  • 21. Data: 2013-03-09 00:04:58
    Temat: Re: Licencja GPL
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 08/03/2013 21:08, inst4nce wrote:

    > Ok. Mam app.exe + libgomp-1.dll, która jest na licencji GPL, więc całość
    > staje się programem na licencji GPL, czyli udostępniam kod źródłowy do
    > app.exe.
    > Czy muszę też znaleźć kod źródłowy dla libgomp-1.dll i go udostępnić?

    Jeśli poważnie rozważasz robienie tego, to powinieneś zapoznać się z
    tekstem licencji. To, że na grupie spytasz, czy można cośtam i dowiesz
    się, że tak, to nie znaczy, że jak według tego postąpisz, to będziesz w
    zgodzie z licencją. Bo różne rzeczy można, ale np. pod pewnymi
    warunkami, o których grupowicz odpowiadający "można" cię nie musi
    poinformować.

    Tak więc przeczytałeś licencję? Zrozumiałeś? Tam jest dokładnie napisane.

  • 22. Data: 2013-03-11 08:49:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-08 17:53, M.M. pisze:
    > Jak to można?

    Zawsze zostaje p-stwo, że kupujący nie zażąda źródeł.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 23. Data: 2013-03-11 22:06:53
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 08:49:28 UTC+1 użytkownik Tomasz Kaczanowski
    napisał:
    > Zawsze zostaje p-stwo, że kupujący nie zażąda źródeł.
    To wiele nie zmienia. Kupujący ma prawo odpłatnie bądź nieodpłatnie
    udostępniać dalej. Trudno będzie sprzedać program po raz drugi.
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2013-03-11 23:59:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.03.2013 22:06, M.M. wrote:
    > To wiele nie zmienia. Kupujący ma prawo odpłatnie bądź nieodpłatnie
    > udostępniać dalej.

    Pośrednio tak. Istotne (to jest celem) kupujący ma prawo sobie
    poprawić/dostosować co będzie chciał i nie ryzykuje, że sprzedający
    powie "wsparcia już nie ma - bujaj się".

    > Trudno będzie sprzedać program po raz drugi.

    Tak, tak, bo skoro można za darmo ściągnąć programy "z sieci" to nikt
    nie sprzedaje już ani jednej kopii - tylko czemu tyle firm sprzedających
    software jest na rynku? Czemu firmy które wyrosły z łątwo crackowalnego
    i nie "padającego po okresie próbnym" shareware ciągle istnieją? - Win
    zip, win rar, total commander...

    A humble indie bundle to w ogóle porażka - nikt nic nie płaci bo może
    mieć za darmo, nie?

    Michoo

  • 25. Data: 2013-03-12 00:13:23
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 23:59:31 UTC+1 użytkownik Michoo napisał:
> [...]
    > software jest na rynku? Czemu firmy które wyrosły z łątwo crackowalnego
    > i nie "padającego po okresie próbnym" shareware ciągle istnieją? - Win
    Może to kwestia ilości odbiorców? Przy takiej ilości zawsze znajdą się
    chętni do zapłacenia choć nie muszą, albo zapłacą bo nie wiedzą
    że można mieć za darmo, itd. Jeśli na mój program nawet(!) potencjalnie
    jest 10 odbiorców w całej Polsce, to mój pierwszy nabywca pójdzie z
    softem do moich klientów.
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2013-03-12 00:50:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.03.2013 00:13, M.M. wrote:
    > Może to kwestia ilości odbiorców?

    Zobacz statystyki bundli - zdziwisz się ;)

    > Jeśli na mój program nawet(!) potencjalnie
    > jest 10 odbiorców w całej Polsce, to mój pierwszy nabywca pójdzie z
    > softem do moich klientów.

    I oni kupią od niego soft bez wsparcia zamiast od ciebie ze wsparciem? I
    oni kupią od niego ten soft wiedząc, że nie będą w takim wypadku mogli
    liczyć na aktualizacje?
    Skoro jest 10 odbiorców to czemu nie masz z nimi już spisanej przed
    dostarczeniem softu umowy?
    Skąd ten jeden klient będzie miał listę twoich klientów?

