-
41. Data: 2019-12-10 22:48:22
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-12-10 22:46, Kviat wrote:
> W dniu 10.12.2019 o 07:58, ToMasz pisze:
>> nasza kultura odebrała im zdolność do przewidywania.
>
> Słuszna uwaga. To dlatego właśnie 80% kierowców nie zwalnia przed
> przejściami.
W tym Ty
-
42. Data: 2019-12-11 03:18:06
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: Usenet Account <u...@g...com>
kto jest adminem PAN ZENEK ?
czego pan tak pisze zle do PANA ZENKA ?
smoczek
-
44. Data: 2019-12-11 09:59:52
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Kviat ...
>> może nie tyle co z mniejszą
>> prędkością, ale mniej płynnie.
>
> Tyle, że właśnie bardziej płynnie jeździ się po mieście, gdy się
> jeździ wolno, zgodnie z przepisami. A nie gdy się jeździ 200 km/h.
Miedzy płynnie, wolno a 200 jest jeszcze duzo stanów posrednich.
>
>> skutki życiowej lemingowatości,
>> dupowatości, nieogarnięcia mamy wokół siebie na co dzień.
>
> Oczywiście. Prawie codziennie jakaś głupia stłuczka spowodowana
> zapierdalaniem (i jazdą na zderzaku) potrafi sparaliżować całe
> miasto w godzinach, gdy ludzie jadą do/z pracy.
A to prawda. Patrzac jak ludzie jezdza na poznanskim odcinku A2
(popedzanie sie wzajemne, siedzenie na zderzaku, agresywne zmienianie
pasa) to uwazam ze tych wypadków i tak jest stosunkowo mało.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
Frank Herbert
-
43. Data: 2019-12-11 09:59:52
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
>>> Jedno z drugim ma naprawdę niewiele wspólnego. Inaczej musiałbyś
>>> walczyć ze wszystkimi przepisami ustalającymi pierwszeństwo i
>>> zastąpic je "chłopskim rozumem". Przecież światła i znaki powodują
>>> to samo - ci z pierwszeństwem ładują się na pałę!
>>
>> To nieprawda a w kazdym razie nie do konca.
>> Jezeli widze ze ten co ma czerwone zapierdala w sposób który
>> sugerowałby ze tego czerwonego nie widzi to zwalniam.
>
> O jak pieszy widzi, że ktoś zapierdala w sposób sugerujący że go
> rozpierdoli na przejściu to też nie wchodzi, nieważne co mówią
> przepisy. Chyba że twierdzisz inaczej i kolo mówi "chuj tam moje
> życie, jestem w prawie to pierdolę, kolo pójdzie do pierdla a ja
> najwyżej na cmentarz".
Gdyby było tak jak mowisz to wypadków byłoby duzo duzo mniej!
Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie wchodzili
badz wbiegali dokładnie prosto pod samochód!
Pieszy bardzo czesto ze wzgledu na co do zasady nieograniczona widocznosc
oraz łatwosc obrocenia sie ma bardzo łatwa ocene tego co dzieje sie na
drodze.
>
>> Pisze ze tu zmaleje ale w innych miejscahc wzrosnie.
>
> Niby gdzie ma wzrosnąć i czemu?
Jeżeli przeczytasz ze zrozumieniem tekst Tomka to bedziesz wiedział.
Ja nie zamierzam bronic jego tezy.
>
>> Moze po prostu obecnie sa tylko inne rozpraszacze? kiedys sie
>> pieszy za dupami rozgladał i właził na ulice a teraz te same dupy
>> oglada na smartfonie...?
>
> Może po prostu kiedyś było mniej samochodów a te co były robiły po
> 2 kkm rocznie bo kartki na benzynę?
Dlatego wtedy takie wchodzenie pod wpływem rozpraszaczy było duzo
czesciej bezkarne. Zgoda.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff
-
45. Data: 2019-12-11 09:59:52
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik pueblo n...@n...pl ...
>> Ok, ale moja kolejna watpliwośc:
>> o ile uznamy ze w Polsce mamy np 500 tysiecy skrzyzwan, a na 50
>> tysiacach sa swiatła (liczby z sufitu) to o ile nie załozymy ze
>> wybór na ktorym skrzyzowaniu maja być swiatła nie jest przypadkowy
>> to musielibysmy jednak jakies wagi przyznac wypadkom na
>> poszczególnych skrzyzowaniach. bo inaczej dowiesz sie tylko tego ze
>> te bardziej niebezpieczne skrzyzowania na ktorych uznano potrzebe
>> ustawienia swiateł sa bardziej niebezpieczne ;-P
>>
> Nie sądzę, żeby światła stawiano na skrzyżowaniach szczególnie
> niebezpiecznych. Światła służą organizacji ruchu - zwiększeniu
> płynności itd. Przecież na wielu skrzyżowaniach wieczorem obowiązują
> już tylko znaki.
