  • 1. Data: 2014-12-07 21:12:37
    Temat: Liczniki kodów źródłowych - nowa strona - nowe wersje
    Od: s...@o...pl

    Witam
    Chciałbym przypomnieć o niezwykle użytecznych licznikach kodów źródłowych napisanych
    w Bashu (lc.sh) i Pythonie3 (lc.py) które obecnie są dostępne pod nowym adresem:
    http://szyk.jcom.pl/liczniki.html

    Licznik lc.sh to prosty skrypt używający find i wc. Dobry do pracy w ubogich
    środowiskach.
    Licznik lc.sh to skrypt w Pyhonie 3. Ma wyszukane opcje które powinny zaspokoić
    najwybredniejsze gusta ;)

    Liczniki świetnie działają pod Linuxem jak i pod Cygwin.

    pozdrawia
    Szyk Cech

  • 2. Data: 2014-12-07 21:56:33
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Sunday, December 7, 2014 9:12:38 PM UTC+1, s...@o...pl wrote:
    > Licznik lc.sh to skrypt w Pyhonie 3. Ma wyszukane opcje które powinny
    > zaspokoić najwybredniejsze gusta ;)

    Zerknąłem na kod pythona, getopt to zaszłość historyczna,
    moduł argparse jest wygodniejszy.

    https://docs.python.org/3/library/argparse.html

    w.

  • 3. Data: 2014-12-20 17:30:41
    Od: s...@o...pl

    > Zerknąłem na kod pythona, getopt to zaszłość historyczna,
    > moduł argparse jest wygodniejszy.
    >
    > https://docs.python.org/3/library/argparse.html

    Dziękuję za info. Jednak w tym przypadku dobre jest wrogiem lepszego. Obecnie skrypt
    lc.py jest przetestowany i stabilny. Gdybym zmienił obsługę parametrów bym musiał
    testować go od początku. argparse użyję jeśli będę robił jakieś większe zmiany w
    lc.py.

    pozdrawia
    Szyk Cech

  • 4. Data: 2014-12-23 22:57:25
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 20 grudnia 2014 17:30:42 UTC+1 użytkownik s...@o...pl napisał:

> [...]
    musiał testować go od początku. argparse użyję jeśli będę robił jakieś większe zmiany

    a co jest nie tak z wywolaniem np.

    find projekt -name '*.c' -or -name '*.h' | xargs wc

    ?

  • 5. Data: 2014-12-25 14:35:37
    Od: s...@o...pl

    > a co jest nie tak z wywolaniem np.
    >
    > find projekt -name '*.c' -or -name '*.h' | xargs wc
    >
    > ?

    W kontekście lc.sh - mogło by tak być by takie wyrażenie było parametrem głównej
    pętli ale tak jak jest jest czytelniej. Poza tym są konieczne pewne dodatkowe
    działania w przypadkach gdy plik nie składa się z pojedynczej lini i trzeba dodać 1
    gdy plik składa się z wielu lini gdyż wc prymitywnie zlicza '\n' a nie to ile jest
    faktycznie lini w pliku.

    W kontekście lc.py - zlicza prawidłowo wszystkie końce lini (nie tylko unix jak w
    przypadku wc), poza tym zlicza dodatkowe statystyki.

    pozdrawia
    Szyk Cech