  • 21. Data: 2017-09-28 11:36:20
    Temat: Re: Lutowanie a złaczka
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-09-26 o 11:09, Budzik pisze:
    > Podłaczam cb-radio lutując przewody.
    > Ale w sumie czasami trzeba je odłączyć bo "coś tam" i zastanawiałem się
    > nad robieniem takiego połączenia które można łatwo odłączyć - jakiejś
    > złaczki pojedynczej albo podwójnej z odpowiednia izolacją. Co mozna
    > zastosowac?

    https://allegro.pl/listing?string=konektor%20ok-3&or
    der=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-hc-uni-1-4-0
    901

    konektory ok-2 ok-3 czy ile tam drutów będziesz chciał.
    używam.

  • 22. Data: 2017-09-29 14:36:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-27 o 01:32, RadoslawF pisze:
    > (...)
    > No i jak dasz taką od instalacji 220 to nie będziesz się martwił że
    > pobór mocy styki zgrzeje.

    Od prądu to jest amperaż. A od izolacji to napięcie.

    Czyli: jak masz 16A, to w uproszczeniu te same styki masz w instalacji i
    na 12V, i na 24V i na 230V.
    Więc szukasz złączek nie tyle na moc (będącą iloczynem napięcia i
    natężenia), co na odpowiedni prąd.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2017-09-29 14:39:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-26 o 22:52, PiteR pisze:

    > W kabinie można śmiało stosować Cannon po dwa styki na przewód.
    > Na zasilania można dać cztery styki. W dsub 25 opędzi się całe radio 4
    > kanały i zasilanie.
    >
    > Siła rozłączenia jest spora samo się nie wysunie.

    Swego czasu do instalacji radiowych w samochodach (jeszcze zanim
    pojawiły się standardy) stosowałem złączki Centronics. Szerokie styki -
    więc duży prąd, sprężynowe - więc pewność oraz "sprężynki" do łączenia
    wtyku męskiego i żeńskiego - więc się łatwo samo nie rozepnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2017-09-29 23:33:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-29 o 14:36, Adam pisze:

> [...]
    > na 12V, i na 24V i na 230V.
    > Więc szukasz złączek nie tyle na moc (będącą iloczynem napięcia i

    To gdzie w aucie na 12V poza klemami i rozrusznikiem znajdę te 16A?

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2017-09-30 07:10:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-09-29 23:33, RadoslawF wrote:
    > To gdzie w aucie na 12V poza klemami i rozrusznikiem znajdę te 16A?

    200W to nieduzo wiec na wentylatorze nawiewu, jakiejs elektrycznej
    grzalce, swiecach zarowych, alternatorze, nie wiem ile ciagnie
    podgrzewanie tylnej szyby

    i wypadaloby zeby wszystkie obwody zabezpieczone bezpiecznikiem 15A i
    wiecej mialy zlacza zdolne przeniesc taki prad, prawda?