Ale zgodzisz sie ze te skrzyzowania gdzie jest wiekszy ruch, sa bardziej
niebezpieczne? Bo IMO to ze swiatła maja sterowac ruchem nijak nie
przekresla kwestii niebezpieczenstwa takich skrzyzowan.
Wieczorem ruch jest mniejszy wiec i prawdopodobienstwo wypadku mniejsze.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.
-
46. Data: 2019-12-11 10:11:29
Temat: Re: Litwa. Pieszy.
Od: "FreyKol" <o...@s...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsAB2260CB4EC09budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
..
> Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie wchodzili
> badz wbiegali dokładnie prosto pod samochód!
> Pieszy bardzo czesto, ze wzgledu na co do zasady nieograniczona widocznosc
> oraz łatwosc obrocenia sie, ma bardzo łatwa ocene tego co dzieje sie na
> drodze.
> --
> Pozdrawia... Budzik
Pod warunkiem, że pieszy ma odpowiednio duże doświadczenie życiowe,
odpowiednio wysoki poziom inteligencji i odpowiednio korzystny stan
psychofizyczny.
W przeciwnym razie pieszy bardzo łatwo może stać się ofiarą
wypadku drogowego.
-
47. Data: 2019-12-11 12:14:14
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: yabba <...@...pl>
W dniu 10-12-2019 o 12:25, j...@j...org pisze:
> On Tuesday, December 10, 2019 at 8:14:48 PM UTC+9, yabba wrote:
>>> On Tuesday, December 10, 2019 at 8:03:56 PM UTC+9, yabba wrote:
>>>>> On Tuesday, December 10, 2019 at 7:46:35 PM UTC+9, yabba wrote:
>>>>>>> On Tuesday, December 10, 2019 at 6:48:43 PM UTC+9, yabba wrote:
>>>>>>>> W dniu 09-12-2019 o 21:16, Shrek pisze:
>>>>>>>>> Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed
>>>>>>>>> przejściem, to dość dokładna analiza.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-1
2-miesiecy-pierwszenstwa-pieszych-na-litwie/
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka
>>>>>>>>> zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach -
>>>>>>>>> warto poczytać, bo dość dokładnie analizują, również na większej próbie
>>>>>>>>> (ranni a nie tylko zabici), w kolejnych miesiącach, w nawiązaniu do
>>>>>>>>> ogólnego trendu. Wychodzi na to, że jednak nie przypadek.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Mam nadzieję, że pierwszeństwo pieszego wprowadzą też na niestrzeżonych
>>>>>>>> przejazdach kolejowych.
>>>>>>>
>>>>>>> Rozwiniesz, z sensem? Ilu pieszych rozjeżdżają pociągi, a ilu samochody?
>>>>>>>
>>>>>> W czym, według Ciebie, jest gorszy człowiek potrącony przez pociąg na
>>>>>> niestrzeżonym przejeździe od pieszego potrąconego na pasach. Każda
>>>>>> śmierć jest taka sama niezależnie czy zawiniona przez gapiostwo kierowcy
>>>>>> czy maszynisty.
>>>>>
>>>>> Przejazdy kolejowe dla pieszych? Teraz to pojechałeś.
>>>>>
>>>>
>>>> Czy teraz lepiej: Przejścia przez tory kolejowe dla pieszych.
>>>
>>> Co to są tory kolejowe dla pieszych? Polska język ciężka język?
>>>
>>
>> Przejścia dla pieszych przez tory kolejowe.
>
> O, brawo! Na naukę języka ojczystego (?) nigdy nie jest za późno.
Przepraszam, że Cię zmyliłem moimi wypowiedziami. Od teraz będę pisał
bez skrótów myślowych, żebyś nie musiał się męczyć przy czytaniu i mógł
się odnosić do treści, a nie do niuansów formy.
>
> Jak kiedyś zdasz egzamin na prawo jazdy to wróć tutaj - bo na razie nie rozumiesz,
o czym dyskutujesz.
