eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 31. Data: 2020-01-10 08:41:38
    Temat: Re: Magrail
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-07 o 20:14, heby pisze:
    > Ale jak to działa?

    ". Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie
    prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu
    koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach"

    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/hyper-polan
    d-zaprezentowal-przejazd-modelu-magraila-zdjecia-fil
    m-94148.html

    Może trzeba wyjść przed szereg i krzyknąć... król jest nagi! :-)

    Robert


  • 32. Data: 2020-01-10 14:40:26
    Temat: Re: Magrail
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 19:01:09 UTC+1 użytkownik Piotr Dmochowski napisał:

    > Podobno w najnowszej generacji silnik spalinowy przy przyspieszaniu też
    > zwiększa obroty bo takie są oczekiwania i przyzwyczajenia klientów
    > (wcześniej wchodził na obroty z największą mocą i "wył" jednostajnie).

    I Japończycy dali się naciągnąć na takie "oczekiwania" i naprawdę silnik wychodzi z
    optimum? Głośnikiem trzeba było to załatwić ;>
    A na serio - jakie są właściwie zyski z takiej konstrukcji?


  • 33. Data: 2020-01-11 12:59:21
    Temat: Re: Magrail
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-10 o 14:40, Dawid Rutkowski pisze:
    > W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 19:01:09 UTC+1 użytkownik Piotr Dmochowski
    napisał:
    >
    >> Podobno w najnowszej generacji silnik spalinowy przy przyspieszaniu też
    >> zwiększa obroty bo takie są oczekiwania i przyzwyczajenia klientów
    >> (wcześniej wchodził na obroty z największą mocą i "wył" jednostajnie).
    >
    > I Japończycy dali się naciągnąć na takie "oczekiwania" i naprawdę silnik wychodzi z
    optimum? Głośnikiem trzeba było to załatwić ;>
    Głośniki są pewnie tak czy siak, ale to trzeba dobrze budę wygłuszyć, a
    takie "luksusy" to w Lexusie, np. w zwykłej CHR przed liftem była bida z
    nędzą.
    Może też moc się zwiększa z obrotami i nie chcą/nie mogą tak drenować
    baterii przy długim wyprzedzaniu. Z tego co pamiętam to baterie w
    hybrydzie Toyoty pracują w wąskim zakresie pojemności (typu od 40% do
    60%) więc może wolą dbać o baterie zamiast o rekordy spalania.

    Poza tym to chyba dobrze że reagują na oczekiwania i nie lecą tak
    ordynarnie w ch... jak Niemcy, choć podobno na początku Japońce bardziej
    się starali, ale jak zobaczyli co się w Europie odp.. to dali sobie
    spokój i na rynek wewnętrzny produkują dobrze a na resztę świata tak sobie.

    > A na serio - jakie są właściwie zyski z takiej konstrukcji?
    >
    Ale z hybrydy, z e-cvt? Ogólnie to mają bardzo dobrą efektywność
    (głównie widać to w mieście, nie wiedzieć czemu popierdułka typu Auris
    pali na autostradzie 11 l/100 !), nie psują się no i pewnie w WLTP są
    dobre wyniki emisji CO2 i nie trzeba płacić haraczu na nierobów z EU.

    --
    Pozdrawiam
    Piotrek


  • 34. Data: 2020-01-11 20:01:37
    Temat: Re: Magrail
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > ". Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie
    > prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu
    > koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach"
    >
    > https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/hyper-polan
    d-zaprezentowal-przejazd-modelu-magraila-zdjecia-fil
    m-94148.html
    >
    >
    > Może trzeba wyjść przed szereg i krzyknąć... król jest nagi! :-)

    Magrail = Maglev + (plus - ten sam z ,,500+").


    --
    Grzexs


  • 35. Data: 2020-01-11 20:54:00
    Temat: Re: Magrail
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2020 o 20:01 Grzexs <g...@w...pl> pisze:

    >> ". Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie
    >> prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu
    >> koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach"
    >>
    >> https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/hyper-polan
    d-zaprezentowal-przejazd-modelu-magraila-zdjecia-fil
    m-94148.html
    >> Może trzeba wyjść przed szereg i krzyknąć... król jest nagi! :-)
    >
    > Magrail = Maglev + (plus - ten sam z ,,500+").
    >

    Ale temat Magrail pompuje GWyborcza, nie odbieraj im wkładu w galaktyczną
    rewolucję transportu!

