  • Data: 2016-09-13 11:41:34
    Temat: Re: Lenistwo
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-09-13 11:31, p...@g...com wrote:
    > Dużo aparatów (zwłaszcza średniaków i flagowcó) z androidem posiada tą
    > funkcję od lat (wielu użytkowników nawet o tym nie wie, bądź nie umie z tego
    dobrodziejstwa skorzystać).

    > albo wie i swiadomie niekorzysta :-) czy to nie Lenovo mialo nazwijmy to "feature"
    ktory pozwalal skopiowac wszystkie dane z telefonu wlasnie poprzez spreparowanego
    taga RFID/NFC ? niewlasciwa konfiguracja tej uslugi (czyli jakies 90% uzytkownikow) i
    otwieramy furtke nad ktora nie mamy kontroli ... ostatnio kupilem jakis glosnik na BT
    ktory nie wymagal parowania niby super sprawa do momentu kiedy ktos inny sie do niego
    zalogowal :-)

    nie znam tych 'informacji' nt Lenovo.
    NFC od paru już lat mam w telefonach i nie miałem z tym problemu.

    Pozatym, be odpowiedniej aplikacji po stronie telefonu - NIC nie zrobisz
    a tym bardziej nic nie skopiujesz - bo zasada jest taka, że to Ty musisz
    na to pozwolić.
    NFC w zamierzeniu również nie działa gdy telefon/ekran jest wyłączony -
    co zresztą sam możesz sprawdzić przeykładając go do jakiegokolwiek
    innego urządzenia taga NFC.
    (to samo dotyczy płatności zbliżeniowych - z czego akurat nie korzystam,
    ba, nawet w kartach bankomatowych kazałem zdeaktywować tą opcję :)

    Co do głośnika BT parowanego via NFC (bo też korzystam) i to
    stacjonarnego jak i przenośnego - jest taka możliwość tylko przy
    spełnieniu warunków:
    1. inny user musi być w bezpośredniej bliskości tego głośnika niemalże
    dotykając go swym telefonem
    2. jeśli jesteś podłączony (połączenie aktywne) to nikt inny się nie
    doparuje do tego głośnika
    3. nie ma opcji sparowania z głośnikiem po samym BT na odległość (bo w
    pierwszej kolejności musiałbyś przestawić głośnik w opcję parowania)

    Więc jeśli ktoś Ci się dopiął do Twojego głośnika, to tylko dlatego, że
    sam na to pozwoliłeś udostępniając mu go.