motorower ok. 3KM, Lekki Motocykl - 22KM

    mocą której i tak w procesie egzaminacyjnym nie wykorzystujesz, a i ta moc w
    przypadku motorowerów przeważnie jest ciutkę wyższa

    > Wagą:) Motorower wazy zazwyczaj ok 80kg. Lekki motocykl blizej 140
    > Motocykl jest pojazdem silnikowym.

    niektóre mają i po 100, więc te 30-kilka kg wiosny nie czyni

    > Predkoscia - motorower gora 45 km/h /

    góra 45?
    chyba sam w to nie wierzysz
    poza tym to żaden argument w kontekście egzaminów zdawanych w 99% w
    warunkach miejskich

    > Proces nauki prowadzenia motocykla, ktory dopuszcza do egzaminu,
    > przewiduje tez i jazde za miastem jak i po drogach szybkiego ruchu, ktore
    > sa zamkniete dla rowerow i motorowerow./

    dobrze powiedziane, przewiduje, żaden ze znanych mi posiadaczy kat. a,
    którzy uczyli się i zdawali w wawie, nie poruszał się drogą "szybszą" niż
    łazienkowska, czyli 80km/h

    > Motocykl manualna skrzynia biegów i ich wieksza ilosc, motorower zwykle
    > automat.

    chyba jednak zbytnio motorower kojarzy ci się ze skuterem, kilka sezonów
    śmigałem z kumplem na jego mbx50, z cylindrem od 80, 6 biegów, prawie 10
    koni i 100km/h to dla niego żaden wyczyn, już stare simaki na których też
    sporo jeździłem, osiągały 80km/h bez większej zadyszki i też miały manualne
    skrzynie, więc to też żaden argument

    > Wiecej mi sie nie chce wymieniac.
    > Malo to jest tych roznic ?

    ano wychodzi mi na to, że nie ma praktycznie żadnych znaczących

    prawda jest taka, że ustawodawca zakłada że umiesz jeździć jednośladem
    silnikowym, zakłada również że znasz przepisy, skoro pozwala ci się poruszać
    w ruchu miejskim takim pojazdem, więc wymaganie nagle kat. a przy posiadanym
    b, przy założeniu, że egzamin zdawany jest na takich popierdułkach, to
    sztuka dla sztuki i objaw niekonsekwencji działania