  • 11. Data: 2016-08-11 17:02:44
    Temat: Re: Lutownica
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 12:48:38 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
    > A mozesz powiedziec jak wyglada sprawa gietkosci kabla?
    > Tego pomiedzy stacja a kolba. Bo na zdjeciach wyglada to na sztywne pcv...
    Jak chcesz dobry kabel, to nie kupuj podrobki Hakko, tylko
    oryginalne Hakko, za 5 razy tyle;) Ale obiektywnie to nie
    jest tak zle z ta sztywnoscia, da sie przezyc.

    Te podrobki Hakko bija chinszczyzna po oczach od momentu
    pierwszego wziecia je w dlon, ale maja bardzo przyzwoity
    koeficjent jakosc/cena, biorac pod uwage to, ze Hakko/Weller/Pace
    cenia sie za swoje wyroby, jakby te kolby byly wykonane
    co najmniej z tytanu i wykonczone koscia sloniowa, a
    tyrystor do kluczowania PWM w stacji byl klasy aerospace.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 12. Data: 2016-08-11 19:42:59
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Wednesday, 10 August 2016 19:32:16 UTC+1, Tmek wrote:
    > Witam
    >
    > Chce sobie kupic lutownice z regulacja temperatury.
    > Uzywanie od czasu do czasu, raczej jakies drobne rzeczy hobbystycznie,
    >
    > Z tego co znalalazlem polecane jest chinskie 936D ZHAOXIN
    > http://www.gotronik.pl/lutownice/zaoxin_936d.html
    >
    > ale niezbyt mi sie widzi stacja jakostacja z oddzielnym zasialczem w
    > swietle dotyczczasowych przyzwyczajen i tego ze chcialbym aby bylo to
    > mobilne.
    >
    > Wiec jest tez cos takiego, lutownica ze wszystkim w raczce
    > http://www.gotronik.pl/lutownica-936d-cxg-regulacja-
    temperatury-p-4039.html

    > Kosztuje tyle co tamta, ma takie same grzalki i groty, podoba mi ze
    > oprocz wtyczki nic nie ma na koncu kabla.
    >
    > Ma to sens?
    > Z minusow jakie widze, jeden to zawodnosc - ale tu jest niby gwarancja a
    > drugi wielkosc. Jest grubsza i 7cm dluzsza od tego ze stacja. I obawiam
    > sie, ze moze byc wrazenie jakby trzymalo sie w reku malo poreczny tluczek..
    >
    > pozdro
    > Tmek

    Ja kupiłem na aliexpress takiego cudaka, stosunek cena/jakość bardzo dobry, ja se tam
    chwale:
    http://www.aliexpress.com/item/Soldering-station-Sai
    ke-8586D-Hot-Air-Gun-Rework-Station-And-Soldering-Ir
    on-2-in-1-220V/1000001239484.html?spm=2114.13010608.
    0.105.EIYwsk

    i kilka dodatkowych grotów:
    http://www.aliexpress.com/item/Mix-type-900M-T-DIY-S
    oldering-tip-welding-sting-For-Hakko-936-907-solderi
    ng-handle-Saike/32630379863.html?spm=2114.13010608.0
    .65.EIYwsk

  • 13. Data: 2016-08-11 19:45:31
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-08-11 o 17:02, k...@g...com pisze:
> [...]
    > pierwszego wziecia je w dlon, ale maja bardzo przyzwoity
    > koeficjent jakosc/cena, biorac pod uwage to, ze Hakko/Weller/Pace

    No bije chińszczyzną po oczach bo przedni panel jest w chińskich
    hieroglifach. Ale fakt, plastiki wyglądają tanio. Ja na szczęście
    nie miałem do czynienia ze stacjami za 1500 to i łatwiej jest mi
    znieść jakość tej chińskiej. A kabel jest względnie miękki. I
    składa się pewnie głównie z dużej ilości izolacji.

  • 14. Data: 2016-08-12 23:35:49
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2016-08-11 o 19:42, bobofrut pisze:

> [...]
    oldering-tip-welding-sting-For-Hakko-936-907-solderi
    ng-handle-Saike/32630379863.html?spm=2114.13010608.0

    Dzieki za linki.

    Klon czegos takiego bez lutownicy posiadam. I oprocz tego ze nie wylacza
    grzalki w momencie odlozenia tylko calosc przestaje pracowac z
    wiatrakiem (i topi obudowe) dziala w miare ok.

    Ale te pudlo, kable, platanina i przywiazanie do jednego miejsca....

    Tmek

  • 15. Data: 2016-08-13 19:19:10
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Friday, 12 August 2016 22:35:47 UTC+1, Tmek wrote:

> [...]
    > wiatrakiem (i topi obudowe) dziala w miare ok.
    >
    > Ale te pudlo, kable, platanina i przywiazanie do jednego miejsca....

    W moim cudaku mechanizm załączania jak i wyłączania działa doskonale, np. gdy odłożę
    dmuchawę jest ona studzona w ten sposób, że grzałka w niej jest wyłączana natychmiast
    a wiatrak w niej dopiero po jakimś czasie przestaje działać. Kolejnym plusem jest w
    ofercie wiele grotów i części zamiennych za grosze.
    Warto zauważyć, że kupując u tzw. Chińczyka to bawisz się w loterię, możesz dostać
    sprzęt w 100% sprawny ale też i bubel, wiem, zdaje sobie z tego sprawę, dlatego
    kupuje u nich sprzęt w cenie, który nie rozbije banku i gdzie części zamienne są
    tanie.

  • 16. Data: 2016-08-18 22:37:40
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Tmek" napisał:

    > Wzgledy bezpieczenstwa swojego i sprzetu? Czy trwalosci?

    Kretyni! Poczytajcie netykietę, rozdział o cytowaniu.

    Pzdr

  • 17. Data: 2016-08-19 00:14:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Kamil pisze:

    > Kretyni! Poczytajcie netykietę, rozdział o cytowaniu.

    Weź pospierdalaj.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html