  • 11. Data: 2009-02-16 18:16:03
    Temat: Re: Limit 100mA w USB
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    MKi pisze:
> [...]
    > diodę odwrotnie, więc wyszło zwarcie. Po podłączeniu do USB w
    > komputerze stacjonarnym:
    > - dioda wypuściła magiczny niebieski dym i przestała działać,
    > - laminat zaczął się żarzyć i dymić,
    > - dioda zniknęła (w jej miejscu pojawił się mały krater w laminacie),
    > - miedź z cienkich ścieżek zniknęła (jak się okazało po oczyszczeniu).
    > Na więcej nie czekałem, odłączyłem prototyp (a raczej to, co z niego
    > zostało). Komputer nie przejął się w ogóle podłączeniem czegoś takiego.
    > Jak dla mnie, poszło deczko więcej niż 500mA.

    Jestem prawie pewien, że zasilanie USB ma jeszcze bezpiecznik
    polimerowy, może nie na 500mA, ale być może na 1-1,5 A. Do wypalenia
    krateru w laminacie powinno wystarczyć.

  • 12. Data: 2009-02-16 18:19:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Papkin pisze:

    > Jesli mam szklanke 200ml zwyklej wody kranowej to do jakiej temperatury
    > jest zdolny taki podgrzewacz ja podgrzac

    ZTCW to kawę trzeba sobie zaparzyć w ekspresie. Podgrzewacz USB ma ją
    tylko podtrzymywać w wysokiej temperaturze, czyli de facto
    przeciwstawiać się temu, co ucieka przez parowanie.

  • 13. Data: 2009-02-16 18:53:04
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    Papkin wrote:

    > Jesli mam szklanke 200ml zwyklej wody kranowej to do jakiej
    > temperatury jest zdolny taki podgrzewacz ja podgrzac jesli zalozymy
    > nawet ze cale cieplo oddawane jest wodzie a szklanka jest w pokoju o
    > temp. 21C?
    > 0.5*5 to jest 2.5W, przeciez to bardzo malo a nie liczymy strat,
    > duzych pewnie!

    Jesli nie mamy strat, to spokojnie zagotujemy wode, tyle, ze
    zajmie to 7 i pol godziny;)
    [moc*czas = masa*zmiana temperatury*cieplo wlasciwe(4187J/kg/K)]

    Tyle, ze to urzadzenie nie ma wody podgrzewac, ale
    jedynie utrzymywać rozsadne temperature. Nie mam pod
    reka odpowiedniego termometru, ale obserwujac czas
    studzenia tez latwo oszacowac, dla jakiej temparatury
    ustali sie rownowaga.

    pozdrawiam
    --
    bartekltg
    ...aby UseNet rósł w siłę a trolle żyły dostatnio.

  • 14. Data: 2009-02-16 19:11:49
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 17:04:28 +0100, Papkin napisał(a):

> [...]
    > oddawane jest wodzie a szklanka jest w pokoju o temp. 21C?
    >
    > 0.5*5 to jest 2.5W, przeciez to bardzo malo a nie liczymy strat, duzych pewnie!

    Nie licząc strat, to do 100 stopni. Tu właśnie o te straty chodzi.

    --
    GLaF

  • 15. Data: 2009-02-16 21:42:11
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > Buduję urządzenie zasilane z USB i chciałbym, żeby mogło brać więcej niż
    > te gwarantowane 100mA - ale nie chcę żadnej logiki przy USB, ono ma tylko
    > zasilać.

    Podłącz małego 8-nóżkowego AVRa za 5 zł i wynegocjujesz legalnie 500mA:
    http://www.obdev.at/products/avrusb/index.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2009-02-17 09:48:07
    Od: "Dus" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gophi.pme.1234771962@news.chmurka.net...

    > Tyle w teorii - a jak jest w praktyce? Naprawdę komputery nie dają więcej
    > czy po prostu standard sobie zarezerwował taką możliwość i tyle?

    W praktyce jak to w praktyce - jesli projektant płyty zastosował się do
    normy to będzie 100mA.
    -
    Dus

  • 17. Data: 2009-02-17 13:54:29
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 16 Feb 2009 08:12:42 +0000 (UTC),
    Adam Wysocki <g...@n...invalid> screamed:

    > Tyle w teorii - a jak jest w praktyce? Naprawdę komputery nie dają więcej
    > czy po prostu standard sobie zarezerwował taką możliwość i tyle?

    Raz lub dwa trafiłem na płytę, która dawała wg standardu. Nie pamiętam
    już modelu ani producenta.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
    [ 14:53:50 user up 11986 days, 2:48, 1 user, load average: 0.86, 0.71, 0.98 ]

    Don't let the computer bugs bite!

  • 18. Data: 2009-02-18 04:44:29
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > Podłącz małego 8-nóżkowego AVRa za 5 zł i wynegocjujesz legalnie 500mA:
    > http://www.obdev.at/products/avrusb/index.html

    Super - mam już tam AVRa, który akurat nie korzysta z zewnętrznych przerwań.
    Spróbuję zintegrować ten kod ze swoim. Dzięki!

    --
    http://www.extreme-photo.pl/