  • 31. Data: 2010-12-03 13:18:18
    Temat: Re: Lód na szybie od srodka - co to?
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Rada jest bardzo dobra. Zadziała osuszacz i wilgoć zniknie.
    To niech ktos mnie oswieci co sie dzieje z wilgocia z osuszacza skoro na zew. jest
    ponizej zera?
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 32. Data: 2010-12-03 13:18:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:18, Gabriel 'wilk' pisze:
    > To niech ktos mnie oswieci co sie dzieje z wilgocia z osuszacza skoro na zew. jest
    ponizej zera?
    A cholera wie. Nie wnikam. Ale jak włączę klimę, to para z szyby znika w
    kilkanaście sekund, a z samym nawiewem to sobie mogę pół trasy zrobić i
    nadal nic nie widzę :-)

    Maciek

  • 33. Data: 2010-12-03 13:28:07
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:05, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli czynnik krąży w układzie i cały układ chodzi, tylko że czynnik
    > paruje samoistnie z powodu różnicy temperatur otoczenia i wnętrza auta?
    > A ten proces nie wymaga skroplania się gazu, czyli pracy sprężarki?

    Szczerze powiem, ze nie wiem jak to sie dokladnie odbywa, logika
    podpowiada, ze powinna sprezarka pracowac, ale jak to jest naprawde to
    nigdy nie wnikalem.
    Faktem jest, ze jednak dziala, znaczy osusza powietrze (oczywiscie nie
    na mrozie bo wtedy powietrze jest juz suche).
    Moze wystarcza, ze parownik jest zimny, a powietrze troche cieplejsze
    (to by wyjasnialo dlaczego lepiej osusza na zamknietym obiegu) do
    skroplenia sie wody.

    Ja tez :>

    --
    Karolek

  • 34. Data: 2010-12-03 13:42:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Faktem jest, ze jednak dziala, znaczy osusza powietrze (oczywiscie nie na
    > mrozie bo wtedy powietrze jest juz suche).

    No właśnie.
    Więc co za automagiczne sztuczki powodują, że suche powietrze nie lecące
    przez układ klimy nie suszy, a lecące przez układ klimy (w którym i tak
    sprężarka nie działa, więc nie dzieje się wiele więcej) suszy?

  • 35. Data: 2010-12-03 13:47:03
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:42, Cavallino pisze:

> [...]
    > przez układ klimy nie suszy, a lecące przez układ klimy (w którym i tak
    > sprężarka nie działa, więc nie dzieje się wiele więcej) suszy?

    Ja stawiam na obecnosc parownika, ktory jest po prostu zimny nawet bez
    pracy sprezarki.
    Jak klima wylaczona, to pewnie omija parownik i nie suszy.

    --
    Karolek

  • 36. Data: 2010-12-03 13:52:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ja stawiam na obecnosc parownika, ktory jest po prostu zimny nawet bez
    > pracy sprezarki.

    Parownik to się czymś specjalnym różni od każdego innego wymiennika ciepła?
    Choćby takiego w nagrzewnicy, przez który i tak powietrze przepływa
    każdorazowo?

    > Jak klima wylaczona, to pewnie omija parownik i nie suszy.

    To jasne, pytam raczej jakim cudem parownik odparowuje wodę z suchego
    powietrza, przy braku różnicy temperatur między powietrzem wpływającym, a
    parownikiem (na mrozie)?

  • 37. Data: 2010-12-03 13:58:17
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:52, Cavallino pisze:

    > Parownik to się czymś specjalnym różni od każdego innego wymiennika ciepła?
    > Choćby takiego w nagrzewnicy, przez który i tak powietrze przepływa
    > każdorazowo?

    Chyba nie.

    > To jasne, pytam raczej jakim cudem parownik odparowuje wodę z suchego
    > powietrza, przy braku różnicy temperatur między powietrzem wpływającym,
    > a parownikiem (na mrozie)?

    Wtedy nie skrapla wody.
    Ale jak juz dasz zamkniety obieg (ewentualnie bedzie zimno, ale bez
    mrozu) i wnetrze sie rozgrze, a w powietrzu bedzie wilgoc to IMHO woda
    sie skropli i powietrze osuszy.

    --
    Karolek

  • 38. Data: 2010-12-03 14:30:08
    Od: "Paweł W." <t...@o...pl>

    Użytkownik "Angorm" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Kazdego zimnego ranka w moim aucie od srodka na szybach mam lód.

    Najlepiej nie pić alkocholu i nie wozić osób po spożyciu. Od tego
    najbardziej paruje, sprawdzone :-D

    p.

  • 39. Data: 2010-12-03 14:51:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-03 13:07, Maciek pisze:
    > Rada jest bardzo dobra. Zadziała osuszacz i wilgoć zniknie.

    Z jakiego osuszacza. Litości. Osuszacz osusza czynnik w układzie
    chłodzenia (szczelnie zamkniętym i pod ciśnieniem) a nie powietrze.
    Powietrze to osusza się przez skroplenie na parowniku.

    A jeśli kolega lubi grzać a jednocześnie w samochodzie ma wodę (dywaniki)
    to rada z klimą nie zadziała, bo ten lód na szybie powstanie z wody która
    i tak odparuje, nawet już po wyłączeniu klimy i opuszczeniu auta.

  • 40. Data: 2010-12-03 19:28:15
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Maciek pisze:
    > A cholera wie. Nie wnikam. Ale jak włączę klimę, to para z szyby znika w
    > kilkanaście sekund, a z samym nawiewem to sobie mogę pół trasy zrobić i
    > nadal nic nie widzę :-)

    potwierdzam, tak jest. mało tego, jak przełączam nawiew na szybe to
    klima mi sie sama włącza.

    ToMasz