  • Data: 2009-10-05 09:17:53
    Temat: Re: Likwidacja TVP, TVN, Polsat na rzecz operatora NOT
    Od: Tomaszek <t...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jerzyn pisze:
    > To ciekawe ze w krajach "trzymanych za mordę " powstawały mimo działania
    > cenzury wartościowe pozycje.

    Ludzie starsi ode mnie twierdzą, że nie było tak agresywnej cenzury jak
    teraz. Nie chce z tym polemizować, ani się zgadzać bo za młody jestem.
    Znam ludzi, którzy twierdzą, że socjalizm nie dał im się specjalnie w
    kość.Demokracja więcej im dokucza.

    Mi się wydaje ze na ten temat składało się wiele
    > elementów.Łódzka filmówka jest jedna z czołowych na świecie, wykształciło
    > się tutaj wielu znakomitych aktorów, reżyserów czy operatorów, teraz
    > skończyła się epoka polskiej szkoły filmowej i niezależnie od braku cenzury
    > panuje regres i zastój w produkcji filmowej.

    Zaryzykuje stwierdzenie, że zostało to sztucznie zabite.

    Czy rzeczywiści tamte filmy były takie świetne,
    > jakoś żaden z nich nie załapał się na Oskara, kilka nagród międzynarodowych
    > było, ale światowego sukcesu nie zaliczyło znowu tak wielu, nie mylić z
    > promowaniem do Oskara.

    Filmy ambitne nigdy nie cieszyły i chyba nie będą się cieszyć taką
    oglądalnością jak filmy dla mas. Oskary przyznawane są za filmy dla mas.

    A ostatnio jednak były Oskary za muzykę, operatorkę,
    > za reżyserkę i to o dziwo w ostatnich latach, np. "Pianista", sam mam
    > watpiliwosci do oceny właśnie tego filmu.Wnerwia mnie tez inna rzecz, ci
    > którzy i wtedy "stali" na świeczniku dalej na nim tkwią ...

    Tak, tylko dlaczego filmy z tamtego okresu ogląda się wiele razy, mają
    one miana "kultowych" a filmy współczesne.... To kwestia gustu, ale ja
    uważam, że współczesne filmy się nie nadają do oglądania.
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |