  • 21. Data: 2006-09-26 09:07:34
    Temat: Re: Logowanie polaczen - obowiazek
    Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl>

    Użytkownik "Jarosław Drużbiński" <comnet@[no spam]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:ef961s$2486$1@link.cn.net.pl...
    > Użytkownik "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>
    > napisał(a) w wiadomości: ef8ptr$jk$...@a...news.tpi.pl

    > Nie rozumiem co w tym idiotycznego ? Możesz to wyjaśnić i sprecyzować ?

    > To ci policjanci chyba amatorzy. Masz sieć (fimrę) to za nią odpowiadasz.
    > Masz robić tak żeby było dobrze. Ja na miejscu policji zajrzałbym w RIPE
    > ustalił właściciela czyli Ciebie i tobie dobrał sie do d.... Wówczas nie
    > przysyłałbyś mi wyjaśnienia co to nat tylko spod ziemi byś wykopał logi.
    No
    > chyba, że chciałeś swiadomie kogoś kryć.

    Jesli logów NIE MA to ich nie wykopie spod ziemi - Boze czy naprawde tak
    trudno to zrozumiec? a twoje wnioski o swiadomym kryciu sa funta kłakow
    niewarte.
    BTW zeby komus dobrac sie do d...y potrzebne są dowody ktore policja
    przedstawi w sądzie. To ze ktos jest adminem w sieci z ktorej dokonano
    przestepstwa niczego nie dowodzi a juz na pewno nie mozna sie adminowi
    dobrac do d..y zarzucajac mu popelnienie przestepstwa.

    MaW

  • 22. Data: 2006-09-26 10:00:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mariusz Wołek napisał(a):

> [...]
    > przestepstwa niczego nie dowodzi a juz na pewno nie mozna sie adminowi
    > dobrac do d..y zarzucajac mu popelnienie przestepstwa.

    Przestępstwa chwilowo nie, ale zaniedbania ustawowych obowiązków - jak
    najbardziej. Na taką okoliczność PT przewiduje możliwość ukarania
    finansowego i przedsiębiorstwa i osoby odpowiedzialnej.

    Jak na razie to wszystko, chociaż - znając obecne realia i nastawienie
    polityczne - nie zdziwiłbym się, gdyby próbowano kogoś udupić ze
    stosownych artykułów typu "współdziałanie" czy "zaniedbanie mające
    związek z przestępstwem".

    M.

  • 23. Data: 2006-09-26 10:26:10
    Od: Jarosław Drużbiński <comnet@[no spam]cn.net.pl>

    Użytkownik "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>
    napisał(a) w wiadomości: ef9f3l$qt6$...@n...news.tpi.pl

    > Czy ty wogole wiesz o czym piszesz ? Nie widziales tresci pisma z
    > zapytanie policji
    Owszem wiem.

    > wiec nie komentuj odpowiedzi, z drugiej strony jak masz wiedze
    > wiekasza niz biegly
    > sadowy to prosze podaj jakies konkrety, wg ktorych niby twoim
    > zadaniem kazdy ma logowac
    art. 40 ust. 3 prawa telekomunikacyjnego

  • 24. Data: 2006-09-26 10:38:04
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Tue, 26 Sep 2006 12:00:09 +0200, użyszkodnik Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> napisał:

> [...]
    > polityczne - nie zdziwiłbym się, gdyby próbowano kogoś udupić ze
    > stosownych artykułów typu "współdziałanie" czy "zaniedbanie mające

    dlatego najlepiej dmuchać na zimne i logować więcej jak się wydaje
    konieczne

    moje logi jeszcze nigdy sie nie przydały uprawnionym służbą (i oby tak
    dalej),ale mi do pokazania klientowi że rozsyła spam, bombarduje komuś
    skrzynke czy SynFlood-uje już kilkakrotnie, więc nie rozumiem czemu
    taki opór przed logowaniem, przecież to w stosunku do wpływów nawet z
    małej sieci niewielki koszt

  • 25. Data: 2006-09-26 11:43:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jarosław Drużbiński napisał(a):

    > art. 40 ust. 3 prawa telekomunikacyjnego

    Eee?

    Art. 165 i 166. Wanna-be-providerom proponuję również lekturę działu
    VIII PT pod tytułem "Obowiązki na rzecz obronności, bezpieczeństwa
    państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego".

    M.

  • 26. Data: 2006-09-26 12:19:05
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Tue, 26 Sep 2006 13:43:46 +0200, użyszkodnik Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> napisał:

    > Eee?
    >
    > Art. 165 i 166.

    hehe, z 165 wynika że jako urynaprowajder NIE MUSZE informować
    szkodników że rejestruje wszelkie przejawy ich aktywności w sieci, na
    rzecz bezpieczeństwa i obronności państwa,co mnie cieszy niesamowicie
    :)

  • 27. Data: 2006-09-26 13:19:31
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > Czasem warto uświadomić. Szczególnie, jak pytają, czy/jaki klient
    > posiadający adres MAC (tu adres) łączył się za pośrednictwem tej danej
    > sieci gdzieśtam (w świat). Albo jaki klient wysłał dnia takiego a takiego
    > email o danym temacie.

    MAC można sobie zmieniać jak się chce.

    w momencie gdy ma się każdego klienta zakończonego portem na routerze (co
    powoli robie) to takie coś nic nie daje.

  • 28. Data: 2006-09-26 13:19:51
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > Owszem wiem.

    > art. 40 ust. 3 prawa telekomunikacyjnego

    a kto pokrywa koszty?

  • 29. Data: 2006-09-26 13:21:27
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > dlatego najlepiej dmuchać na zimne i logować więcej jak się wydaje
    > konieczne

    i pomagać w tworzeniu państwa totalitarnego wespół z WP, ONET, interie itp.
    którzy logują nie tylko fakty ale TREŚĆ każdego maila na ich "darmowych"
    kontach. i zgrywa na nośniki trwałe.

  • 30. Data: 2006-09-26 13:29:26
    Od: Asmodeusz <c...@a...naspam.prv.pl>

    Użytkownik Tomek Kruk napisał:

> [...]
    > szkodników że rejestruje wszelkie przejawy ich aktywności w sieci, na
    > rzecz bezpieczeństwa i obronności państwa,co mnie cieszy niesamowicie

    Skąd taki wniosek? Nic takiego z art. 165 nie wynika.