  • 1. Data: 2017-01-30 08:12:51
    Temat: MCU 8051 IDE - edytor
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Muszę na szybko napisać nowy wsad do pewnego prostego, starego
    urządzenia na AT89C2051. Nie za bardzo mam ochotę bawić się BASCOM-em,
    więc zacząłem szukać jakiejś alternatywy i odkryłem, że pod Linuksa jest
    dostępny taki program jak MCU 8051 IDE, współpracujący z kompilatorem SDCC.

    Soft jest dostępny w repozytorium Debiana, więc bez problemu
    zainstalowałem go przez apt-get.

    Pierwsze wrażenia dość pozytywne, oprogramowanie proste, ale za to
    lekkie. Automatyczne uzupełnianie składni działa tylko w podstawowym
    zakresie - wyskakują podpowiedzi odnośnie własnych zmiennych i funkcji,
    ale już wszystko inne trzeba pamiętać. IDE nie tworzy też podstawowego
    "szkielety" projektu. To jeszcze nie jest jakimś wielkim problemem.

    Trafiłem jednak na większą niedogodność - z jakiegoś powodu w edytorze
    nie działa prawa i lewa strzałka. Można swobodnie poruszać się kursorem
    w pionie, ale w poziomie już nie... Problem znika, po zastosowaniu
    alternatywnego edytora, np. nano (opcje programu na to pozwalają).
    Wolałbym jednak tego uniknąć, bo wówczas nie działa część funkcji IDE.

    Ktoś z was zetknął się z tym problemem? Istnieje jakieś lekarstwo?
    Google milczą...

  • 2. Data: 2017-01-30 09:28:14
    Temat: Re: MCU 8051 IDE - edytor
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Jan 2017 08:12:51 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Trafiłem jednak na większą niedogodność - z jakiegoś powodu w
    edytorze
    > nie działa prawa i lewa strzałka.

    Domyślam się, że ten IDE to w ncurses jest? Jak masz ustawiony
    terminal, jaką ma wartość zmienna środowiskowa TERM? Czy w innych
    aplikacjach ncurses (np. mc) strzałki działają prawidłowo?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2017-01-30 09:28:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2017 08:12:51 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Trafiłem jednak na większą niedogodność - z jakiegoś powodu w edytorze
    > nie działa prawa i lewa strzałka.

    Niewykluczone że te strzałki w różnych językowych typach klawiatur sa
    opisywane odmiennymi kodami. Spróbuj ustawić klawiaturę na język domowy
    twórcy programu :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-01-30 09:54:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2017-01-30 o 09:28, Marek pisze:

    > Domyślam się, że ten IDE to w ncurses jest?

    Nie, program ma w pełni graficzny interfejs.

    > jaką ma wartość zmienna środowiskowa TERM?

    "xterm"

    > Czy w innych aplikacjach ncurses (np. mc) strzałki działają
    > prawidłowo?

    Tak.

  • 5. Data: 2017-01-30 10:14:58
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 08:12:53 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:

    > Ktoś z was zetknął się z tym problemem? Istnieje jakieś lekarstwo?
    > Google milczą...

    Spróbuj odpalić przez sudo ./nazwa_aplikacji. Czasem pomaga.

  • 6. Data: 2017-01-30 11:01:10
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2017-01-30 o 10:14, s...@g...com pisze:

    > Spróbuj odpalić przez sudo ./nazwa_aplikacji. Czasem pomaga.

    W ogóle nie chce się uruchamiać, gdy wywołam go przez terminal. Bez
    względu na to, czy robię to jako zwykły użytkownik, czy jako root - niby
    ekran startowy się pojawia, ale wisi na komunikacie "Loading program
    sources".

    Heh... Dobrze by było, gdyby znalazło się jakieś lekarstwo. Niby mogę
    stosować półśrodki w postaci korzystania z myszki albo edytowania w
    czymś innym. Tylko to nie jest żadne rozwiązanie...

  • 7. Data: 2017-01-30 11:02:17
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jeszcze jedno - problem najwyraźniej dotyczy tylko edytora. We
    wszystkich innych okienkach i polach tekstowych tego IDE kursor daje się
    normalnie przesuwać strzałkami.

  • 8. Data: 2017-01-30 11:30:49
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 30.01.2017 o 11:02, Atlantis pisze:
    > Jeszcze jedno - problem najwyraźniej dotyczy tylko edytora. We
    > wszystkich innych okienkach i polach tekstowych tego IDE kursor daje się
    > normalnie przesuwać strzałkami.

    Może to głupia rada, ale spróbuj zmienić układ klawiatury. Np. na angielski.

    --
    Kaczin

  • 9. Data: 2017-01-30 15:49:11
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2017-01-30 o 11:30, Kaczin pisze:

    > Może to głupia rada, ale spróbuj zmienić układ klawiatury. Np. na
    > angielski.

    To też nic nie daje...

  • 10. Data: 2017-01-30 16:01:24
    Od: Marek <f...@f...com>