-
31. Data: 2020-01-10 08:41:38
Temat: Re: Magrail
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2020-01-07 o 20:14, heby pisze:
> Ale jak to działa?
". Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie
prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu
koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach"
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/hyper-polan
d-zaprezentowal-przejazd-modelu-magraila-zdjecia-fil
m-94148.html
Może trzeba wyjść przed szereg i krzyknąć... król jest nagi! :-)
Robert
-
32. Data: 2020-01-10 14:40:26
Temat: Re: Magrail
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 19:01:09 UTC+1 użytkownik Piotr Dmochowski napisał:
> Podobno w najnowszej generacji silnik spalinowy przy przyspieszaniu też
> zwiększa obroty bo takie są oczekiwania i przyzwyczajenia klientów
> (wcześniej wchodził na obroty z największą mocą i "wył" jednostajnie).
I Japończycy dali się naciągnąć na takie "oczekiwania" i naprawdę silnik wychodzi z
optimum? Głośnikiem trzeba było to załatwić ;>
A na serio - jakie są właściwie zyski z takiej konstrukcji?
-
33. Data: 2020-01-11 12:59:21
Temat: Re: Magrail
Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
W dniu 2020-01-10 o 14:40, Dawid Rutkowski pisze:
> W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 19:01:09 UTC+1 użytkownik Piotr Dmochowski
napisał:
>
>> Podobno w najnowszej generacji silnik spalinowy przy przyspieszaniu też
>> zwiększa obroty bo takie są oczekiwania i przyzwyczajenia klientów
>> (wcześniej wchodził na obroty z największą mocą i "wył" jednostajnie).
>
> I Japończycy dali się naciągnąć na takie "oczekiwania" i naprawdę silnik wychodzi z
optimum? Głośnikiem trzeba było to załatwić ;>
Głośniki są pewnie tak czy siak, ale to trzeba dobrze budę wygłuszyć, a
takie "luksusy" to w Lexusie, np. w zwykłej CHR przed liftem była bida z
nędzą.
Może też moc się zwiększa z obrotami i nie chcą/nie mogą tak drenować
baterii przy długim wyprzedzaniu. Z tego co pamiętam to baterie w
hybrydzie Toyoty pracują w wąskim zakresie pojemności (typu od 40% do
60%) więc może wolą dbać o baterie zamiast o rekordy spalania.
Poza tym to chyba dobrze że reagują na oczekiwania i nie lecą tak
ordynarnie w ch... jak Niemcy, choć podobno na początku Japońce bardziej
się starali, ale jak zobaczyli co się w Europie odp.. to dali sobie
spokój i na rynek wewnętrzny produkują dobrze a na resztę świata tak sobie.
> A na serio - jakie są właściwie zyski z takiej konstrukcji?
>
Ale z hybrydy, z e-cvt? Ogólnie to mają bardzo dobrą efektywność
(głównie widać to w mieście, nie wiedzieć czemu popierdułka typu Auris
pali na autostradzie 11 l/100 !), nie psują się no i pewnie w WLTP są
dobre wyniki emisji CO2 i nie trzeba płacić haraczu na nierobów z EU.
--
Pozdrawiam
Piotrek
-
34. Data: 2020-01-11 20:01:37
Temat: Re: Magrail
Od: Grzexs <g...@w...pl>
> ". Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie
> prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu
> koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach"
>
> https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/hyper-polan
d-zaprezentowal-przejazd-modelu-magraila-zdjecia-fil
m-94148.html
>
>
> Może trzeba wyjść przed szereg i krzyknąć... król jest nagi! :-)
Magrail = Maglev + (plus - ten sam z ,,500+").
--
Grzexs
-
35. Data: 2020-01-11 20:54:00
Temat: Re: Magrail
Od: Trefniś <t...@m...com>
W dniu .01.2020 o 20:01 Grzexs <g...@w...pl> pisze:
>> ". Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie
>> prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu
>> koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach"
>>
>> https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/hyper-polan
d-zaprezentowal-przejazd-modelu-magraila-zdjecia-fil
m-94148.html
>> Może trzeba wyjść przed szereg i krzyknąć... król jest nagi! :-)
>
> Magrail = Maglev + (plus - ten sam z ,,500+").