    Rządowi zostawmy projekt Melex+ (milion aut elektrycznych).

    --
    Trefniś


  • 36. Data: 2020-01-12 02:25:40
    Temat: Re: Magrail
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    >>> ". Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie
    >>> prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu
    >>> koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach"
    >>>  https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/hyper-pola
    nd-zaprezentowal-przejazd-modelu-magraila-zdjecia-fi
    lm-94148.html
    >>>   Może trzeba wyjść przed szereg i krzyknąć... król jest nagi! :-)
    >>
    >> Magrail = Maglev + (plus - ten sam z ,,500+").
    >>
    >
    > Ale temat Magrail pompuje GWyborcza, nie odbieraj im wkładu w
    > galaktyczną rewolucję transportu!
    >
    > Rządowi zostawmy projekt Melex+ (milion aut elektrycznych).

    Widać już i chłopaki z GW dali się omamić.

    A tak sobie myślę, że jakby udało się zamiast tej pionowej dechy z
    uzwojeniami skonstruować coś niższego (np. o przekroju trójkąta), co
    dałoby się umieścić między szynami, albo to coś umieścić parzyście obok
    szyn na tyle daleko, by nie przeszkadzało normalnym pociągom, to... może
    by zadziałało?

    --
    Grzexs


  • 37. Data: 2020-01-12 10:48:20
    Temat: Re: Magrail
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-01-12 02:25, Grzexs wrote:

    >
    > Widać już i chłopaki z GW dali się omamić.
    >

    Ilu mamy dziennikarzy o rozumku większym od Kubusia Puchatka?


    W.


  • 38. Data: 2020-01-12 11:08:27
    Temat: Re: Magrail
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 12.01.2020 o 10:48, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > On 2020-01-12 02:25, Grzexs wrote:
    >
    >>
    >> Widać już i chłopaki z GW dali się omamić.
    >>
    >
    > Ilu mamy dziennikarzy o rozumku większym od Kubusia Puchatka?

    To nawet nie tak. Mam znajomą pracującą w redakcji przez niektórych
    szanowanej, przez innych znienawidzonej, gazety. Kobieta ma łeb i pisze
    do sensu. Co z tego, skoro jej artykuły są "dostosowywane do oczekiwań
    odbiorcy" przez szefa zmiany. Efekt jest, jak napisałeś.

    P.P.


  • 39. Data: 2020-01-12 16:30:41
    Temat: Re: Magrail
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2020 o 11:08 Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom>
    pisze:

    > W dniu 12.01.2020 o 10:48, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    >> On 2020-01-12 02:25, Grzexs wrote:
    >>
    >>>
    >>> Widać już i chłopaki z GW dali się omamić.
    >>>
    >> Ilu mamy dziennikarzy o rozumku większym od Kubusia Puchatka?
    >
    > To nawet nie tak. Mam znajomą pracującą w redakcji przez niektórych
    > szanowanej, przez innych znienawidzonej, gazety. Kobieta ma łeb i pisze
    > do sensu. Co z tego, skoro jej artykuły są "dostosowywane do oczekiwań
    > odbiorcy" przez szefa zmiany. Efekt jest, jak napisałeś.

    Z rzadka szanuje się kobiety, które robią wszystko, czego oczekuje klient.
    Niektóre nigdy w taką relację nie wchodzą, inne starają się z tego jak
    najszybciej wyjść.

    To oczywiście nie dotyczy tylko kobiet, całej reszty również - mamy
    równouprawnienie.
    BTW żaden to powód do dumy/rozpaczy, po prostu niektórzy już mają taką
    mentalność.
    Ważne, żeby nie dawać się przez nich oszukiwać.

    --
    Trefniś


  • 40. Data: 2020-01-12 18:01:58
    Temat: Re: Magrail
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 12.01.2020 o 10:48 ""Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz <Wojtiuk">>
    pisze:

    > On 2020-01-12 02:25, Grzexs wrote:
    >
    >>
    >> Widać już i chłopaki z GW dali się omamić.
    >>
    >
    > Ilu mamy dziennikarzy o rozumku większym od Kubusia Puchatka?
    >
    >
    > W.
    Wypraszam sobie takie uwagi.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: