    From: "newxmega" <m...@m...mm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: MC34063
    Date: Wed, 15 Sep 2010 18:28:20 +0200

    "Konop" <k...@g...pl> wrote in message
    news:i6qmu6$pip$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja bym ustawił do spodziewanego prądu, z małym zapasem. Jeśli w Twoim
    > układzie maks to 400mA, to jeśli jest więcej, to coś jest nie tak. Po co
    > ładować prąd w "coś nie tak"? Ale oczywiście, wybór należy do Ciebie.
    > Możesz w ogóle tego rezystora nie dawać. Układ będzie działać. Kwestia co
    > się stanie w przypadku awarii... ale to sam musisz zdecydować.

    Ale w papierach jest napisane, że to ma trzy sprawy załatwić.
    Wcale nie chodzi o uszkodzenie mojego układu ale o soft start, ograniczenie
    prądu przy ładowaniu dużych pojemności, zapobieganie nasyceniu się rdzenia w
    dławiku i niejako przypadkowo po przekroczeniu prądu i obcięciu czasu Ct z
    powodu zbyt szybkiego slope'u ładowania Ct, prowadzi do opuszczenia
    kolejnego taktu co daje mniej przełączeń.

    Mam teraz dylemat. Np gdyby ktoś dał dławik 3A z gwarancją, że sie nie
    nasyci, bo nie ma czym, to można by ustawić maksymalny prąd z rezystorem
    0.22 ohma (taki jest najmniejszy dopuszczalny) i pozwolić odginać domeny
    magnetyczne rdzenia dużo mocniej w chwilach gdy walnie za dużym prądem w
    dławik i tam sie zmagazynuje po czym sie odłączy na dużo dłużej.

    Dałem akurat ten scalak, bo jest tani i działa. Idzie o koszty. Całą
    przetwornicę mam za 2zł, a nie sam scalak za 5.
    Tak więc moje przemyślenia są takie żeby dobrać opornik tak aby prąd na
    totalnym zwarciu nie przekroczył powiedzmy 0.7-0.75A ale kręcąc zasilaczem
    od 7.5 do 20V i dla najgorszego przypadku.

    Nie wiem w związku z tym czy mam korzystać z dobrodziejstwa
    więcej-amperowego dławika czy nie. Bo z obliczeń i dyskusji na elektrodzie
    nic nie wynika.

    Dotykanie tego Rsc właściwie nic innego nie psuje. Ciut inaczej wygląda może
    PFM pod pełnym obciążeniem na granicy current limitu tego silniejszego i
    słabszego i tylko tyle.
    częstotliwość jest 1n/32kHz. Piękna piła i czym wyższe napięcie zasilania to
    ma te slopy zawinięte do góry jak czapka krasnala :-)