  • 51. Data: 2013-11-06 22:42:51
    Temat: Re: Łza się w oku kręci. XT - postęp.
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ostatnio podejrzałem, ile zajmuje IE8 w sytsemie podczas czytania JEDNEJ strony
    Rzeczpospolitej: 200 MB !!!
    No q...a mać to już przesada.

    -----
    > Sorry, my zrobilismy wszystko na co fizyka pozwala, teraz wy od softu zrobcie taki
    postep, zeby uruchomienie prostego edytora

  • 52. Data: 2013-11-06 22:49:59
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Całkiem niedawno miałem na jednym i na drugim win98SE .
    Niestety z roku na rok internet (flash?) zamulał komputery (no bo przecież nie
    oprogramowanie biurowe).

    -----
    > Lepszy był moment później Am5x86-133, który był defacto coś jak 486DX4 (mnożnik x3)
    z mnożnikiem x4.

  • 53. Data: 2013-11-06 22:52:52
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mojej HP 4l właśnie stuknęło 20 lat, też działa w sytuacjach awaryjnych ;-)

    ---
    > Ja miałem (i - co ciekawe - ciągle mam i zupełnie przyzwoicie działa w sytuacjach
    awaryjnych) Panasonica KX-P1181i.

  • 54. Data: 2013-11-06 23:02:41
    Temat: Re: Lza sie w oku kreci. XT - postep.
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mialem (od 1988 r.? 1989 r.?) jednego z pierwszych "laptopów": Amstrad PPC512S.
    To byl XT z 512 kB pamieci i jedna stacja dyskietek 3,5'' 720 kB
    Chodzil na zasilaczu lub na 8 sztukach baterii R20.
    Bralem go nawet na wakacje i pracowalem na nim na kempingu.
    Szalalem na nim Frameworkiem.
    W domowym biurze podpialem do niego maszyne do pisania, elektryczna, prod NRD Erica,
    polska firma z Trójmiasta robila do tych maszyn
    interfejs.
    Eeh, zobaczyc jak maszyna do pisania stuka czcionke za czcionka, wiersz za wierszem,
    strone za strona - bezcenne.
    Wszystko to gdzies mam w schowku, podobnie jak rzutnik do slajdów ;-))

  • 55. Data: 2013-11-07 19:18:08
    Temat: Re: ?za si? w oku kr?ci. XT - post?p.
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-11-06 22:42, 666 pisze:
    > Ostatnio podejrza?em, ile zajmuje IE8 w sytsemie podczas czytania JEDNEJ strony
    Rzeczpospolitej: 200 MB !!!
    > No q...a ma? to ju? przesada.

    A tam przesada. Już nic mnie nie zdziwi od czasu, jak sam Adobe Flash
    Player w czasie odtwarzania streamingu HD zabiera dla siebie 1,7-1,9 GB
    (tak GB) RAM + do tego przeglądarka kolejne 400-700MB. Ja wiem że pamięć
    teraz tania, ale to naprawdę trzeba się postarać by to tyle zżerało.
    Żeby to jeszcze dobrze wyglądało. Do takiego Atlasu Chmur jaki dostał mi
    się za free w ramach beta testów cdp.pl zabierałem się przez te pier*
    DRM przykuwające do komputera ze 4 razy, nie dałem rady i w końcu
    kupiłem na DVD w ładnym wydaniu książeczkowym od Edipresse. Jakbym za
    ten badziew zapłacił to byłbym nieźle wkurzony. Nie po to kupuje się
    duże TV, bluraye stacjonarne i cyfrowe amplitunery by oglądać film na
    krześle z komputera. To już piraci mają lepsze podejście do klienta.

    --
    /MB

  • 56. Data: 2013-11-07 19:33:17
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-10-27 18:02, Piotr C. pisze:

    > W czasach 486 były jeszcze: Cyrix, ST, UMC, nie wiem czy nie TI (texas instr.) oraz
    jakiś wynalazek pseudo-asynchroniczny na N. chyba, z dziwnym zegarem.

    Pewnie chodzi Ci o NexGena NX586 - dość ciekawa konstrukcja, niestety
    wymagająca dedykowanych płyt dla siebie. Przejeło ich AMD i na bazie
    NX586 RISC zbudowali K6 po klapie z pierwszą swoją własną konstrukcją
    (K5) - wcześniejsze były oparte na patentach i podwykonaniach dla
    intela, z późniejszymi usprawnieniami od czasów 386DX i usprawnionych
    486DX z powiększonym do 16kb cache L1 WriteBack.
    Z jeszcze większych białych kruków to były Rise mP6- używałem różnych
    CPU, ale tych poza kolekcjonowaniem nigdy w praktyce. Podobnie jak
    Transmety Crusoe były bardzo rzadkie w PL - przy nich Winchipy czy
    Cyrixy to masówka.

