  • 11. Data: 2013-03-08 17:53:50
    Temat: Re: Licencja GPL
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2013 12:27:28 UTC+1 użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:
    > Można, ale jak kupujący zażąda źródeł, to musisz mu je udostępnić.
    Jak to można?
    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2013-03-08 17:55:12
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-03-08, M.M. <m...@g...com> wrote:
> [...]
    ^^
    > Jak to można?

    Bo podkreślone.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 13. Data: 2013-03-08 17:59:14
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2013 12:16:38 UTC+1 użytkownik inst4nce napisał:

    > A jeszcze inna sytuacja. Są takie pliki pewnej aplikacji:
    >

    > app.exe - program skompilowany za pomocą darmowego gcc/g++ (MinGW)
    >
    > libcostam.dll - biblioteka wykorzystywana przez app.exe z pakietu MinGW
    >
    > (MinGW\bin\)
    >

    > Pytania:
    >
    > 1) Czy app.exe + libcostam.dll można sprzedawać komercyjnie?
    > 2) Czy app.exe + libcostam.dll można rozprowadzać jako freeware bez źródeł?

    Cytat z wiki:
    [
    LGPL różni się od GPL głównie tym, że pozwala na łączenie z programami nieobjętymi
    licencjami GPL czy LGPL, niezależnie czy będą one wolnym czy własnościowym (w tym
    komercyjnym) oprogramowaniem.
    ]
    Jeśli są na LGPL to nie ma problemu, jak na GPL to można wziąć pieniądze
    za coś innego... może za napisanie, może za skonfigurowanie. Nie można ani
    zamknąć źródeł, ani sprzedawać oprogramowania które korzysta z fragmentów
    innego kodu na GPL.
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2013-03-08 18:15:39
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2013 17:55:12 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisał:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^
    > Bo podkreślone.
    Zawsze każdy mówił że nie można, coś się zmieniło? Można było
    brać pieniądze za jakieś dodatki, typu konfiguracja, nośnik,
    napisanie tutoriala, szkolenie, gazetę...
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2013-03-08 18:42:55
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    inst4nce <i...@g...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Czy można zmodyfikować program na licencji GPL i sprzedawać go bez źródeł?
    ... a po co? Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 16. Data: 2013-03-08 19:28:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.03.2013 18:15, M.M. wrote:
    > Zawsze każdy mówił że nie można,

    Ktoś Cię okłamał.

    > coś się zmieniło? Można było
    > brać pieniądze za jakieś dodatki, typu konfiguracja, nośnik,
    > napisanie tutoriala, szkolenie, gazetę...

    Można brać pieniądze za soft, ale należy dostarczyć na żądanie źródła w
    cenie conajwyżej nośnik+przesyłka.

    Michoo

  • 17. Data: 2013-03-08 19:48:11
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2013 19:28:53 UTC+1 użytkownik Michoo napisał:

    > Ktoś Cię okłamał.

    > Można brać pieniądze za soft, ale należy dostarczyć na żądanie źródła w
    > cenie conajwyżej nośnik+przesyłka.
    Ale to chyba każdemu trzeba udostępnić kto poprosi, a nie tylko
    zamawiającemu?

    Wtedy to wychodzi na to samo. Jeśli źródła udostępniam za darmo, to
    każdy może sobie sam skompilować, skonfigurować, itd. Więc mogę wziąć
    pieniądze jedynie za kompilacje, konfigurację, tutorial... Jeśli
    takiego oprogramowania jeszcze nie ma, to mogę wziąć pieniądze za
    to, że napiszę.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2013-03-08 21:01:39
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.03.2013 19:48, M.M. wrote:

    > Ale to chyba każdemu trzeba udostępnić kto poprosi, a nie tylko
    > zamawiającemu?

    Tylko użytkownikowi.

    > Wtedy to wychodzi na to samo. Jeśli źródła udostępniam za darmo, to
    > każdy może sobie sam skompilować, skonfigurować, itd.

    Co czasami nie jest takie proste.

    > Więc mogę wziąć
    > pieniądze jedynie za kompilacje, konfigurację, tutorial... Jeśli
    > takiego oprogramowania jeszcze nie ma, to mogę wziąć pieniądze za
    > to, że napiszę.

    Jest sobie na polskim rynku kilka firm sprzedających openoffice. Jak
    widać mogą się z tego utrzymać mimo, ze oo jest do pobrania z sieci.

    Michoo

  • 19. Data: 2013-03-08 22:08:05
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    W dniu 2013-03-08 14:20, Robert Winkler pisze:

    > Biblioteka dystrybuowana jest na 3 wersji licencji GPL.
    > Jeśli więc twój kod w jakikolwiek sposób dotyka tej biblioteko
    > to także on zostanie zarażony GPLv3+

    Ok. Mam app.exe + libgomp-1.dll, która jest na licencji GPL, więc całość
    staje się programem na licencji GPL, czyli udostępniam kod źródłowy do
    app.exe.
    Czy muszę też znaleźć kod źródłowy dla libgomp-1.dll i go udostępnić?

  • 20. Data: 2013-03-08 23:48:10
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 8 marca 2013 22:08:05 UTC+1 użytkownik inst4nce napisał:
> [...]
    > app.exe.
    > Czy muszę też znaleźć kod źródłowy dla libgomp-1.dll i go udostępnić?

    Takie tłumaczenie znalazłem:
    [
    Połączenie utworu objętego licencją z innymi oddzielnymi, niezależnymi utworami,
    które ze swojej natury nie są rozszerzeniem utworu objętego licencją i które nie są z
    nim połączone tak, by tworzyły większy program, na jednym nośniku, na którym jest on
    przechowywany lub rozpowszechniany, zwana jest "agregatem", pod warunkiem że takie
    połączenie i wynikające z niego prawo autorskie nie są używane do ograniczania
    dostępu ani praw użytkowników tego połączenia w zakresie większym niż dozwolony przez
    poszczególne utwory. Włączenie utworu objętego licencją do agregatu nie powoduje
    objęcia pozostałych części agregatu niniejszą Licencją.
    ]
    Na moje nic nie musisz udostępniać, gdyż Twój program jest niezależny i
    oddzielny. Nie rozszerzasz tych bibliotek, co najwyżej z nich korzystasz.