  • Data: 2019-07-01 11:32:58
    Temat: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To zerknij jeszcze na poniższe (otrzymałem od interriska) i napisz do
    > kogo mam udezyć - do TU czy lisingu i na jakiej podstawie.
    >
    > "Szanowni Państwo,
    > InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group
    > zawiadamia, iż na podstawie
    > dokonanych ustaleń oraz zgromadzonej dokumentacji, przyznaje
    > odszkodowanie w wysokości xxx zł
    > netto.
    > Odszkodowanie przyznano na podstawie ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o
    > ubezpieczeniach obowiązkowych,
> [...]

    Interrisk postąpił prawidłowo - wypłacił odszkodowanie poszkodowanemu
    (F) lub wskazanemu przez niego podmiotowi, a jako że poszkodowany ma
    prawo do odliczenia 100% VAT, to ubezpieczyciel VATu nie płaci. Trzeba
    by uderzyć do leasingu, aby prawidłowo sobie zaksięgował fakturę, którą
    otrzyma od warsztatu i pokrył VAT, który sobie odlicza.

    Jeśli temat jest nowy po zmianach przepisów lub OWU, to może - w
    przypadku braku dojściu do porozumienia - warto pójść w kierunku
    niedozwolonych klauzul w OWU?

    Całkiem poważnie - zainteresuj tematem Macieja Samcika z
    subiektywnieofinansach.pl

    --
    Liwiusz

    --