    I na koniec może masz po porostu spaprany model biznesowy skoro z jednej
    strony musisz wykorzystać jako podstawę soft OS, z drugiej masz tylko 10
    _potencjalnych_ odbiorców a z trzeciej twoi klienci zamiast chcieć
    nawiązać długoletnią współpracę to tylko myślą jak tu cię zrobić w h*?

    Michoo

  • 27. Data: 2013-03-12 01:21:26
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Mon, 11 Mar 2013 23:59:31 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > A humble indie bundle to w ogóle porażka - nikt nic nie płaci bo
    może
    > mieć za darmo, nie?

    Wcale nie porażka, zapytaj chłopaków z THQ.

    RW

  • 28. Data: 2013-03-12 07:30:45
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2013 00:50:22 UTC+1 użytkownik Michoo napisał:

    > Zobacz statystyki bundli - zdziwisz się ;)
    Nie wiem nawet co to jest bundli.

    > I oni kupią od niego soft bez wsparcia zamiast od ciebie ze wsparciem?
    Żeby wiedzieć, to by trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, ale na
    pewno jest taka możliwość. W końcu soft działa i w końcu jeden z
    odbiorców może liczyć na moje aktualizacje i wsparcie. Nie wiem co
    stoi na przeszkodzie, żeby zwyczajnie stał się pośrednikiem? Na GPL nie
    mógłbym zawrzeć w umowie klauzuli "zakaz rozpowszechniania" - czy nie
    rozumiem czegoś dalej?

    > I oni kupią od niego ten soft wiedząc, że nie będą w takim wypadku mogli
    > liczyć na aktualizacje?
    On zamówi u mnie aktualizację i sprzeda dalej.

    > Skoro jest 10 odbiorców to czemu nie masz z nimi już spisanej przed
    > dostarczeniem softu umowy?
    Był wręcz jeden odbiorca. A że warunki wynegocjował dla siebie korzystne, a
    dla mnie granicy ubóstwa (dużo roboty, małe wynagrodzenie), to chociaż
    mam wyłączność i małą szansę na ponowną sprzedaż. Na GPL mam obawę że
    ktoś to zaoferuje za pół darmo.

    > Skąd ten jeden klient będzie miał listę twoich klientów?
    Są do odnalezienia.

    > I na koniec może masz po porostu spaprany model biznesowy
    No cóż... dobry model biznesowy to w ogóle bardzo trudna sztuka.

    > skoro z jednej strony musisz wykorzystać jako podstawę soft OS,
    Nic nie muszę, zastanawiam się tylko jakby to było na GPL.

    > z drugiej masz tylko 10 _potencjalnych_ odbiorców
    Chodzi o to, że mała jest szansa choćby na dwukrotne sprzedanie tego softu.

    > a z trzeciej twoi klienci zamiast chcieć
    > nawiązać długoletnią współpracę to tylko myślą jak tu cię zrobić w h*?
    No właśnie by nie musieli robić mnie w chuja, bo GPL by na to im pozwalała.
    A czy myślą jak mnie wydoić do granic wytrzymałości? Hmmm to tak nie jest
    zawsze w tym biznesie że się próbuje jak najkorzystniejsze warunki dla
    siebie wynegocjować?

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2013-03-13 09:54:59
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2013 11:08:11 UTC+1 użytkownik inst4nce napisał:

    > Czy można zmodyfikować program na licencji GPL i sprzedawać go bez źródeł?

    Myślę, że w tej dyskusji zabrakło dość oczywistej odpowiedzi:

    Skontaktuj się z autorem oryginalnego programu i zapytaj go, czy może Ci udostępnić
    kod na innej licencji, niż GPL (jeżel faktycznie jest autorem, to ograniczeniem jest
    tylko jego wola i Twoje zdolności negocjacyjne). To może być cokolwiek, np, BSD,
    Boost, Apache, być może nawet LGPL się nada. I teraz:

    a) Jeżeli się zgodzi, to masz rozwiązanie.

    b) Jeżeli się nie zgodzi, to od początku miałeś zły pomysł.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 30. Data: 2013-03-14 15:24:16
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Mar 13, 8:54 am, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

> [...]
    jego wola i
    > Twoje zdolności negocjacyjne). To może być cokolwiek, np, BSD, Boost, Apache, być

    Często jest tak, że programy na GPL zaiwerają kawałki innych programów
    na GPL, w takiej sytuacji autor nie może, nawet gdyby chciał.