eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Leci olej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2016-03-14 18:30:34
    Temat: Leci olej
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Dawno nie miałem problemów z Captivą ;)

    Zaczęło się od kilku kropek w garażu, odkręciłem plastikową osłonę i widzę:

    http://pokazywarka.pl/oalxse/

    przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
    pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
    Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.

    Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą
    120-140km/h, przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.

    Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.

    No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
    wymieniany, bo też leciało, ale nie pamiętam który to był i jak to
    dokładnie wyglądało, bo wtedy jeszcze się w ogóle takimi rzeczami nie
    interesowałem :)

    Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w ogóle,
    gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden to
    wiadomo, ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie ma,
    no i jest sucho...

    Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.


  • 2. Data: 2016-03-14 18:51:05
    Temat: Re: Leci olej
    Od: atm <...@v...pl>


    >
    > Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w ogóle,
    > gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden to
    > wiadomo, ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie ma,
    > no i jest sucho...
    >
    > Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.

    Czy wtryski nie byly wykrecane przy okazji szukania problemow z DPF?
    Moze cos nie tak z podkladkami/uszczelkami to tych poszukiwaniach....?
    Sam pisales jak to wygladalo wiec nie zdziwilbym sie, zeby cos tutaj
    zlozyli nie tak.


  • 3. Data: 2016-03-14 19:05:08
    Temat: Re: Leci olej
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-03-14 o 18:51, atm pisze:
    >
    >>
    >> Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w ogóle,
    >> gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden to
    >> wiadomo, ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie ma,
    >> no i jest sucho...
    >>
    >> Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.
    >
    > Czy wtryski nie byly wykrecane przy okazji szukania problemow z DPF?
    > Moze cos nie tak z podkladkami/uszczelkami to tych poszukiwaniach....?
    > Sam pisales jak to wygladalo wiec nie zdziwilbym sie, zeby cos tutaj
    > zlozyli nie tak.
    >
    No było, było. Wymieniane były podkładki i końcówka jednego
    wtryskiwacza, ale to jakoś latem zeszłego roku. A pierwsze plamki teraz
    zauważyłem z miesiąc temu...

    Niestety będę musiał podjechać, żeby to odkręcili, ale do moich
    mechaników już lepiej jechać z gotową koncepcją i rozwiązaniem. Te
    uszczelki to akurat groszowa sprawa, więc od tego zacznę, chociaż nie
    daje mi spokoju, że to właśnie 3 na raz...


  • 4. Data: 2016-03-14 20:06:01
    Temat: Re: Leci olej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:56e6f537$0$22826$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >http://pokazywarka.pl/oalxse/
    >przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
    >pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
    >Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
    >Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą
    >120-140km/h, przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
    >Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
    >No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem

    simmeringi ?
    One wygladaja tak
    https://de.wikipedia.org/wiki/Wellendichtring

    I sluza do uszczelnienia obrotowych walow.

    A Tobie jak rozumiem nic sie tam nie obraca.
    Albo przecieka doprowadzenie/odprowadzenie oleju, albo uszczelka
    wtryskiwacza, albo w ogole jeszcze gdzie indziej - choc nie widac, aby
    z gory splywalo.

    J.


  • 5. Data: 2016-03-14 20:13:29
    Temat: Re: Leci olej
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-03-14 o 20:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:56e6f537$0$22826$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >> http://pokazywarka.pl/oalxse/
    >> przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
    >> pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
    >> Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
    >> Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą
    >> 120-140km/h, przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
    >> Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
    >> No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
    >
    > simmeringi ?
    > One wygladaja tak
    > https://de.wikipedia.org/wiki/Wellendichtring
    >
    > I sluza do uszczelnienia obrotowych walow.
    >
    > A Tobie jak rozumiem nic sie tam nie obraca.
    > Albo przecieka doprowadzenie/odprowadzenie oleju, albo uszczelka
    > wtryskiwacza, albo w ogole jeszcze gdzie indziej - choc nie widac, aby z
    > gory splywalo.
    >
    > J.
    >
    No tak to właśnie jakoś wyglądało, nie pamiętam już dokładnie, a nie
    mogę teraz znaleźć tych uszczelniaczy/uszczelek/oringów czy jak to tam
    się nazywa.

