  • 11. Data: 2016-08-09 01:43:52
    Temat: Re: Licznik/detektor Geigera-Mullera. Tuba DOB-50. Pytanka mam :)
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    news:0b2582e0-f708-43ee-bfc6-b1d72d35875a@googlegrou
    ps.com...

    > No właśnie ponoć tam jest dodatek jakichś nieszlachetnych gazów.
    > I one sie degenerują jak się je źle traktuje. Min. jak się zbyt wysokie
    > napięcie ustawi.

    To bedziesz mial jonowy...
    https://youtu.be/DtQ746MPrNs?t=81

  • 12. Data: 2016-08-24 13:10:55
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 13:47:24 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Ach. czyli jednak dobrze inicjalnie kombinowałem. Tak czy siak te dob-50 to cienka
    jest. Do zabawy dosyć nudna.

    Podsumowanie:
    Licznik działa ładnie. Po wymianie tuby na CTC-5 (sts-5) licznik całkiem fajnie
    reaguje.
    Na wycieczce w bylej kopalni uranu dosyć dobrze sie spisał po zbliżeniu do grudki
    blendy uranowej.
    Bateryjka 9V starcza na przynajmniej pare godzin pracy.
    Elektrody z castoramy - te czerwone z torem dają promieniowanie 5-10x większe niż
    tło.

    Koszt budowy takiego licznika to pi*oko 40-50PLN.
    Mam w planie zrobić układ zliczający impulsy ale to mi pewnie deczko zejdzie :)