  • 41. Data: 2006-09-26 23:57:21
    Temat: Re: Logowanie polaczen - obowiazek
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > - ilośc zlozonych wniosków o zawarcie umów
    > - ilośc umów o świadzenie uslug

    w jakim przepisie jest podane że z klientem MUSZĘ w ogóle podpisywać umowę?

    jak ktoś chce to z nim podpisuje, jak nie to po co - zasady są znane jak
    ktoś płaci to korzysta jak nie to nie korzysta.

  • 42. Data: 2006-09-26 23:58:08
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > zapewne ten sam który pokrywa koszty obsługi kontroli z urzędu
    > skarbowego, ZUSu i tak dalej :P

    racja - jak zwykle powinienem się domyślić ;)

  • 43. Data: 2006-09-27 00:18:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Wojciech Puchar napisał(a):

    > w jakim przepisie jest podane że z klientem MUSZĘ w ogóle podpisywać umowę?

    Weź się lepiej za handel pietruszką, będzie Ci łatwiej w życiu.

    M.

    PS. Chociaż pietruszką to może nie - tam w grę wchodzą przepisy
    sanitarne :-P

  • 44. Data: 2006-09-27 07:39:22
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    Przeczytałem uważnie cały wątek nie myślałem że rozpętam taką dyskusje
    na temat dość jasny "czy logowanie z urzędu jest obowiązkowe".

    Z wypowiedzi wnika że NIE, więc jestem ciut spokojny, ale wypowiedz że
    "zaniedbałem obowiązki" i mogę być ukarany, hmmm.... za co jeśli nie mam
    obowiązku.

    Miałem kiedyś problemy z DDos na moje łącze przez ok 2 miesięcy
    walczyłem pisałem wniosek o przestępstwie i okazało się że TPSA też nic
    nie loguje tylko dopiero jak ktoś taki wniosek złoży i będzie nakaz z
    prokuratury.
    Z tego wynika że kto jest winien, ja jestem właścicielem nadanej mi
    klasy IP a TPSA nie jest ??

    Odpisałem na pismo że z tego okresu nie posiadam logów a adres podany
    jest adresem NAT który identyfikuje większość komputerów w mojej sieci.
    I bardzo mi przykro że nie mogę wskazać konkretnej maszyny z której był
    przeprowadzony atak czy cokolwiek.

    Michał Sz.

  • 45. Data: 2006-09-27 08:42:05
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > Weź się lepiej za handel pietruszką, będzie Ci łatwiej w życiu.

    nie wezme żyje mi się dobrze więc nie skorzystam z Pana rady.

  • 46. Data: 2006-09-27 09:28:20
    Od: wer <b...@n...pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > w jakim przepisie jest podane że z klientem MUSZĘ w ogóle podpisywać umowę?
    >
    > jak ktoś chce to z nim podpisuje, jak nie to po co - zasady są znane jak
    > ktoś płaci to korzysta jak nie to nie korzysta.

    Prepaid w GSM nie wymaga umowy, jesli by wymagal, to juz by nie bylo
    Heyah, Sami Swoi, Sim plusa, tak tak, pop-a.

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 47. Data: 2006-09-27 17:16:17
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > MAC można sobie zmieniać jak się chce.

    Owszem, dlatego warto uświadomić pytających w tej materii. Tym bardziej, że
    pytali o MAC klienta potencjalnie natowanego, który łączył się z
    zewnętrznym hostem...
    W sumie uważam, że na jasno określonych przepisach dot. logowania (co
    logować, jak logować) obie strony by skorzystały. ISP wiedzieliby, co i jak
    logować (szczególnie mniejsi), policja wiedziałaby o co i jak pytać.

    > w momencie gdy ma się każdego klienta zakończonego portem na routerze (co
    > powoli robie) to takie coś nic nie daje.

    Router? Do tego lepszy switch starcza...

  • 48. Data: 2006-09-27 21:01:00
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

> [...]
    > logować, jak logować) obie strony by skorzystały. ISP wiedzieliby, co i jak
    > logować (szczególnie mniejsi), policja wiedziałaby o co i jak pytać.

    tylko jak to zrobić skoro Ci co ustalają przepisy to banda pacanów

    > Router? Do tego lepszy switch starcza...

    który jest droższy i większy od moich routerów :)

  • 49. Data: 2006-09-27 21:02:18
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > Prepaid w GSM nie wymaga umowy, jesli by wymagal, to juz by nie bylo
    > Heyah, Sami Swoi, Sim plusa, tak tak, pop-a.

    dokładnie. u mnie dostęp do internetu to w pewnym sensie pre-paid.
    instalacja 0 zł, płaci się z góry za miesiąc a potem płaci i korzysta albo
    nie płaci i dziękuje, można też czasowo nie korzystać.

    i nie potrzebuje umów na rok czy dwa itp. bo i tak praktycznie nikt nie
    rezygnuje.

  • 50. Data: 2006-09-27 21:03:25
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > Prepaid w GSM nie wymaga umowy, jesli by wymagal, to juz by nie bylo
    > Heyah, Sami Swoi, Sim plusa, tak tak, pop-a.

    tzn. nie do końca to samo bo ja wystawiam faktury konkretnie na osobe. ale w
    sumie nie duża różnica skoro to taki sam zakup tak naprawde jak karta do
    tak-taka w sklepie.