  • Data: 2011-05-21 16:26:10
    Temat: Re: MPEG2 MPEG4 - Standardy
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 May 2011, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    | Pytanie retoryczne:
    | dlaczego nie istnieje dyrektywa UE
    | nakazujaca aby TV były potencjalnie multistandartowe?
    | np. tor obróbki cyfrowej na wymiennym klocku jak karta w PC

    Odpowiedz tez jest retoryczna:
    bo nie ma to sensu.

    Nie ma multistandartowosci, aktualne standardy dla
    Europy sa jednoznacznie okreslone przez dyrektywy organizacji
    [Digital Video Broadcasting Project (DVB)]
    http://www.dvb.org/

    [DVB Fact Sheets]
    [Brief introductions to key DVB stand]
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/index.xml

    Dla DVB-T2 - [DVB Fact Sheet - May 2011]
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-T2_Fac
    tsheet.pdf

    Dla DVB-S2 - [DVB Fact Sheet - September 2010]
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-S2_Fac
    tsheet.pdf

    Na swiecie rozklad standardow telewizji naziemnej pokazuje mapa:
    http://www.dvb.org/about_dvb/dvb_worldwide/DTT-world
    -map.pdf

    Zostal tez zdefiniowany bardzo ciekawy nowy standard DVB-C2:
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-C2_Fac
    tsheet.pdf

    DVB-T - [DVB Fact Sheet - May 2011]
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-T_Fact
    sheet.pdf

    prawdopodobnie umrze w ciagu 3-4 lat, Polsce udalo sie zalapac
    w ostatniej chwili. Zastapi ja standard DVB-T2.

    Na cytowanej stronie:
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/

    mamy:
    [1 Million DVB-T2 Devices Sold (February 18th)]
    The sales of Freeview HD (DVB-T2) devices in the UK has passed
    the one million milestone and now stands at 1.2 million devices.

    Pzdr.J.P.