  • 11. Data: 2009-03-17 12:40:57
    Temat: Re: MACRO
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jotem wrote:
    > Co daje wybranie funkcji MACRO? Poprawia skalę odwzorowania, czy tylko robi
    > coś w rodzaju CROP'a?

    Blokuje drogę AF w dość wąskim zakresie ostrzenia na bliskie odległości.

  • 12. Data: 2009-03-17 12:41:23
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Moim zdaniem Twoje odpowiedzi często nie wnoszą nic do rozwiązania
    > problemu osoby pytającej.

    Szczegolnie jak pytajacy jest bezmyslnym leniem
    i nawet nie napisze jaki ma aparat...

    > A ktoś pytający może jeszce nie wie co to
    > jest dana funkcja i dopiero zaczyna przygodę z fotografią cyfrową.

    A wie co to jest instrukcja obslugi?
    W kazdej sa opisane podstawowe funkcje konkretnego aparatu.

    > Poszukaj swojej odpowiedzi jaką dałeś Bogusławowi Pazorkowi
    > jakiś czas temu była bardzo charaketrystyczna.

    Ze wystarczy pomysles niczym zada sie durne pytanie?
    Jak widac zawsze aktualne.

  • 13. Data: 2009-03-17 12:54:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 10:30:56 +0100, Jotem napisał(a):

    > Co daje wybranie funkcji MACRO? Poprawia skalę odwzorowania, czy tylko robi
    > coś w rodzaju CROP'a?

    Generalnie zmienia zakres ustawiania ostrości obiektywu - żeby nie był zbyt
    szeroki przy normalnej fotografii bo jak się zgubi to będzie miał za dużo
    jeżdżenia. Ale napisz konkretnie o jaki aparat chodzi bo to wcale nie jest
    jednoznaczne (w ogóle nawet nie wiem czy chodzi Ci o taką funkcję w
    aparacie czy może obiektywie... albo lodówce ;-) ).

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 14. Data: 2009-03-17 12:54:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Blokuje drogę AF w dość wąskim zakresie ostrzenia na bliskie odległości.

    E tam, nie wszędzie i nie zawsze. U mnie blokuje zakres zooma w
    granicach 200-300 i odblokowuje w tym zakresie możliwość ostrzenia z
    mniejszej odległości (Sigma 70-300 APO Macro).
    Natomiast w Sigmie 17-70 Macro nic nie trzeba włączać. Sama w sobie
    ostrzy od 1cm przed przednią soczewką (skala 1:2,3 dla 70mm).

    Do pytającego:
    - chodzi ci o kompakt, czy obiektyw do lustrzanki?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 15. Data: 2009-03-17 12:58:26
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:

    > Do pytającego:
    > - chodzi ci o kompakt, czy obiektyw do lustrzanki?

    No właśnie. A może o Nokię?

  • 16. Data: 2009-03-17 13:01:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > No właśnie. A może o Nokię?

    A ma funkcję makro? ;)

    EOT - żeby nie przedłużać bezsensownej wymiany zdań.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2009-03-17 13:04:11
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:

    > A ma funkcję makro? ;)

    Mój k800i ma.

  • 18. Data: 2009-03-17 13:08:28
    Od: "Jotem" <a...@s...com.pl>

    Dzięki za treściwe odpowiedzi. Chciałem jeszcze zapytać o "odpowiednią linię
    programową" ale skoro RTFM, to już nie chcę.

    jotem

  • 19. Data: 2009-03-17 13:15:02
    Od: "Jotem" <a...@s...com.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od 1cm przed przednią soczewką (skala 1:2,3 dla 70mm).
    >
    > Do pytającego:
    > - chodzi ci o kompakt, czy obiektyw do lustrzanki?

    Lustrzanka.

    jotem

  • 20. Data: 2009-03-17 13:16:34
    Od: "Jotem" <a...@s...com.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:yejpqgdx083g.1cljor88c6epu$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > jednoznaczne (w ogóle nawet nie wiem czy chodzi Ci o taką funkcję w
    > aparacie czy może obiektywie... albo lodówce ;-) ).

    Olek 510

    jotem