    Tak mniej więcej:

    http://www.opel-sklep.com/pl/p/Uszczelniacz-oring-wt
    ryskiwacza-2.0-DTI-2.2-DTI-821093-OPEL-GM/484


  • 6. Data: 2016-03-14 22:15:00
    Temat: Re: Leci olej
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56e6f537$0$22826$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dawno nie miałem problemów z Captivą ;)
    >
    > Zaczęło się od kilku kropek w garażu, odkręciłem plastikową osłonę i
    > widzę:
    >
    > http://pokazywarka.pl/oalxse/
    >
    > przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
    > pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
    > Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
    >
    > Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą 120-140km/h,
    > przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
    >
    > Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
    >
    > No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
    > wymieniany, bo też leciało, ale nie pamiętam który to był i jak to
    > dokładnie wyglądało, bo wtedy jeszcze się w ogóle takimi rzeczami nie
    > interesowałem :)
    >
    > Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w ogóle,
    > gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden to wiadomo,
    > ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie ma, no i jest
    > sucho...
    >
    > Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.


    Zobacz czy nie masz zatkanej odmy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 7. Data: 2016-03-15 08:22:31
    Temat: Re: Leci olej
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-03-14 o 22:15, yabba pisze:
    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:56e6f537$0$22826$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Dawno nie miałem problemów z Captivą ;)
    >>
    >> Zaczęło się od kilku kropek w garażu, odkręciłem plastikową osłonę i
    >> widzę:
    >>
    >> http://pokazywarka.pl/oalxse/
    >>
    >> przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
    >> pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
    >> Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
    >>
    >> Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą
    >> 120-140km/h, przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
    >>
    >> Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
    >>
    >> No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
    >> wymieniany, bo też leciało, ale nie pamiętam który to był i jak to
    >> dokładnie wyglądało, bo wtedy jeszcze się w ogóle takimi rzeczami nie
    >> interesowałem :)
    >>
    >> Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w
    >> ogóle, gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden
    >> to wiadomo, ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie
    >> ma, no i jest sucho...
    >>
    >> Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.
    >
    >
    > Zobacz czy nie masz zatkanej odmy.
    >
    Jest to jakiś trop.

    Po usunięciu oleju z kanałów dolotowych i wymianie zaworu odmy (żadnych
    zmian) postanowiłem założyć oil catch tank, problem zniknął i jak do tej
    pory nic się nie działo. Nawet dużo tego oleju tam nie ma - kilka mm na
    dnie.

    Dzięki, przyjrzę się sprawie.


  • 8. Data: 2016-03-15 11:01:18
    Temat: Re: Leci olej
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56e7b833$0$663$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2016-03-14 o 22:15, yabba pisze:
    >> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >> news:56e6f537$0$22826$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Dawno nie miałem problemów z Captivą ;)
    >>>
    >>> Zaczęło się od kilku kropek w garażu, odkręciłem plastikową osłonę i
    >>> widzę:
    >>>
    >>> http://pokazywarka.pl/oalxse/
    >>>
    >>> przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
    >>> pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
    >>> Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
    >>>
    >>> Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą
    >>> 120-140km/h, przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
    >>>
    >>> Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
    >>>
    >>> No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
    >>> wymieniany, bo też leciało, ale nie pamiętam który to był i jak to
    >>> dokładnie wyglądało, bo wtedy jeszcze się w ogóle takimi rzeczami nie
    >>> interesowałem :)
    >>>
    >>> Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w
    >>> ogóle, gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden
    >>> to wiadomo, ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie
    >>> ma, no i jest sucho...
    >>>
    >>> Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.
    >>
    >>
    >> Zobacz czy nie masz zatkanej odmy.
    >>
    > Jest to jakiś trop.
    >
    > Po usunięciu oleju z kanałów dolotowych i wymianie zaworu odmy (żadnych
    > zmian) postanowiłem założyć oil catch tank, problem zniknął i jak do tej
    > pory nic się nie działo. Nawet dużo tego oleju tam nie ma - kilka mm na
    > dnie.
    >
    > Dzięki, przyjrzę się sprawie.

    Według mnie robi się za duże ciśnienie pod pokrywą zaworów i wypycha
    drobinki oleju przez najsłabsze miejsca czyli uszczelnienia dookoła
    wtrysków.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: