  • 21. Data: 2012-03-21 14:13:20
    Temat: Re: Lutownica ze Stonki
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-21 12:07, Waldemar Krzok pisze:

    > Daje się gruby, a samą końcówkę traktuje pilnikiem. Za socjalizmu zawsze
    > tak robiłem. Drut 1.5mm2 lub 2.5mm2, co było i pilnikiem na płasko sam
    > czubek grota. Jak się grot dobrze uformowało, to można było strzelać
    > gorącą cyną ;-)

    Tuż przed przepaleniem grota.

    MD

  • 22. Data: 2012-03-21 14:13:53
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-21 14:03, J.F pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w
    >
    > Tak by sie wydawalo ... ale za cienki tez nie moze byc, bo zle grzeje.
    >
    > I stalowy nie moze byc, mimo ze ma duzy opor ..

    Kiedyś były jakieś stalowe pokryte miedzią.

    MD

  • 23. Data: 2012-03-21 16:53:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-03-21 14:12, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:

    > Sama lutownica ma ponad 30 lat, robiona przez
    > jakiegoś prywaciarza, jak to się kiedyś mówiło i nie zamieniłbym jej na
    > inną, ale niestety spadła kilka razy, więc obudowa zaczyna się rozłazić..
    >
    > G.b.

    Moja Lutola z 1973 roku też spadła parę razy, ale kupiłem coś takiego:

    http://allegro.pl/obudowa-do-lutownicy-tex-lutola-no
    wa-zestaw-i2202373619.html

    i nadal używam. I nie zamieniłbym na inną :-)
    A groty robię z drutu instalacyjnego 1.5mm^2

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 24. Data: 2012-03-21 21:55:15
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Tako rzecze Paweł Pawłowicz :
    > Moja Lutola z 1973 roku też spadła parę razy, ale kupiłem coś takiego:
    > http://allegro.pl/obudowa-do-lutownicy-tex-lutola-no
    wa-zestaw-i2202373619.html
    [...]
    Zbawco!

    > Paweł

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ 119. Czas martwy zabija dobre przypadki.

  • 25. Data: 2012-03-21 22:04:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 21 Mar 2012 21:55:15 +0100, Sławomir Szczyrba napisał(a):

    > akiego:
    wa-zestaw-i2202373619.html
    > [...]
    > Zbawco!

    Ech, niestety nie zapasi do mojej Lutoli która jest z tych bardziej
    prostokątnych. Też niestety, parę razy zaliczyła glebę z drabiny :)

    --
    Jacek

  • 26. Data: 2012-03-21 23:04:39
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-03-20 21:00, fReLuZ pisze:

    > A co to jest Stonka?

    Taka jak - to dzieci mowia - bierdonka ;)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 27. Data: 2012-03-21 23:14:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    :-)

    > Ech, niestety nie zapasi do mojej Lutoli która jest z tych bardziej
    > prostokątnych. Też niestety, parę razy zaliczyła glebę z drabiny :)

    Wpisz w Allegro "obudowa do lutownicy", jest tam spory wybór, może
    dopasujesz.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 28. Data: 2012-03-21 23:21:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    v...@i...pl napisał:

    > Taka jak - to dzieci mowia - bierdonka ;)

    Dzieci, to teraz pytają, co to jest dronka.

    Jarek

    --
    Popatrz Adasiu, jak pająk je biedronkę.

  • 29. Data: 2012-03-21 23:43:26
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > Dzieci, to teraz pytają, co to jest dronka.

    No bo pająk to już wiedzą... :)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 30. Data: 2012-03-22 07:10:25
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > Moja Lutola z 1973 roku też spadła parę razy, ale kupiłem coś takiego:
    >
    > http://allegro.pl/obudowa-do-lutownicy-tex-lutola-no
    wa-zestaw-i2202373619.html

    Nie wiem czy przypasuje. Kształt podobny, ale u mnie żarówka jest pod
    wyprowadzeniami z transformatora. Być może jak trafo odwrócę o 180
    stopni to będzie ok, ale pewności nie mam. Majątku nie kosztuje, więc
    spróbuję.

    Dzięki i pozdrawiam.

    G.B.