    P.S.
    Am5x86-133 i UMC U5S Super 40 mam do tej pory w kompletnych płytach na
    chodzie (z pamięcią, grafiką Diammonda na VLB itp), choć ostatni raz
    uruchamiałem to ładnych parę lat temu.

    --
    /MB

  • 57. Data: 2013-11-07 19:48:58
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-10-27 21:40, Boogie pisze:

    > To co napisałeś to prawdziwe wspomnienia. Żal tamtych lat, pasji ludzi
    > którzy z tak słabych sprzętów tworzyli cuda no i internautów - ludzie
    > których na początku można było spotkać w sieci byli wyjątkowi pod każdym
    > względem. A dziś... - szkoda słów.

    Tylko się nie rozczul tymi wspomnieniami :> Z sieci w PL korzystałem od
    wczesnych lat 90. jeszcze na Bitnecie/PL EARN na terminalach VM/CMS na
    IBM 370 czy 390 i dobrze pamiętam co się działo i jakie bluzgi leciały o
    byle co na #polska (zresztą na pececie ~połowy lat 90 tez można było
    solidne dostać bluzgami), a to były czasy gdy pisali głównie ludzie na
    łączach z uniwerku albo polibudy. Niemal każdy zakompleksiony nerd z
    niedomytymi włosami i w ubraniu, które z miesiąc temu powinno wylądować
    w pralni (czasami od pomieszczenia z terminalami zapach aż odrzucał) jak
    tylko dorwał się do klawiatury, stawał się panem świata i wszystkie
    laski jego itp. Mentalnie od obecnej gimbazy specjalnie to się nie
    różniło - tyle że wtedy trzeba było iść na studia by się dorwać do
    terminali, teraz każdy 8-letni pryszczers ma sieć w domu czy
    gdziekolwiek na smartfonie i oczywiście urwie ci głowę, nasika do szyi
    oraz 100x, spał z twoją matką, dziewczyną/żoną, siostrą (nawet jeśli jej
    nie masz) itp. :>

    --
    /MB

  • 58. Data: 2013-11-08 09:02:52
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-11-07, o godz. 19:33:17
    Michal <q...@d...mailexpire.com> napisał(a):

> [...]
    > intela, z późniejszymi usprawnieniami od czasów 386DX i usprawnionych
    > 486DX z powiększonym do 16kb cache L1 WriteBack.

    Jednym z kompów w pracy był K6-300. Jako silna maszyna do przetwarzania
    dużych baz danych. W tym czasie userzy w firmie P100 czy P133 uważali
    za mocne. Obrabiałem na tym bazy Progressa które potem lądowały dla
    userów na SUN-ie. Jak w 1999 roku moi ówcześni szefowie wpadli na pomysł
    by przejść z bazami na MS SQL Server przez prawie rok miałem do
    własnej dyspozycji Sun Enterprise 450 z 26 calowym monitorem. Jako ze
    Solaris niestety nie za bardzo nadawał się do pracy "desktopowej"
    postawiłem na tym RedHat-a. Ech... 4 UltraSPARC-i 300MHz, 2GB pamięci,
    8 dysków UltraSCSI - nikt nie miał takiej maszyny. SETI liczyło się
    jak burza. ;-)

> [...]
    > CPU, ale tych poza kolekcjonowaniem nigdy w praktyce. Podobnie jak
    > Transmety Crusoe były bardzo rzadkie w PL - przy nich Winchipy czy

    WinChip-ów było stosunkowo niedużo. Cyrix-ów za to bardzo dużo bo
    Optimus - właściwie monopolista w dostawach do szkół czy administracji
    - w pewnym momencie pakował ich procesory do większości swoich maszyn.

    Zdrówko

  • 59. Data: 2013-11-08 09:08:07
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-11-07, o godz. 19:48:58
> [...]

    > urwie ci głowę, nasika do szyi oraz 100x, spał z twoją matką,
    > dziewczyną/żoną, siostrą (nawet jeśli jej nie masz) itp. :>

    Ech... Złote czasy. Jak się okazywało że nie jestem z uczelni to bluzgi
    w moim kierunku leciały że kłamię bo przecież firmy nie mogły
    mieć elitarnego medium jakim był wtedy net. ;-)

    Zresztą takie wojny i bluzgi spowodowały że z irc-a korzystałem
    sporadycznie choć swego na moich serwerach stało kilka botów dla paru
    kanałów. Ot - stare dzieje.

    Zdrówko