  • 1. Data: 2016-11-10 13:26:45
    Temat: Lekko OT: ogrzanie kanału - piecyk katalityczny?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Mam nieco offtopiczny temat bo tyczy się ogrzewania....

    Czym ogrzać w miare tanio kanał podczas prac w zimie aby się nie zabić
    czy to tlenkiem węgla czy gazem (jest cięższy od powietrza?) z butli.

    Garaż mam niestety jeszcze bez ocieplenia i wiatr pod dachem może hulać
    jak chce:) dlatego kombinuje z jakimś promiennikiem na butle gazową. Nie
    byłoby problemu, gdyby nie fakt chęci użycia jej w środku kanału aby
    ogrzać łapy i podwozie cobym do niego nie przymarzał jak przyjdą
    niefajne temperatury:)

    jakieś podpowiedzi?

    mogę od biedy postawić kozę (mam przewód kominowy do którego mogę się
    przebić) ale całe powietrze ogrzane będzie sobie radośnie ulatywać górą
    a ja dalej będę marznąć.

    sir

  • 2. Data: 2016-11-10 13:43:03
    Temat: Re: Lekko OT: ogrzanie kanału - piecyk katalityczny?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.11.2016 o 13:26, sirapacz pisze:
    > Mam nieco offtopiczny temat bo tyczy się ogrzewania....
    >
    > Czym ogrzać w miare tanio kanał podczas prac w zimie
    Farelką. Kanał jest tak mały, że 2 kW to aż nadto do ogrzania i nie ma
    obawy, że zostaniesz już na zawsze w kanale ogrzewanym piecykiem na
    propan-butan.
    Jacek

  • 3. Data: 2016-11-10 14:12:42
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "sirapacz" <n...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > podwozie cobym do niego nie przymarzał jak przyjdą niefajne temperatury:)

    promiennik na podczerwień

    Pzdr
    Piotrek

  • 4. Data: 2016-11-10 15:45:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.11.2016 o 14:12, X-Man pisze:
    > "sirapacz" <n...@s...pl> wrote in message
    >
    > promiennik na podczerwień
    czyli w najtańszej wersji żarówka "kwoka". 150W z metra grzeje jak
    słońce na plaży. z 3 metrów jeszcze czuć, ale ogrzewaniem bym tego nie
    nazwał. ale zaleta taka że uczucie ciepło masz po 1 sekundzie, nie po 15
    minutach
    ToMasz

  • 5. Data: 2016-11-10 15:53:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:

> [...]
    >
    > mogę od biedy postawić kozę (mam przewód kominowy do którego mogę
    > się przebić) ale całe powietrze ogrzane będzie sobie radośnie

    To się nazywa piec szamotowy z nadmuchem. Ma niesamowitą wydajność. Żar
    tropików. Widziałem go w "lakierni-suszarni" u pana Mietka w puszczy
    gdzie diabeł mówi dobranoc. Kłody jak u Kmicica na imprezce. Kupny może
    być za duży do garażu i kosztuje.

    Ale możesz na kozę poukładać stertę dziurawki czy cegły z odstępami i
    postawić obok kozy wentylator letni z karfura ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 6. Data: 2016-11-10 15:59:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

> [...]
    >
    > Ale możesz na kozę poukładać stertę dziurawki czy cegły z
    > odstępami i postawić obok kozy wentylator letni z karfura ;)

    acha dobre czujniki czadu i pożaru robi Kidde.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 7. Data: 2016-11-10 16:03:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Termowentylator ale trzeba uwazac na wode albo bezpieczniejszy grzejnik olejowy.
    Bezpieczniejszy pod warunkiem ze to w co bedzie podlaczona wtyczka bedzie mialo
    dzialajacy bolec od zerowania, chociaz do kanalu lepsze by bylo lokalne uziemienie.

  • 8. Data: 2016-11-10 16:05:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I jak mu sie cegly ugrzeja to ma je do kanalu nosic?

  • 9. Data: 2016-11-10 16:24:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:

    > I jak mu sie cegly ugrzeja to ma je do kanalu nosic?

    Może zrobic po rusku. Do kieszeni schować ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 10. Data: 2016-11-10 16:38:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Czym ogrzać w miare tanio kanał podczas prac w zimie aby się nie
    >zabić czy to tlenkiem węgla czy gazem (jest cięższy od powietrza?) z

    Tak apropos - zszedl chlopak do kanalu zajrzec pod auto, co tam robil
    to nie wiadomo, jedni mowia ze cos spawal, inni ze absolutnie nie.
    W kazdym badz razie auto sie nad nim zapalilo.

    Zanim rodzina auto auto zepchnela, to byl caly poparzony i mimo, ze z
    kanalu wyszedl o wlasnych silach, to po tygodniu pobytu w
    Siemianowicach zmarl.
    W aucie bylo LPG, ale zbiornik pozar przetrwal, wszystko spalone
    dokumentnie, ale zbiornik jakby w calosci.

    Przypadek jeden na milion, moze nawet na miliard,
    Wiec radze uwazac z tym ogrzewaniem ...

    To, ze gaz ciezszy od powietrza w zasadzie nie przeszkadza - chyba, ze
    zawor bedzie niedokrecony, albo palnik zgasnie, i sie zgromadzi na
    dnie ... wtedy lepie byc daleko.

    J.