>
Ale temat Magrail pompuje GWyborcza, nie odbieraj im wkładu w galaktyczną
rewolucję transportu!
Rządowi zostawmy projekt Melex+ (milion aut elektrycznych).
--
Trefniś
-
36. Data: 2020-01-12 02:25:40
Temat: Re: Magrail
Od: Grzexs <g...@w...pl>
>>> ". Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie
>>> prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu
>>> koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach"
>>> https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/hyper-pola
nd-zaprezentowal-przejazd-modelu-magraila-zdjecia-fi
lm-94148.html
>>> Może trzeba wyjść przed szereg i krzyknąć... król jest nagi! :-)
>>
>> Magrail = Maglev + (plus - ten sam z ,,500+").
>>
>
> Ale temat Magrail pompuje GWyborcza, nie odbieraj im wkładu w
> galaktyczną rewolucję transportu!
>
> Rządowi zostawmy projekt Melex+ (milion aut elektrycznych).
Widać już i chłopaki z GW dali się omamić.
A tak sobie myślę, że jakby udało się zamiast tej pionowej dechy z
uzwojeniami skonstruować coś niższego (np. o przekroju trójkąta), co
dałoby się umieścić między szynami, albo to coś umieścić parzyście obok
szyn na tyle daleko, by nie przeszkadzało normalnym pociągom, to... może
by zadziałało?
--
Grzexs
-
37. Data: 2020-01-12 10:48:20
Temat: Re: Magrail
Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">
On 2020-01-12 02:25, Grzexs wrote:
>
> Widać już i chłopaki z GW dali się omamić.
>
Ilu mamy dziennikarzy o rozumku większym od Kubusia Puchatka?
W.
-
38. Data: 2020-01-12 11:08:27
Temat: Re: Magrail
Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
W dniu 12.01.2020 o 10:48, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
> On 2020-01-12 02:25, Grzexs wrote:
>
>>
>> Widać już i chłopaki z GW dali się omamić.
>>
>
> Ilu mamy dziennikarzy o rozumku większym od Kubusia Puchatka?
To nawet nie tak. Mam znajomą pracującą w redakcji przez niektórych
szanowanej, przez innych znienawidzonej, gazety. Kobieta ma łeb i pisze
do sensu. Co z tego, skoro jej artykuły są "dostosowywane do oczekiwań
odbiorcy" przez szefa zmiany. Efekt jest, jak napisałeś.
P.P.
-
39. Data: 2020-01-12 16:30:41
Temat: Re: Magrail
Od: Trefniś <t...@m...com>
W dniu .01.2020 o 11:08 Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom>
pisze:
> W dniu 12.01.2020 o 10:48, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
>> On 2020-01-12 02:25, Grzexs wrote:
>>
>>>
>>> Widać już i chłopaki z GW dali się omamić.
>>>
>> Ilu mamy dziennikarzy o rozumku większym od Kubusia Puchatka?
>
> To nawet nie tak. Mam znajomą pracującą w redakcji przez niektórych
> szanowanej, przez innych znienawidzonej, gazety. Kobieta ma łeb i pisze
> do sensu. Co z tego, skoro jej artykuły są "dostosowywane do oczekiwań
> odbiorcy" przez szefa zmiany. Efekt jest, jak napisałeś.
Z rzadka szanuje się kobiety, które robią wszystko, czego oczekuje klient.
Niektóre nigdy w taką relację nie wchodzą, inne starają się z tego jak
najszybciej wyjść.
To oczywiście nie dotyczy tylko kobiet, całej reszty również - mamy
równouprawnienie.
BTW żaden to powód do dumy/rozpaczy, po prostu niektórzy już mają taką
mentalność.
Ważne, żeby nie dawać się przez nich oszukiwać.
--
Trefniś
-
40. Data: 2020-01-12 18:01:58
Temat: Re: Magrail
Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>
W dniu 12.01.2020 o 10:48 ""Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz <Wojtiuk">>
pisze:
> On 2020-01-12 02:25, Grzexs wrote:
>
>>
>> Widać już i chłopaki z GW dali się omamić.
>>
>
> Ilu mamy dziennikarzy o rozumku większym od Kubusia Puchatka?
>
>
> W.
Wypraszam sobie takie uwagi.