>
Już wróciłem z prawem jazdy. Nadal nie rozumiem, dlaczego nie chcesz
zapewnienia bezpieczeństwa potrąconych przez tramwaj.
yabba
-
48. Data: 2019-12-11 12:16:58
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: yabba <...@...pl>
W dniu 11-12-2019 o 12:14, yabba pisze:
> W dniu 10-12-2019 o 12:25, j...@j...org pisze:
>> On Tuesday, December 10, 2019 at 8:14:48 PM UTC+9, yabba wrote:
>>>> On Tuesday, December 10, 2019 at 8:03:56 PM UTC+9, yabba wrote:
>>>>>> On Tuesday, December 10, 2019 at 7:46:35 PM UTC+9, yabba wrote:
>>>>>>>> On Tuesday, December 10, 2019 at 6:48:43 PM UTC+9, yabba wrote:
>>>>>>>>> W dniu 09-12-2019 o 21:16, Shrek pisze:
>>>>>>>>>> Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed
>>>>>>>>>> przejściem, to dość dokładna analiza.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-1
2-miesiecy-pierwszenstwa-pieszych-na-litwie/
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy,
>>>>>>>>>> Litwa) taka
>>>>>>>>>> zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w
>>>>>>>>>> statystykach -
>>>>>>>>>> warto poczytać, bo dość dokładnie analizują, również na
>>>>>>>>>> większej próbie
>>>>>>>>>> (ranni a nie tylko zabici), w kolejnych miesiącach, w
>>>>>>>>>> nawiązaniu do
>>>>>>>>>> ogólnego trendu. Wychodzi na to, że jednak nie przypadek.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Mam nadzieję, że pierwszeństwo pieszego wprowadzą też na
>>>>>>>>> niestrzeżonych
>>>>>>>>> przejazdach kolejowych.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Rozwiniesz, z sensem? Ilu pieszych rozjeżdżają pociągi, a ilu
>>>>>>>> samochody?
>>>>>>>>
>>>>>>> W czym, według Ciebie, jest gorszy człowiek potrącony przez
>>>>>>> pociąg na
>>>>>>> niestrzeżonym przejeździe od pieszego potrąconego na pasach. Każda
>>>>>>> śmierć jest taka sama niezależnie czy zawiniona przez gapiostwo
>>>>>>> kierowcy
>>>>>>> czy maszynisty.
>>>>>>
>>>>>> Przejazdy kolejowe dla pieszych? Teraz to pojechałeś.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Czy teraz lepiej: Przejścia przez tory kolejowe dla pieszych.
>>>>
>>>> Co to są tory kolejowe dla pieszych? Polska język ciężka język?
>>>>
>>>
>>> Przejścia dla pieszych przez tory kolejowe.
>>
>> O, brawo! Na naukę języka ojczystego (?) nigdy nie jest za późno.
>
> Przepraszam, że Cię zmyliłem moimi wypowiedziami. Od teraz będę pisał
> bez skrótów myślowych, żebyś nie musiał się męczyć przy czytaniu i mógł
> się odnosić do treści, a nie do niuansów formy.
>
>>
>> Jak kiedyś zdasz egzamin na prawo jazdy to wróć tutaj - bo na razie
>> nie rozumiesz, o czym dyskutujesz.
>>
>
> Już wróciłem z prawem jazdy. Nadal nie rozumiem, dlaczego nie chcesz
> zapewnienia bezpieczeństwa potrąconych przez tramwaj.
Poprawiam koniec zdania: potrąconych przez pociąg.
yabba
-
49. Data: 2019-12-11 12:20:14
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: adam <a...@a...pl>
W dniu 2019-12-09 o 21:16, Shrek pisze:
> Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed
> przejściem, to dość dokładna analiza.
>
> http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-1
2-miesiecy-pierwszenstwa-pieszych-na-litwie/
>
>
> Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka
> zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach -
> warto poczytać, bo dość dokładnie analizują, również na większej próbie
> (ranni a nie tylko zabici), w kolejnych miesiącach, w nawiązaniu do
> ogólnego trendu. Wychodzi na to, że jednak nie przypadek.
Od dziś będę synom powtarzał - wchodź synu, nie przejmuj się, masz
pierwszeństwo. On się musi zatrzymać, bo inaczej dostanie mandat.
-
50. Data: 2019-12-11 12:38:17
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
Dnia 10.12.2019 Kviat <Kviat> napisał/a:
> My musimy zmieniać przepisy, bo większość kierowców nie zwalnia przed
> przejściami i wyprzedza/wymija inne samochody przed przejściami.
Ludzie nie przestrzegają przepisów, więc zamiast ścigać i karać
należy przepisy zaostrzyć. Logiczne.
--
Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn)
"W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.